فورد چگونه در اروپا خودرو می سازد

دوشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۵ | 1 نظر

فورد چگونه در اروپا خودرو می سازد

از زمانی که بیل کلینتون رئیس جمهور شده است کمپانی جنرال موتورز درآمدی در اروپا نداشته است.
کمپانی فورد موتور از سال 2011 تا 2014 سودده نبود و کمپانی در طی این مدت 3.1 میلیارد دلار آمریکا ضرر کرد.
اگر سومین خودروساز برتر جهان نتواند برای فروش اپل با گروه PSA به توافق دست یابد برای موفق شدن می بایستی به عملکرد کمپانی فورد در سالهای اخیر نگاه کند.
سپس مدیر عامل این کمپانی یک تجدید ساختار تهاجمی را پیاده سازی کرد که شامل تعطیلی 3 کارخانه، از بین بردن هزاران شغل و تقویت خط تولید فورد با خودرهای جدید از قبیل گونه های لوکس و پرسرعت بود.
در حالیکه جنرال موتورز سعی می کرد تعدادی برند را در اروپا بفروش برساند، کمپانی فورد تنها بر روی بلواوال تمرکز کرده بود و حتی برند لوکس لینکلن را به منظور تقویت فورد ویگنال لوکس خارج از اروپا نگاه داشت.
در نتیجه فورد در دوسال گذشته در اروپا سود سرشاری نصیبش شد و در سال 2016 به رکورد 1.2 میلیارد دلار سود دست یافت. با وجود اینکه انتظار می رود کمپانی فورد به دلیل خروج انگلستان از اتحادیه اروپا 600 میلیون دلار ضرر کند، پیش بینی ها نشان می دهد که در سال 2017 نیز این کمپانی سود سرشاری خواهد داشت.
تصمیم کمپانی فورد مبنی بر تعطیلی کارخانه ها با مخالفت اتحادیه های کارگری مواجه شد.
بعد از اعلام فورد برای بستن کارخانه، کارمندان کارخانه واقع در گنک کشور بلژیک دست به تظاهرات و تصرف تجهیزات کارخانه زدند.
در همین زمان نسخه نهایی ون سفید گالاکسی از خط تولید در سال 2014 خارج می شد. فورد با پرداخت 750 میلیون دلار به 4300 کارگر موافقت کرد.
یک کارخانه در ساوتامپتون انگلستان که شاسی تاکسی برای ون ترانزیت تولید می کرد تعطیل شد. حدود 500 کارگر بیکار شدند. فورد به کارگران پیشنهاد کرد که در کارخانه های دیگر فور کار پیدا کنند یا با بازنشستگی زودهنگام موافقت کنند.
کمپانی فورد همچنین کارخانه دیگری را در نزدیکی لندن با 1000 کارگر را تعطیل کرد. فورد خط تولید را از این سه کارخانه به کشورهای ارزانتری مانند ترکیه و اسپانیا منتقل کرد.
این کمپانی خودرو سازی تجدید ساختاری خود را در سالهای اخیر ادامه داده است.در اوایل سال 2016 این کمپانی اعلام کرد برنامه جدایی داوطلبانه را به حدود 10000 کارمند حقوق بگیر پیشنهاد می کند. یک مقام اجرایی اعلام کرد که این برنامه حدود 200 میلیون دلار از هزینه ها را کاهش می دهد.
مدلهای ترانزیت و ون کانکت ترانزیت پیشروان در صنعت هستند. به مدت دوسال کمپانی فورد مقام اول را در زمینه فروش خودروهای تجاری در اروپا داشته است.
این کمپانی خودروهای محبوب اکواسپورت و کوگا را دوباره طراحی کرده است. و همچنین بازدهی خط تولید خود را با طراحی دوباره فورد آر اس، فورد اس تی، فیستا اس تی و موستانگ گسترش داده است. فورد اظهار داشته است که فروش خودروی پرسرعت سال گذشته 60 درصد افزایش داشته است.
فورد ثابت کرد که با توازن در تولید، ظرفیت رهبری و برند، اروپا می تواند برای خودروسازهای آمریکایی سودده باشد.


1 دیدگاه

  1. صفر | اسفند 9, 1395 | لینک نظر

    حرف نیست پرایدو ول کنی بری فورد بخری این اینه اقتصاد مقاومتی خخخخخخخخخ