اخباراخبار خارجی

شورولت کامارو 2017 باسرعت 320 کیلومتر!

شورولت کامارو ZL1 با پیشرانه هشت سیلندر 650 اسب بخاری در کنار گیربکس 10 سرعته اتوماتیک که نسبت به گیربکس PDK پورشه سریعتر است، براساس گزارش های تازه انتشاریافته سقف سرعتی 320 کیلومتربرساعتی دارد. ZL1 جدید سریعترین کامارو تاریخ شورولت بوده که تاکنون کمپانی ساخته است.

 

شورولت برای رسیدن به چنین سقف سرعتی ZL1 جدید را در پیست Papenburg آلمان تحت تست قرار دادند که توانست مسافت 12 کیلومتری را با سقف سرعت 323 کیلومتر برساعتی سپری کند. Al Oppenheiser مهندس ارشد بخش موتور کامارو، این عملکرد را بزرگ دانسته و به تحسین ZL1 جدید پرداخته است.

ZL1 با تایرهای مسابقه ای و بادوام Goodyear Eagle F1 Supercar 3 همراه بوده که در عملکرد آن موثر است. با سقف سرعتی 320 کیلومتربرساعتی شورولت کامارو ZL1 قادر است 0 تا 96 کیلومتربرساعت را در 3.5 ثانیه سپری کند که به لطف گیربکس 10 سرعته اتوماتیک قادر است عملکرد بزرگی را از خود نشان دهد.

همچنین قادر است در 11.4 ثانیه به 200 کیلومتر برساعت برسد و چنین خروجی و عملکرد در میان کاماروهای شورولت کمیاب است. کسانی که علاقمند کامارو ZL1 هستند باید برای نسخه ای با گیربکس شش سرعته دستی هزینه 63 هزار دلاری کنند اما مدلی با گیربکس 10 سرعته اتوماتیک بیش از 65 هزار دلار قیمت دارد.

شایان ذکر بوده که شرکت شورولت اخیرا بوده که مدل جدید کامارو ZL1 پرتوان را معرفی کرد اما به تازگی مشخصات فنی و عملکرد آن با انجام تستی که توسط کمپانی آمریکایی زیرمجموعه جنرال موتورز انجام گرفته، آشکار شد.

انتظار داریم نسل بعدی کامارو تا سال 2019 از راه نرسد، بنابراین نباید به این زودیها شاهد آن باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا