اسلایدربررسیفرانسوی

رونمایی از دی اِس 3 در نمایشگاه خودروی تهران

شرکت آرین موتور تابان، نماینده رسمی دی اِس فرانسه در ایران، از هاچ بک دو دربِ لوکس این کمپانی یعنی دی اِس 3 (DS 3) رونمایی به عمل آورد. دی اِس 3 در واقع کوچک ترین مدل دی اِس در ایران محسوب می شود و قیمت آن حدود 136 میلیون تومان اعلام شده است. با این حساب، اکنون سبد محصولات دی اِس در ایران شامل 5 خودرو می شود: یک خودروی لوکسِ جمع و جور (DS 5)، یک سدان (DS 5LS)، یک شاسی بلند (DS 6)، یک هاچ بکِ چهار درب (DS 4 Crossback) و یک هاچ بکِ دو درب (DS 3).

دی اس 3 با موتور 1.2 لیتری توربوشارژ دارای قدرتی برابر 110 اسب بخار و گشتاور 205 نیوتن متر با یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک عرضه می شود.

دی اِس 3 که اولین عضو خانواده دی اِس محسوب می شود، سال 2010 معرفی شد و از آن زمان تاکنون، چیزی در حدود 390 هزار دستگاه از آن به فروش رفته است. این هاچ بک زیبا، تا حدی موفق بود که باعث شد سیتروئن به فکر ایجاد برند مستقل دی اِس بیافتد. این خودرو به طراحی منحصر به فرد، قابلیت های دینامیکی و لذت رانندگی بالا و بهره مندی از آخرین تکنولوژی های روز مشهور است. یکی از خصوصیات ویژه این خودرو، چراغ های جلوی آن است که “دی اِس اِل ای دی ویژِن” نام داشته و ترکیبی از LED و زنون است که نوری قدرتمند با بردِ زیاد را تولید می کند. دی اِس یک اپلیکیشن موبایل نیز برای دارندگان خودروی دی اِس 3 در نظر گرفته که “MyDS” نام داشته و مصرف سوخت و محل پارک خودرو را به اطلاع صاحب آن می رساند. یکی دیگر از قابلیت های این خودرو، ترمزِ فعالِ شهری نام دارد که با استفاده از سنسوری که در قسمت بالای شیشه جلو تعبیه شده، از برخورد در سرعت های پایین (تا 30 کیلومتر بر ساعت) جلوگیری به عمل می آورد.

طراحی دی اِس 3 توسط مارک لوید، طراح سیتروئن C4 کاکتوس انجام شده است. این خودرو که در فرانسه تولید می شود، سال 2016 فیس لیفت شده و نام سیتروئن از روی آن برداشته شد. پس از این فیس لیفت، دیگر دی اِس 3 به عنوان یک خودرو از برند مستقل دی اِس شناخته می شود. مجله تاپ گِر، سال 2010 این خودرو را به عنوان “خودروی سال” معرفی کرد. اگرچه این خودرو به عنوان یک هاچ بک کوچک شناخته می شود، اما با طول 3.95 متر، حدوداً 12 سانتی متر از پژو 206 کشیده تر است. فضای سرنشینان جلو و عقب نسبتاً قابل قبول بوده و دی اِس مدعی است فضای بار عقب این خودرو با 285 لیتر گنجایش، بیشترین ظرفیت را در کلاس خودش دارد که با خواباندن صندلی های عقب این فضا به 880 لیتر افزایش پیدا می کند.

گالری تصاویر سیتروئن DS3:

این خودرو سال 2009 توسط موسسه بلژیکی Euro NCAP مورد آزمایش قرار گرفته و موفق به کسب 5 ستاره ایمنی شد، اما در نظر داشته باشید که از سال 2009 تاکنون، قوانین این موسسه سخت تر شده است و باید دید که دی اِس 3 با قوانین سال 2017 چه امتیازی را در زمینه ایمنی کسب می کند. رقیب اصلی دی اِس 3، مینی هاچ بک به حساب می آید، اما می توان آئودی A1، اوپل آدام، آلفا رومئو میتو، فیات 500 و مدل های رده بالای پژو 208 را هم از رقبای آن دانست.

 

9 دیدگاه

  1. خیلی جالبه واسم یه خودروی تقریبا اسپورت چجوری بعضی آپشنا مثل سیستم کنترل صوتی روی فرمون نداره و توش انقد سادس و ۱۳۰ میلیونم پولشه !!!! … والا تو این رنج قیمتی خیلی انتخابای دیگه هستش من اصلا فکر نکنم تو این رنج قیمتی کسی پیدا بشه بخره اینارو صمن اینکه ایران نشون داده که ت رنج قیمتی بالا ماشینای کره اول و بعدش ژاپن کاملا جا افتادن مثلا همین الان تالیسمان با اینکه این همه مدته اومده حتا یک صدم فروش اپتیما و سوناتا رو نکرده و خیلی تکو توک تو خیابوناس

    1. فعلا که فروش خیلی خوبی داشته و در خیابان هم خیلی دیده میشه بازار داره کم کم از دست کره ای ها خارج میشه اتوموبیل های ژاپنی و اروپایی خیلی خوب با شرایط فروش عالی دارن میان

  2. ماشین چینی 130 ملیون ولی خداوکیلی طراحی خشگلی داره فکر کنم خانومها بخرن بعد اون دوستمون که گفتند اخه اینا رو با اپتیما و سانتافه مقایسه می کنند که مردم براشون غش ضعف می رند

    1. دوست عزیز ماشین چینی؟؟؟؟
      DS5 برند خاص و لوکس شرکت سیتروئن فرانسه هستش، شرکتی که خودروی محبوب زانتیا رو تولید کرده، ضمن اینکه این برند لوکس سیتروئن از لحاظ کیفیت و امکانات بسیار بالاتر از سایر محصولات شرکتش هستش.(مثل برند لکسوس که توسط تویوتا تولید می شه) برند DS یکی از بهترین و با کیفیت ترین برندها در صنعت خودروسازی هستش که حدود 15 سال به صورت مخفیانه روی این پروژه کار می شده، اگر هم تعدادش الان توی خیابان ها کمه به دلیل اینه که مردم شناختی روی این برند هنوز ندارن توی ایران و فقط خودروهای کره ایی و ژاپنی رو می شناسن. شما اگر یه سر به نماینده فروش این شرکت توی ایران بزنید و تولیداتش رو مخصوصا خودروی DS5 رو از نزدیک ببینید متوجه می شید که با قیمتی که داره هیچ ماشینی از لحاظ زیبایی و کیفیت به پای این محصول نمی رسه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا