فولکس برند جدیدی را تاسیس می کند

جمعه ۶ اسفند ۱۳۹۵

فولکس برند جدیدی را تاسیس می کند

در سال 2012 بود که فولکس واگن برای اولین بار برنامه هایش برای توسعه یک برند خودرویی جدید و ارزان قیمت را اعلام کرد. حالا مدت ها پس از آن موضوع قرار است در سال 2019 شاهد آغاز رسمی این پروژه باشیم.

از مدت ها پیش تاکنون چنین خودروهای ارزان قیمتی توسط برند اشکودا و در جمهوری چک تولید شدند اما به نظر می رسد که قرار نیست مسئله به همین صورت باقی بماند. این برند پس از سال ها حتی دست به تولید خودروهای تقریبا لوکس زده و نسل جدید از محصولاتش را  روانه بازار کرده است.

لذا این مسئله فولکس واگن را به فکر بازگشت مجدد به بخش خودروهای ارزان بازار و استفاده از ظرفیت آن انداخته است. مشابه این پروژه نیز توسط گروه رنو تحت نام برندSmart Buy در داچیا دنبال می شود.

این برند اروپایی که قرار است بعدها نام گذاری شود بیشتر برای حضور در بازار چین در نظر گفته شده و مسلما سدان ها و شاسی بلندهای کوچکش ظرف یک دهه آینده به بازارهای نو ظهور دیگر نیز راه پیدا می کنند.

قرار است ارزان ترین خودروی این خانواده محصولاتی با همکاری FAW چین و با قیمت پایه 10160 دلار (96000 یورو) به فروش برساند. ساختار این خودرو براساس ساختار قدیمیPQ35 خواهد بود و شاهد استفاده از تجهیزات نسل پنجم گلف در آن خواهیم بود. البته میتوان انتظار استفاده از پلتفرم MQB و ساختار AWD را برای شاسی بلند  آن داشت./خبر خودرو


بدون دیدگاه