تخفیف بیمه ای با یک تصادف صفر نمی شود

سه شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۵ | 1 نظر

تخفیف بیمه ای با یک تصادف صفر نمی شود
با اجرای قانون جدید بیمه شخص ثالث در دولت یازدهم دیگر مقصران حوادث رانندگی به زندان نمی رود.
همچنین بر اساس این قانون اشخاصی که بیمه نامه شخص ثالث خریداری کرده اند دیگر نیازی به خرید الحاقیه ندارند و پس از ارزیابی میزان خسارت، بدون توجه به مبلغ تعیین شده، کل خسارت توسط شرکت بیمه پرداخت خواهد شد و بخش مازاد بر سقف تعهد بیمه نامه به حساب صندوق گذاشته می شود.
رحیم مصدق، عضو هیأت عامل و معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی گفت : از این پس اشخاصی که در حوادث رانندگی دچار آسیب می شوند نیز به طور کامل به حق و حقوق خود دست خواهند یافت.
وی گفت: در بخش صنعت بیمه اقدامات خوبی در دولت تدبیر و امید صورت گرفته است که البته این اقدامات مرتبط با تکالیف و مسئولیت های مسئولان در ارتباط با نظام مقدس جمهوری اسلامی است و ما خادمان، خود را در جهت رفع مشکلات مردم مکلف می دانیم و هر اقدامی که لازم باشد در این باره انجام می دهیم.
مصدق اظهار داشت : در مورد قانون بیمه شخص ثالث باید گفت که این اقدامات از سوی هر سه قوای مجریه، قضاییه و مقننه صورت گرفته است. این اقدام مثبت نتیجه فعالیت نهادها، سازمان ها و قوای ذی ربط است. به طور حتم هدف تمام مسئولان این بوده است که بتوانیم مشکلی از مشکلات مردم را حل و فصل کنیم و خدمات مناسبی را به مردم ارائه دهیم.
وی درباره مهم ترین دستاورد قانون جدید بیمه شخص ثالث برای مردم گفت : علاوه بر حذف الحاقیه حق بیمه یکی دیگر از تمهیدات جدیدی که در این قانون لحاظ شده، ایجاد سامانه جامع حوادث رانندگی و جمع آوری اطلاعات همه سازمان ها و نهادهای مرتبط با حوادث رانندگی در سامانه مذکور است.
مصدق افزود : در حال حاضر سازمان ها و نهادهای متعددی در تصادفات درگیر هستند از جمله نیروی انتظامی، راهنمایی و رانندگی، پزشکی قانونی، قوه قضائیه، وزارت راه، بیمه، اورژانس و … که در این قانون پیش بینی شده است که سامانه جامع حوادث رانندگی و اطلاعات مربوط به این حوادث، ایجاد شود و همه سازمان ها اطلاعات و آمارهای مربوط به خود را در این سامانه درج کنند و امکان تبادل اطلاعات فراهم شود.
وی کفت : یکی از این اقدامات اعطایی یا تشویقی در این قانون ارائه تخفیف به اشخاصی است که از بیمه نامه در طول سال استفاده نکرده اند یا قصد دارند این تخفیف را به خودرو جدید خود انتقال دهند.
در قانون گذشته دارندگان بیمه نامه قادر به انتقال سوابق بیمه ای خود نبوده اند حال براساس این قانون علاوه بر انتقال سوابق بیمه نامه به خود آنان قادر خواهند بود سوابق را به همسر و یا فرزندان منتقل کنند.
مصدق افزود: در آینده نزدیک نیز آیین نامه ای به تصویب خواهد رسید که دارندگان بیمه نامه با سوابق چندین ساله با بروز یک تصادف، همه تخفیفات سوابق بیمه ای خود را از دست نخواهند دارد و قرار است تخفیفات آنان به طور پلکانی کاهش یابد.
معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی اعلام کرد : در حال حاضر خرید بیمه نامه های بازرگانی از جمله بیمه شخص ثالث مشمول معافیت مالیاتی می شود و خریداران بیمه شخص ثالث مکلف هستند علاوه بر حق بیمه، 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده پرداخت کنند. حال بنابردرخواست بیمه مرکزی از وزارت اقتصاد، علی طیب نیا
وزیر اقتصاد با معافیت پرداخت مالیات بر ارزش افزوده موافقت کرده و لایحه ای در این باره در دست تهیه و گردآوری است که در صورت ارائه این لایحه به مجلس و تصویب آن، دیگر خریداران بیمه شخص ثالث از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف خواهند شد.
وی در باره عملکرد بیمه مرکزی در زمان دولت یازدهم نیز گفت : صنعت بیمه کشور با مجموعه حق بیمه ای که از بیمه گذاران دریافت می کند؛ خسارات مربوط به 17 هزار نفر کشته و حدود 300 هزار نفر مصدوم تصادفات رانندگی را پرداخت می کنند. علاوه بر خسارت هایی که به اموال و دارایی های افراد خسارت دیده تعلق می گیرد؛ صنعت بیمه بخشی از دریافت های حق بیمه خود را در قالب کمک به کاهش حوادث رانندگی و همین طور پرداخت خسارات درمانی مصدومان حوادث رانندگی را به سازمان های دیگری از جمله نیروی انتظامی و بهداشت پرداخت می کند.
مصدق اظهار داشت : خوشبختانه با توجه به برنامه ریزی های انجام گرفته وضعیت کنونی بیمه کشور مطلوب است و با توجه به تأکید ویژه بر اجرای قانون ،امید است تا رضایت مردم از این صنعت در کشور افزایش یابد و خاطره تلخ بیمه توسعه و دی به طور کلی فراموش شود/صدا و سیما


1 دیدگاه

  1. بهپور دواچی | اسفند 4, 1395 | لینک نظر

    متاسفانه عکس تصورات چندین و چند ساله ام، کثیف تر از بیمه پارسیان، علیرغم نام بزرگش، فکر نکنم بیمه ای در دنیا باشه
    سالهاست با این شرکت خودروهایم را بیمه کرده ام، اما پس از سالها تنها یک خسارت از بیمه بدنه باید بهم تعلق می‌گرفت که با کمال بیشرمی، خورده شد و زیرش زده شد،
    امیدوارم دوست گول نام این شرکت رو نخورن.