دوج در آگوست 2017 با وایپر خداحافظی می کند

دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۵

دوج در آگوست 2017 با وایپر خداحافظی می کند

دوج وایپر از سال های پیش به عنوان سوپراسپرت مطرح کمپانی دوج به شمار می رفت و اخیرا بود که کمپانی فیات کرایسلر تصمیم گرفت آن را کاملا تغییر داده و با طراحی جدیدی روانه بازار کند. حال با گذشت چند سالی از معرفی نسل جدید آن، Ralph Gilles یکی از مدیران شرکت فیات کرایسلر خبر ناخوشایند توقف تولید وایپر را، آگوست 2017 اعلام نمود.

در حقیقت 31 آگوست تولید سوپراسپرت قدرتمند دوج به پایان می رسد و بایستی با این غول افسانه ای خداحافظی کرد. شرکت دوج سال گذشته به مناسبت جشن معرفی سومین نسل وایپر چند مدل محدود از جمله VooDoo II Editions، Snakeskin Edition GTCs، GTS-R Commemorative Edition ACRs، 1:28 Edition ACRs و در نهایت Dealer Edition ACRs را معرفی کرد.

تمامی این مدل ها در تعداد محدودی به تولید رسیدند که شامل 20 تا 30 دستگاه می شود. با این حال آگوست 2017 ماه غم انگیزی برای طرفداران دوج خواهد بود زیرا برای همیشه تولید آن متوقف می شود و مشخص نیست چه زمانی باید شاهد نسل جدید این هیولا باشیم. گفته می شود پس از قطع تولید، فروش نیز متوقف می شود و دیگر خبری از مدل جدید وایپر در نمایندگی های رسمی شرکت دوج یا فیات کرایسلر نیست.

Tim Kunuskis مدیرعامل دوج بیان داشت که استقبال از فروش وایپر چشمگیر بوده و کمپانی در نظر داشته تا برای آینده مدل جدیدی در نظر گیرد. Sergio Marchionne مدیرعامل فیات کرایسلر نیز اخیرا احتمال ساخت مدل جدید وایپر را تایید کرد اما مشخص ننمود این معرفی چه زمانی خواهد بود و انتظار می رود تا پایان دهه با آن رو به رو شویم.


بدون دیدگاه