اخباراخبار خارجی

مکان ساخت ابرکارخانه های جدید تسلا امسال مشخص می‌شود

ایلان ماسک، مدیرعامل کمپانی تسلا قبل‌ترها اشاره کرده بود که قصد دارد ابر کارخانه‌های کمپانی خود را در سراسر جهان بسازد، اکنون تأییدیه‌ای بر این ادعا منتشر شده و حداقل دو گیگا فکتوری جدید تسلا در حال حاضر در دست اقدام می‌باشند.

در آخرین گزارش مالی سال 2016 کمپانی، تسلا گفته که گیگا فکتوری شماره 1 مسئول ساخت باتری‌ها و مدل 3 می‌باشد و گیگافکتوری 2 که محصولات مرتبط با ادغام کمپانی تسلا و سولار سیتی را تولید خواهد کرد در آینده شاهد اضافه شدن گیگافکتوری 3، 4 و حتی 5 خواهند بود.

در بخشی از این گزارش آمده: “نصب تجهیزات تولید مدل 3 در فرمونت و در گیگا فکتوری 1 در حال انجام است و از ماه ژانویه، تولید سلول‌های باتری برای محصولات ذخیره انرژی را آماده کرده‌ایم. این سلول‌ها از نظر شکل و ابعاد مشابه همان سلول‌های باتری هستند که قرار است در خودروی مدل 3 استفاده شود. در سال جاری میلادی ما انتظار داریم که بتوانیم محل ساخت گیگا فکتوری 3، 4 و حتی 5 را نهایی کنیم.”

اواخر سال پیش، ماسک گفته بود که قصد ساخت یک گیگا فکتوری در اروپا را دارد ولی محل نهایی آن هنوز مشخص نیست. در اواسط سال 2016، این غول دنیای فناوری همچنین گفته بود که چین و هندوستان نیز می‌توانند گیگا فکتوری های خود را داشته باشند.

1 دیدگاه

  1. ماهم زمینهای بایر هزارهکتاری تو شهرستانهای شرقی کشور زیاد داریم که با ایجاد یک کارخانه هدفمندو بزرگ میتونه اشتغال وسیعی ایجاد کنه
    اما کو سرمایه گذار
    سرمایه گذارهای ایرانی فقط عاشق دلالی و خریدو وفروش حواله های 10 هزارتایی پراید هستن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا