اسرار بیشتری از TOP GEAR فاش شد

جمعه ۱۹ مهر ۱۳۹۲ | 4 نظر

اسرار بیشتری از TOP GEAR فاش شد

بن کالینز (Ben Collins) راننده حرفه ای معروف مجموعه تلویزیونی TOP GEAR که تا سال 2010 در نقش استیگ (THE STIG) ظاهر می شد،جزئیات جدیدی در مورد تجربه اش در این مجموعه پر بیننده را افشا کرده است.

ben-collins---the-stig

کالینز درباره خروجش از تخت گاز گفت: “نام من از شبکه به بیرون درز کرد و پس از بازگو شدن این مسئله در رادیو،داستان ها و شایعات زیادی به وجود آمد. به علاوه همان زمان من متوجه شدم دلم میخواهد به مسابقات تمام وقت بازگردم و این مسابقه است که باعث خوشحالی من میشود.”

هنگامی که از کالیز درباره بهترین خاطره اش از برنامه سوال شد گفت: “بهترین بخش آموزش بیلی باکستر برای رانندگی در پیست تخت گاز بود. با اینکه او نابینا است ولی 100 درصد دور را خودش رانندگی کرد و من تا آنجایی که توانستم با سرعت او را راهنمایی کردم. من توانستم او را ببوسم او واقعاً یک اسطوره است.”

218

اما مهمتر از همه کالیز اعلام کرد که در حال حاضر از چند استیگ مختلف در TOP GEAR استفاده می شود و همچنین او تنها 25 دقیقه برای تست سوپر اسپرت ها فرصت داشته تا بتواند با ویژگی آنها به طور کامل آشنا شود. چرا که پیش از برنامه اطلاعات فنی لازم در مورد خودرو در اختیار کالینتز قرار نمی گرفته است.همچنین نکته عجیب اینکه کالینز به دلیل مشکل دوام لاستیک ها تنها 5 یا 6 دور برای تایم گیری فرصت داشته است و از همین دو مسئله نیز می توان  دریافت که زمان های ثبت شده در پیست معروف تاپ گیر، اعتبار چندانی ندارند.

کالینز انگلیسی سابقه رانندگی در سری های مختلف مسابقات نظر خودروهای تورینگ، ایندی کار، V8 سوپر کارز و مسابقات استقامت را در کارنامه دارد و از همین رو هم از تجربه فوق العاده ای در مورد نحوه رانندگی با خودروهای سریع و کاملا متفاوت برخور دارست.گفتنی است که بن کالینز سرپرستی تیم رانندگان بدلکار آخرین فیلم جیمز باند (SKY FALL) را نیز بر عهده داشته است.


4 دیدگاه

  1. نادر | مرداد 15, 1394 | لینک نظر

    جرمی کلارکسون درامد و معروفیتش رو مدیون انتقادهای بجاش هست. بزرگترین شرگتهای خودرو سازی لحظه شماری میکنند تا محصول جدیدشان را جرمی تست کند و نقطه ضعف تولیداتشون رو بازگو کنه. در ظمن هیچ وقت آمار و رکوردهای یک برنامه مستند تلوزیونی هر قدر هم دقیق و مهندسی شده باشه ملاک قرار نمیگیره و جز سرگرم کردن بیننده های برنامه هدف دیگه ای نداره. با تشکر از دوستان گرامی

  2.  سلام به شما کاربر گرامی ، با توجه به نظر شما توضیح چند نکته الزامی به نظر می رسد

    نخست آنکه تاریخ انتشار این خبر در خروجی خبرگزاری ها ، مربوط تنها 3 روز پیش (9 اکتبر یا 17 مهرماه) می شود، بنابراین این خبر به هیچ عنوان قدیمی نیست و بن کالینز به تازگی این اطلاعات را در اختیار رسانه های قرار داده اند.

    نکته دوم به  توضیح بیشتر در مورد متن خبر مربوط می شود.به گفته بن کالینز تنها 25 دقیقه زمان برای آشنایی با تمامی سیستم ها و تنظیمات مختلف خودروهای مدرن  کافی نبوده است ، چرا که این خودرو ها با تنظیمات مختلف الکترونیکی ، رفتار و واکنش متفاوتی را از خود به نمایش می گذارند.از سوی دیگر 5- یا 6 دور نیز نمی تواند برای کسب بهترین نتیجه و دست یابی به بهترین زمان در پیست کافی باشد، از این رو کیفیت زمان گیری و نتایج اعلام شده در جدول سریع ترین دورهای تاپ گیر از اعتبار ساقط می شود و البته صحبتی از نقاط قوت و ضعف خودرو به میان نیامده است

    تیم مدیریتی وب سایت

    Dande6.com.   

    • در پاسخ به: تیم مدیریت سایت

      علی | مهر 21, 1392 | لینک نظر

      با سلام 

      من والا این خبرو خیلی وقت پیش تو یکی از سایتهای داخلی خوندم 

      دوما منظورم این بود که راننده حرفه ای در عرض چند دقیقه راحت می تونه کلیه نقاط قوت و ضعف ماشین رو به دست بیاره و بهترین زمان رو با توجه به تجاربی که داره از ماشین بیرون بکشه این که راحت معلومه چون مثلا توی تستهای خود ماشینها تو تخت گاز که توسط خود مجریها صورت می گیره مگر چند دور باهاش زدند ؟؟؟؟ولی چون آدمهای خبره ای هستند راحت می تونند نقاط قوت و ضعفش رو به دست بیارند این که دیگه معلومه و نکته آخر اینکه شرایط تست برای همه ماشینها یکسانه پس این خودش بهترین دلیل برای درست بودن جدول زمانبندی است 

      به هر حال تشکر می کنم از سایت دنده 6 بدرود

  3. علی | مهر 20, 1392 | لینک نظر

    با سلام

    با توجه به این جکی که نوشتیئ و خیلی هم قدیمی هست خدمتتون که عارضم اگه شرایط اینجور باشه شرایط برای همه ماشینها یکیه مضافا به اینکه اونی که راننده حرفه ای هست با 5-6 دور با ماشین زدن کلیه نقاط ضعف و قوتش ماشین دستش میاد پس رکوردهاش می شه بهش استناد کرد در ضمن ما در مورد تاپ گیر صحبت می کنیم نه دنده 5 و یا برنامه هایی از این قبیل