سهم عرضه‌کنندگان خودرو از بازار

یکشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ | 46 نظر

سهم عرضه‌کنندگان خودرو از بازار

نبض بازار خودرو ایران آرام می‌زند؛ به‌طوری‌که قراردادهای پساتحریمی هم هنوز هیجانی در بازار ایجاد نکرده است. این ادعا براساس آماری است که روز گذشته توسط یکی از دو خودروساز بزرگ کشور در مورد سهم بازار عرضه‌کنندگان خودرو به کشور اعلام شد. براساس این آمار که نشان‌دهنده سهم بازار خودروسازان و وارد‌کنندگان طی 10 ماهه سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته است، عرضه‌کنندگان خودرو از ابتدای سال تاکنون در زمینه کسب سهم از بازار بر یک مدار حرکت کردند و تنها سهم وارد‌کنندگان و خصوصی‌ها با اندک تغییراتی همراه بوده است.

بر این اساس طی 10 ماه سال‌جاری سهم بیش از 47/ 87 درصدی ایران‌خودرو و سایپا در بازار خودرو کشور به ثبت رسیده؛ این موضوع در حالی است که سهم تولیدکنندگان بخش خصوصی نزدیک به 5/ 2 درصد کاهش داشته است و واردکنندگان خودرو با افزایش سهم نزدیک به 2درصدی درصدی توانستند سهم خود را به 5 درصد برسانند؛ در شرایطی بررسی‌ها نشان از تبادل سهم اندک در بازار خودروی کشور دارد که کارشناسان مهم‌ترین شاخص‌های اثر‌گذار در این زمینه را دو شاخص تنوع محصول و قیمت عنوان می‌کنند. این موضوع در حالی است که دو تولیدکننده بزرگ داخلی یعنی ایران‌خودرو و سایپا در قراردادهای جدید خود، خودروهای بالای 50 میلیون را در برنامه قرار داده‌اند. بر همین اساس کارشناسان معتقدند، هرچند تاکنون دو شرکت بزرگ خودروساز مدل‌های جدیدی خود را عرضه نکردند؛ اما در صورت عرضه خودروهای جدید به بازار، قطعا این خودروها بخشی از سهم بازار تولیدکنندگان خصوصی و وارداتی را از آن خود می‌کند؛ این موضوع به معنای افزایش سهم خودروسازان نیمه‌دولتی در بازار است. مهم‌ترین عاملی که موجب می‌شود این تغییر سهم صورت بگیرد مدل و قیمت‌های خودروهای منتخب از سوی خودروسازان نیمه‌دولتی است. در شرایطی ایران‌خودرو و سایپا در مشارکت‌های پساتحریمی خود به سراغ خودروهای بالای 50 میلیون تومان رفتند که کارشناسان تاکید دارند، بخش اعظمی از مشتریان خودروهای داخلی را خودروهای زیر 50میلیون تشکیل می‌دهند.

 

مروری بر بازار خودرو‌های سواری

بنابر آمار سهم بازار خودروهای داخلی طی 10 ماه گذشته، دو شرکت بزرگ خودروساز کشور توانستند بیش از 47/ 87 درصد بازار خودرو را از آن خود کنند و سایر عرضه‌کنندگان اعم از واردکنندگان و خودروسازان خصوصی، 46/ 12 درصد باقیمانده را پوشش داده‌اند. بنابر آمار 10 ماهه سهم بازار خودروها طی سال‌جاری، ایران‌خودرو با دارا بودن 63/ 49 درصد سهم همچنان در صدر قرار دارد و بعد از آن سایپا با سهم 84/ 38 درصدی توانسته در مقام دوم جای بگیرد. این موضوع در حالی است که سهم ایران‌خودرو در مقایسه با سال گذشته نشان از افت بیش از 5/ 1 درصدی دارد، اما سایپا توانسته سهم خود را در بازار نزدیک به 3 درصد افزایش دهد. در این بین اما تولیدکنندگان خصوصی که سال گذشته توانسته بودند سهم 10 درصدی بازار را از آن خود کنند، هم‌اکنون سهم 47/ 7 درصدی دارند. همچنین بازار وارداتی‌ها که سال گذشته با افت شدید مواجه بوده، با ورود برندهای جدید طی سال‌جاری در حال بهبود سهم خود است؛ به‌طوری‌که بنابر آمار 10 ماهه سال‌جاری سهم واردکنندگان با نزدیک به 2 درصد رشد به 99/ 4 درصد افزایش یافته است.

در این بین بررسی سهم بازار از نظر ارزش خودروهای سواری از ابتدای سال 95 تا پایان دی‌ماه نیز نشان از سلطه بلامنازع خودروسازان نیمه‌دولتی دارد؛ به‌طوری‌که ایران‌خودرو با دارا بودن 39 درصد از سهم بازار در صدر جدول قرار دارد. پس از آن سایپا با دارا بودن 27 درصد از سهم بازار ارزشی در رتبه دوم جای گرفته است. در این میان، واردکنندگان خودرو با سهم 22 درصدی در رتبه سوم و در انتها تولیدکنندگان بخش خصوصی با 12 درصد قرار دارند. هرچند آمار سهم بازار در کشور نشان از آن دارد که تولیدکنندگان داخلی یعنی ایران‌خودرو و سایپا همچنان در صدر قرار دارند و خودروسازان خصوصی و واردکنندگان هنوز امکان رقابت نزدیک با دولتی‌ها را ندارند، اما آمارهای ارائه شده در این زمینه نشان از افزایش رقابت میان بازیگران مختلف فعال به‌خصوص افزایش سهم وارداتی‌ها در بازار دارد. همانطور که گفته شد ایران‌خودرو و سایپا در مجموع بیش از 87 سهم بازار را در طی 10ماهه سال‌جاری به خود اختصاص داده‌اند. این موضوع در حالی است که دو شرکت بزرگ خودروساز طی این مدت توانستند با رشد 5/ 43 درصدی تولیدات، افت تولید خود در سال گذشته را جبران کنند. در این میان اما بررسی روند ماهانه سهم بازار خودروهای داخلی نشان از افت‌و‌خیز دارد؛ به‌طوری‌که سهم بازار ایران‌خودرو در فروردین‌ماه 53 درصد بود، اما در پایان اردیبهشت‌ماه به 4/ 50 درصد رسید. روند نزولی سهم این شرکت تا پایان آذرماه همچنان ادامه دارد به‌نحوی‌که سهم این شرکت در خرداد ماه 8/ 49 درصد، تیرماه 8/ 49 درصد، مردادماه 4/ 47 درصد و شهریورماه به 49 درصد رسید.

سهم این شرکت در مهرماه به 8/ 48 درصد کاهش یافت که بعد از آن در آبان‌ماه تغییر خاصی را به خود ندید اما در آذرماه با 3/ 0 درصد کاهش به 6/ 48 درصد رسید و در دی‌ماه نیز همین عدد ثابت باقی ماند. در این بین، اما بررسی سهم بازار ماهانه سایپا نشان از رشد سهم بازار این شرکت دارد. به‌طوری‌که این روند، موید رشد 3 درصدی سهم این خودروساز است؛ بنابر آمار سهم نارنجی‌های جاده مخصوص در فروردین‌ماه 35‌درصد بود که در اردیبهشت‌ماه به 2/ 37 درصد رسید. روند صعودی سهم این شرکت همچنان تا پایان دی‌ماه ادامه‌دار بوده است؛ به‌طوری‌که سهم بازار سایپایی‌ها در خردادماه به 6/ 37 درصد، تیرماه 6/ 37 درصد، مردادماه مرداد9/ 37 درصد، شهریورماه به 38 درصد، در مهرماه به 4/ 38 درصد، در آبان‌ماه به 7/ 38 درصد و در آذرماه به 9/ 38 درصد رسید، اما سهم این شرکت در دی‌ماه به بالاترین حد خود یعنی 1/ 39 درصد افزایش یافت. سهم بازار ایران و خودرو نشان از آن دارد که بازار خودرو ایران در دست دو خودروساز بزرگ کشور است که مهم‌ترین دلیل نیز انحصاری که بر بازار حاکم است.

با تمام این اوصاف، یکی از نکات مهم در آمار 10ماهه، کاهش سهم آبی‌های جاده مخصوص و افزایش سهم نارنجی‌های جاده مخصوص است که این موضوع نشان از تبادل سهم میان این دو شرکت دارد و کارشناسان مهم‌ترین عامل در این تبادل سهم را تنوع محصولات شرکت‌های خودروساز عنوان می‌کنند؛ به‌طوری‌که سایپا با افزایش تنوع محصولات خود توانسته بخشی از سهم ایران‌خودرو را از آن خود کند. در این بین به‌نظر می‌رسد افزایش تقاضا برای محصولاتی چون ساندرو و برلیانس نقش مهمی در این تغییر سهم ایفا کرده است. هرچه هست، آمار 10ماه سال‌جاری نشان از آن دارد که شرکت‌های بخش خصوصی در مجموع 47/ 7 درصد از بازار خودرو را به خود اختصاص داده‌اند. این در شرایطی است که سهم بازار این شرکت‌ها در مدت مشابه سال گذشته 10 درصد بوده است. سهم بازار شرکت‌ها که اکثرا به تولید خودروهای چینی مشغول هستند در حالی کاهشی است که آمار تولید خودروسازان بخش خصوصی از ابتدای سال‌جاری تا پایان دی‌ماه نشان از افزایش بیش از 20 درصدی دارد؛ به‌طوری‌که خودروسازان بخشی خصوصی توانسته‌اند یک سیزدهم سهم کل تولید خودرو در کشور را طی این مدت به خود اختصاص دهند. بنابر آمار روند ماهانه سهم بازار طی 10ماه سال‌جاری، در فروردین‌ماه سهم بازار خصوصی‌ها 8 درصد بوده که در اردیبهشت‌ماه به 9/ 7 درصد کاهش یافته است. با وجود این در خردادماه سهم این شرکت‌ها به 5/ 7 درصد، در تیرماه به 3/ 7 درصد و مردادماه به 2/ 7 درصد کاهش یافته است.

سهم این خودروسازان در شهریورماه و مهرماه با اندکی رشد به 3/ 7 درصد رسید و در آبان‌ماه نیز 4/ 7 درصد افزایش یافت؛ اما سهم آنها در آذرماه افت کرد و به 3/ 7 درصد رسید؛ با وجود این سهم خصوصی‌ها در دی‌ماه به 5/ 7 درصد افزایش یافت. کاهش سهم تولیدکنندگان خصوصی در حالی است که به واسطه اجرای برجام و لغو تحریم‌ها در اواخر سال گذشته، این شرکت‌ها در حال تغییر و تحول در تولیدات خود هستند. واردات خودرو در 10 ماه سال‌جاری با رشد 54 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته مواجه شده است. این موضوع در حالی است که چندی پیش تغییر و تحولاتی در دستورالعمل واردات خودرو به کشور صورت گرفت؛ موضوعی که به گفته واردکنندگان اثر جدی بر سهم واردات خودرو به کشور دارد. با وجود این، همسو با رشد واردات خودرو به کشور طی این مدت، بررسی روند ماهانه سهم بازار خودروهای وارداتی نیز نشان از رشد دارد. وارداتی‌ها در کل با کسب سهم 99/ 4 درصدی توانسته‌اند نسبت به سال گذشته رشد نزدیک به دو درصدی در سهم بازار خود را به دست بیاورند. روند ماهانه سهم بازار این خودروها نیز نشان از صعود آنها در جدول دارد؛ به‌طوری‌که سهم 3 درصدی آنها در فروردین‌ماه به 4/ 4 درصد در اردیبهشت‌ماه رسیده است. سهم این بخش در خردادماه سال‌جاری به 1/ 5 درصد افزایش یافته است که این رقم در تیرماه به 2/ 5 درصد رسید. این سهم تا اواخر دی‌ماه هر چند نوسان داشته اما همچنان روند خوبی را دارا بوده است؛ به‌طوری‌که این رقم در مردادماه به 5/ 5 درصد و در شهریورماه به 7/ 5 درصد رسید. با وجود این روند رشد این بخش تا آذرماه به‌صورت اندک کاهش یافت؛ به‌طوری‌که سهم بازار این خودروسازان در مهرماه به 5/ 5 درصد رسید و در آبان‌ماه نیز به 2/ 5 رسید که همین رقم در آذرماه نیز تکرار شد اما در ‌دی‌ماه با کاهش یک دهم درصدی به 1/ 5 درصد رسید/دنیای اقتصاد


46 دیدگاه

  1. رامین | بهمن 26, 1395 | لینک نظر

    دوستان صحبت های اقای سانمارتین رو نمیخاد جدی بگیرید وکارتون رو بکنید ماشا.. هزار ماشا.. هر هفته یه ماشین سوارن ایشون وهمه چیز رو داشتن وضمنا هر چیز غیر از کره ای وارد کشور بشه اشغاله حتی بنز وبی ام و

    • در پاسخ به: رامین

      saeed ss | بهمن 26, 1395 | لینک نظر

      دوست عزیز داری اشتباه میکنی.تنها کسی که دانش و اطلاعات خودرویی خودشو بدون هیچ چشم داشت و توقعی در اختیار دیگران قرار میده شخص سانمارتینه. من خودم به عنوان یکی از اساتید و بزرگان این سایت دانش و اطلاعات خودرویی خودمو مدیون اقای سانمارتینم .

      • در پاسخ به: saeed ss

        amin | بهمن 26, 1395 | لینک نظر

        خوب وقتي فردي خودش رو جزو اساتيد و بزرگان بدونه ديگه…..!!!!!!!!
        ديگه مطمئن شدم اين ٢آيدي يك نفر هستند!!!!!

      • در پاسخ به: saeed ss

        احمد | بهمن 26, 1395 | لینک نظر

        داداش هندونه هات نیوفته یه وقت!! بزرگان و اساتید!!! ???????????
        شبا سبک تر بخور…

        • در پاسخ به: احمد

          saeed ss | بهمن 27, 1395 | لینک نظر

          اساتید و بزرگان مگه شاخ دارن .الان هر کی رو میبینی .از کسی که تحصیلات حوزوی داره تا کسی که سیکل هم به زور گرفته لفظ دکتر و مهندس براش به کار میبرن اوقت من که تمام وقت و انرژیم رو میزارم و دوستان رو راهنمایی میکنم و از دانش سرشار و غنی که خداوند در اختیارم گذاشته به نحو احسنت در جهت صحیح استفاده میکنم نباید خودم رو در زمره اساتید و بزرگان بدونم. واقعا متاسفم .

          • در پاسخ به: saeed ss

            احمد | بهمن 27, 1395 | لینک نظر

            اولا اساتید و بزرگان خودشون به خودشون این القاب رو نمیدن بلکه دیگران رو حساب علم و دانشی که در اونها میبینن این القاب رو بهشون نسبت میدن!
            دوما بیان نظر شخصی نشوندهنده بزرگی و استادی شخص خاصی نیست که اگه باشه همه کسانیکه اینجا وقت میزارن و کامنت میزارن جز اساتید و بزرگان جامعه باید باشن که جز شما کس دیگه ای همچین نظری نداره!
            سوما اگه منظورتون القاب کیلویی مثل مهندس و دکتر بوده که بعضا تو جامعه استفاده میشه که بحثی نیست شما استاد و بزرگ این سایتی!

  2. شاهین | بهمن 26, 1395 | لینک نظر

    دوستان که اکثریت کارشناسان خبره ی جهانی هستند چرا موضوع ارزش در مقابل قیمت پرداختی رو مد نظر نمیگیرید ؟ اخه عزیزای دل ما هم عقلمون میرسه که بریم رولزرویس یا جاگوار با بنز اس کلاس یا سری هفت و لکسس ال اف ای بگیریم . اخه عزیزای دل منه حقیر مثلا ۷۰ میلیون پولی که چشم و دست و پا و انرژی گذاشتم واسش گذاشتم و کار کردم چطور این مدل ها رو بگیرم ؟؟ خوب من بیشتر از ماشین چینی نمیتونم بگیرم و با توجه به قیمتشون الان خودروهای چینی هم کیفیت قابل قبول دارن و هم امنیت . پولم دو برابر بشه میرم کره ای میگیم . پولم چند برابر شد ژاپنی یا آلمانی میگیرم . شماها انگار دارید رو کارخانه خودتون بحث میکنید .

    • در پاسخ به: شاهین

      sunmartin | بهمن 27, 1395 | لینک نظر

      اقا هر خودرویی میخدید بخرید و مبارکتون باشه بنده جسارتی نکردم یه موقع دلخور نشبد
      کاربران گویا بنده را مسخره کردند از جمله saeed ss و احمد فکر میکنم یه دسبسه ای در کار باشه دارم به یه نتایجی میرسم در هر صورت خود دانید و امیدوارم به خواست قلبی خود برسید

      • در پاسخ به: sunmartin

        احمد | بهمن 27, 1395 | لینک نظر

        ای بابا فهمید! قبول نیس تو دیدی سانی!
        ولی بدون تعارف من همه اطلاعات خودروییم رو مدیون سانیمارتینم در واقع هر چی میگه من برعکسش رو انجام میدم و به نتیجه های خوبی هم میرسم!

      • در پاسخ به: sunmartin

        saeed ss | بهمن 27, 1395 | لینک نظر

        من برا چی سانمارتین.؟ من مستقل عمل میکنم .

        • در پاسخ به: saeed ss

          sunmartin | بهمن 27, 1395 | لینک نظر

          جناب احمد دست ازین کارها بردارید که از کامنت های شما میشه متوجه شد همان saeed ss هستید اگر این تئاتر و نمایش را تمام شده میدانید که هیچ با یک نام کاربری نظر بد6ید وگرنه به سبک و سیاقی که در این یک ماه اخیر بهمن نودوپنج انتخاب کردید به کامنت گذادی با چند نام ادامه دهید اما چیزی عایدتان نمیشود

          • در پاسخ به: sunmartin

            احمد | بهمن 27, 1395 | لینک نظر

            حضرت سانیمارتین این حرفارو میزنی سعید ناراحت میشه هی بنده خدا از کره ای ها تعریف میکنه بعد حضرت سانمارتین میگه منم! اینکه شما برای تنها نبودن با چنتا آیدی کامنت میزاری منطقیه ولی ماشالا انقدر نظراتت مخالف عقل سلیم و نظر بقیه کاربراست که نیازی به اسامی مختلف نیست در کل خوب نیست همه رو مثل خودت بدونی دست از این کارات بردار پسرم!

  3. saeed ss | بهمن 24, 1395 | لینک نظر

    داغ داغ
    تست خودروی جنسیس و لکسوس
    امارها رو قشنگ نگاه کنید و به حافظه بسپارید
    رجوع شود به وسط صفحه .
    تذکر : چاخان ماخان.بهانه های بچگانه .حرف های نامعقول و نسنجیده. خواب و خیال .توهم .لشکرکشی. به شدت ممنوع
    اگه صحبتی دارین امار و ارقام رو زده .بسم الله .

  4. pony car | بهمن 24, 1395 | لینک نظر

    انچه که کاملا مشخص است خودروسازی کره در پس المان و انگلیس امریکا و ژاپن قرار می گیرد و از ان مشخص تر برتری تمام کمال کره ای ها نسبت به صنعت خودروسازی فرانسه است و گواه این ادعا کامنت های بی محتوا نیست بلکه حقایق موجود از دنیای واقعی است میزان رای مردم است خودتونو اینقدر خسته نکنید هرکی هر ماشینی دوست داره می خره حقیقت به نظر من اینه که ظرف یکی دوسال دیگه بازار زیر 100 ملیون فرانسوی ها پر فروش هستند و بالای 100 ملیون کره ای ها البته در حال حاضر هم بالای 100 ملیون کره ای ها پر فروشند اینم انتخاب مردم نه تقصیر من نه سانمارتین مردم اینجوری صلاح دونستند حالا یک سری کاربر تو دنیای مجازی از این موضوع ناراحتن و مدام می گن فرانسوی ها از کره ای ها بهترند و هیچ ارزشی برای انتخاب اکثریت مردم در دنیای واقعی قایل نیستند اگر الان سانمارتین هرروز صدتا کامنت در تخریب خودروهای کره ای بزاره و خودروهای فرانسوی را تمجید کنه بازهم تاثیری در انتخاب مردم نداره پس اینقدر جانبداری نکنیم

    • در پاسخ به: pony car

      amin | بهمن 24, 1395 | لینک نظر

      دوست عزيز بحث خودروي برتر بودن يا نبودن از خودروي فرانسوي نيست.بحث اينه كه دوستمون كره اي ها رو از برندهاي مطرح اروپا برتر ميدونه نه فقط فرانسه

    • در پاسخ به: pony car

      sunmartin | بهمن 25, 1395 | لینک نظر

      واقعیت اینجاست که کیفیت کره ای ها بسبار افزایش یافته اینو من نمیگم امار و ارقام میگه جی دی پاور و کانسیومر ریپورتز و کانسیومر سرویس و رد دات میگه اوتو اکسپرس و کار عربیا میگه هر سال جزو 5 خودروی اول در کیفیت هستند خبری از پژو و رنو اقسام سیتروئن و دانگ فنگ نیست خبری از انجی و چری چانگان و بسترن و …نیست

      • در پاسخ به: sunmartin

        Pony car | بهمن 25, 1395 | لینک نظر

        متاسفانه عده اي چشمان خود را هم به روي امار معتبر و هم به روي خيابان ها بسته اند بايد قبول كرد كه صنعت خودرو سازي كره اكنون همواره در بين پنج خودرو ساز برتر دنيا جاي دارد و حتي در خيلي از مقايسه ها از رقباي قدر خود در خيلي از موارد برتر بوده اند ولي در مجموع هنوز صنعت خودروسازي كره با المان و انگليس ژاپنو امريكا فاصله دارد كه ان هم به دليل سابقه و تجربه طولاني خودروسازي ان كشور هاست اما اينده كره اي ها درخشان است دوستان داريم در مورد كشوري حرف مي زنيم كه بهترين لوازم خانگي دنيا رو توليد مي كنه اپل به نفس انداخته سوني شارپ توشيبا و الان كجان

        • در پاسخ به: Pony car

          amin | بهمن 25, 1395 | لینک نظر

          بهترين لوازم خانگي دنيا؟؟؟؟؟!!!!
          پاتون رو كه از ايران بزاريد بيرون ميبينيد كه لوازم خانگي كره اي ديگه در صدر نيستند و در واقع فاصله زيادي هم دارند!!!
          برندهايي مثل ويرپول و الكترولوكس و بوش و…در صدر هستند
          البته در ايران هم كساني كه پول كافي دارند از همين برندها تهيه ميكنند و طبقه متوسط از سامسونگ و الجي استفاده ميكنند

        • در پاسخ به: Pony car

          محمد | بهمن 25, 1395 | لینک نظر

          این حرفو با تعمیر کارای لوازم خانگی در میان بگذارید خندشون میگیره
          لوازم خانگی کره ای در بازار جهانی از نظر دوام و تکنولوژی در بیشتر محصولات حرفی برای گفتن ندارد و فقط روی طراحی ظاهری شون کار شده ولی از داخل پوک اند و بعد از دوره گارانتی اکثرا خراب میشن

        • در پاسخ به: Pony car

          sunmartin | بهمن 27, 1395 | لینک نظر

          واقعیت اینه که کره جنوبی بسیاری از معادلات برهم زده الان اپل از ال سی دی سامسونگ استفاد6 میکنه تلوزیون های cruved سامسونگ با تکنولوژی اولترا های دفینیشن در بازار یکه تازی میکنند الجی با کانورتور ها و سیستم دایرکشن دوتکنولوژی به بازار هدیه داد گوشی های سامسونگ پر فروشترین در جهان هستند و لوازم خانگی الجی و سامسونگ حرف اول و آخر را میزنند کره با جهش توام با پیشرفت خود چه در مبحث خودرو چه لوازم کمک پرشکی و گجت های هوشمند و خانه های قابل تغییر ثابت کرد قدرت بزرگی در این زمینه شده و باید این پیشرفت و شکوفایی در این مدت کم ستود

          • در پاسخ به: sunmartin

            amin | بهمن 27, 1395 | لینک نظر

            اپل از ال سي دي سامسونگ استفاده ميكنه؟؟؟!!!!؟اينو از كجا آورديد؟؟؟
            سفارش اپل به سامسونگ براي استفاده از oled در آيفون ٨ و ٧s يه شايعه بود كه بعدا هم مشخص شد شايعه بوده و صحت نداره

          • در پاسخ به: amin

            sunmartin | بهمن 27, 1395 | لینک نظر

            بنده تا بحال از روی معده و طنز و شوخی سخنی را جاری نکردم حال آنکه احمد و عرفان سابق و saeed ss حال !! با شوخی و ملعبه گرفتن بحث ها سعی در هجو آنها دارند لطفا کامنت های بی ربط را از سایت بزداید مدیر محترم
            در ذیل به استفاده از نمایشگر های سامسونگ در اپل اشاره میکنم امیدوارم که فرق سایت تخصصی در حوزه خودرو را با بحث های حاشیه ای متوجه شوید احمد یا همان erfan و مجتبی و . Saeed ss سابق و اکنون
            http://www.sibche.ir/tag/سامسونگ/?jmobile

          • در پاسخ به: sunmartin

            احمد | بهمن 27, 1395 | لینک نظر

            کلا چاخانی! D ;

  5. احمد | بهمن 24, 1395 | لینک نظر

    یه ریو 85 دارم یه در رنگ کارکرد 120000 معاوضه با C200 کم کار بقیشم سر میگیرم
    بردم پیش کارشناس خبره خودرو سانمارتین گفت با C200 2010 کمتر عوض نکنم چون ماشینهای کره ای قدری بیشتر از ماشینهای مطرح اروپایی کیفیت دارن
    نخند آقا!

    • در پاسخ به: احمد

      saeed ss | بهمن 25, 1395 | لینک نظر

      حالا خوبه ریو رو میشه فروخت یا معاوضه کرد. ام جی مشتری اول اخرش خودتی. تا اخره عمر میشه ایینه دق. فقط تنها راهش اینه در ازای صلوات بدیش بره . ام جی صلواتی

      • در پاسخ به: saeed ss

        sunmartin | بهمن 25, 1395 | لینک نظر

        احسنتتتتت
        موقع فروش ریو شاید باور نکتید اما آنقدر مشتری داشت که واقعا گیج شده بودم در نهایت ابوی خودرو را از من خرید

        • در پاسخ به: sunmartin

          احمد | بهمن 25, 1395 | لینک نظر

          دقیقا!!!
          گوشیم انقدر زنگ خورد سوخت! یکی با مزدا 3 میخواد عوض کنه یکی با لنسر یکی با سری 3 همشونم سر میدن لامصب نمیتونم دل بکنم ازش یه نیش گاز بدم با ریو هرچی ژاپنیو و اروپاییه تو آیینن! سانیمارتین میدونه چی میگم?

        • در پاسخ به: sunmartin

          amin | بهمن 25, 1395 | لینک نظر

          عجب!!!راستي جك جي٥ و اس٥ و دنا و بسترن و سراتو ١٦٠٠ و هايما رو به كي فروختيد؟؟؟راستي يادم رفت چند روز پيش در سايت مجاور اعلام كرديد كه اوت لندر هم داشتيد و از گيربكس cvt كه روي ماشين بود به ستوه اومده بوديد!!!!ماشالا مشتري زياد داريد!!!!آريزو ٥ رو هم كه دقيقا بعد از ٥ روز استفاده رد كرديد رفت!!!!!!!

          • در پاسخ به: amin

            sunmartin | بهمن 26, 1395 | لینک نظر

            بنده بواسطه بکی از همسایگان در مجاورت محل خود سوار شدم گیرباکس cvt این خودروی گرانقیمت واقعا دلسرد کننده است بنده تا بحال چندین و چند خودرو زیر و رو کردم تا به خواسته خود رسیدم امیدوارم توان مالی ام اجازه بدهد سراتو 2016 را ابتیاع کنم چون از عدم وجود سانروف در خودروی خود و برخی امکانات راضی نیستم

          • در پاسخ به: sunmartin

            احمد | بهمن 26, 1395 | لینک نظر

            کمتر ببند…خالیو عرض میکنم!

          • در پاسخ به: sunmartin

            محمد | بهمن 26, 1395 | لینک نظر

            خیلی سانروف مهم و حیاتیه!!!!!!!!!!!!!!!!!

          • در پاسخ به: sunmartin

            amin | بهمن 26, 1395 | لینک نظر

            شما گفته بوديد گيربكس cvt اوتلندري كه داشتم،حالا شد مال همسايه تون!!!!

          • در پاسخ به: amin

            sunmartin | بهمن 27, 1395 | لینک نظر

            بنده صحبتی از داشته هایم در مورد اوتلنور نزدم لطفا کامنت من را در پدال بار دیگر مطالعه کنید با تشکر

          • در پاسخ به: sunmartin

            amin | بهمن 27, 1395 | لینک نظر

            راستش ديگه نميتونم بگردم ببينم كجا بود!!!

  6. amin | بهمن 24, 1395 | لینک نظر

    حتی اگر 70درصد آمار واردات را محصولات کره در نظر بگیریم که قطعا کمتر از این رقم هست اما باز هم تعداد محصولات کره ای در بازار با در نظر گرفتن این آمار نصف چینیهای بازار است.این به معنی دفاع از چینیها نیست اما جدای از مسایل فنی به این معنی است که تعداد خریداران چینی حداقل دوبرابر خریداران محصولات کره ای است و این به این معنی است که طرفداران متعصب محصولات کره و خریدارانشان که در اقلیت فروش هم هستند نباید اینگونه بی محابا به خودروهای چینی و خریدارانشان بتازند و هرگونه توهین را روانه اونها کنند و لقب آشغال سوار و لگن سوار به مردم بدهند.
    به مردم و نظرات و انتخابهایشان احترام بگذارید فارغ از اینکه موافق یا مخالف شما باشند.

    • در پاسخ به: amin

      هامون | بهمن 24, 1395 | لینک نظر

      داداچ همین چینی سوارار اگه پول داشتنکره ای میخریدن مطمئن باش !!!
      مجبوری چینی میخرن تا ایرانی نخرن …..

      • در پاسخ به: هامون

        amin | بهمن 24, 1395 | لینک نظر

        كره اي سوارها هم اگر پول داشتند ژاپني و آلماني ميخريدند.مطمئن باش!!!!
        مجبوري كره اي ميخرن تا چيني نخرن!!!

        • در پاسخ به: amin

          sunmartin | بهمن 24, 1395 | لینک نظر

          محصولات کره ای همان آپشن و کیفیت اروپایی های مطرح را دارند و حتی قدری بیشتر اما با قیمت و گارانتی بهتر در حال حاضر بحث لذت رانندگی خودورهای آلمانی مطرح است که در کره ای ها و ژاپنی ها هنوز ملموس نشده بعیر از چند مدل اسپورت ژاپنی و کره ای

          • در پاسخ به: sunmartin

            amin | بهمن 24, 1395 | لینک نظر

            آره بابا.كره اي ها كيفيت و آپشن برابر با اروپاييها و آلمانيها دارند فقط چيزي كه از محصولات آلماني كم دارند لذت رانندگي است.يعني الان هيونداي همه چيزش با مرسدس برابر و بعضا بالاتر است جز لذت رانندگي!!!اونم انشالله به زودي بهش دست پيدا ميكنند و كلا از مرسدس و بي ام و جلو ميزنند!!!!!
            اي خدا من چي بگم آخه!!!!!!

          • در پاسخ به: sunmartin

            احمد | بهمن 24, 1395 | لینک نظر

            اینایی که گفتی آرزوت بود دیگه نه!? کیفیت کره ای ها در حد همین ماشینهای چینیه نه بیشتر
            کره کجا ماشینهای اروپایی و ژاپنی کجا
            ماشینهای کره ای صرفا ظاهر دارن و بویی از کیفیت نبردن
            اینجام شده سایت دلالی کره ای ها رو دستشون باد کرده??

          • در پاسخ به: احمد

            sunmartin | بهمن 24, 1395 | لینک نظر

            جز تاسف پاسخی در خور تو ندارم چنین دیدگاهی منحوط و فقط مختص افراد بی اطلاع است در عالم بی خبری بسر میبرید یا خود را خواب نما کردید

          • در پاسخ به: sunmartin

            احمد | بهمن 24, 1395 | لینک نظر

            اولا تو و نه و شما مگه تربیتت نکردن!?
            ولی من از بحث کردن با طبل تو خالی خیلی لذت میبرم!
            ماشینهای کره ای ضعیفترین بین رقبا هستن و از نظر کیفیتی در حد محصولات درجه 2 و یا متوسط چینی هستن مثل چری و یا لیفان ولی در اینده ممکنه خودشون رو به محصولات درجه 1 چین هم برسونن ولی فعلا که ماشین کره ای = بی کیفیت

          • در پاسخ به: sunmartin

            amin | بهمن 24, 1395 | لینک نظر

            ميگن مديران فراري و لامبورگيني و پورش و آئودي و مرسدس و بي ام و و فولكس واگن بعد از شنيدن اين خبر كه كيفيت و آپشن كره اي ها با آنها برابر و در مواردي هم بالاتر است دسته جمعي در افق محو شدند!!!!!!

          • در پاسخ به: amin

            sunmartin | بهمن 24, 1395 | لینک نظر

            رضایت 65000 هزار مصرف کننده در کانسیومر سرویس بین سالهای 2013 تا 2016 محصولات کیا هیوندای گواه این امر است
            شما حتی اگر یک بی ام دبلیو فرضا هم داشته باشید بخاطر هزینه های سرسام آور قادر به نکه داری آن حتی در آلمان نیستید لطفا در مورد مسائلی که در باره آن مطلع نیستید سکوت کنید

          • در پاسخ به: sunmartin

            amin | بهمن 24, 1395 | لینک نظر

            شما هم همينطور.سكوت كنيد لطفا!!!!!

    • در پاسخ به: amin

      sunmartin | بهمن 24, 1395 | لینک نظر

      من باینکه مطمین هستم محصولات چینی بی ارزش ار ازین هستند که بخواهیم برسر آن به بحث بپردازیم بلحاظ کیفیت نارل و طراحی و آپشن های فیک ولی باز هم تاکنون لفظ لگن و آشغال را بکار نبردم
      از خودروهای چینی همین بس که دیروز به یک از بستگان پیشنهاد دادم بواسطه امتیاز ی که به ما داده شده یکدستگاه 315 اسپورت با 70 درصد کمتر پیش پرداخت و مبلغ 15 ملیون خریداری کند که بشدت پس از نام چینی خودرو واپس زد این پیشنهاد را و بسرعت یکدستگاه رنو ساندرو استپ وی امروز ثبت نام کرو