ورود ترامپ به ماجرای خودروهای خودران

سه شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۵

ورود ترامپ به ماجرای خودروهای خودران

واشنگتن آلنچائو، وزیر حمل‌و‌نقل کابینه ترامپ گفته که در حال بررسی دوباره دستورالعمل خودروهای خودران که توسط دولت اوباما به تصویب رسیده بود است و از کمپانی‌های خودروسازی خواسته تا بیشتر در مورد مزایای خودروهای خودران به مردم توضیح دهند. این دستورالعمل که در ماه سپتامبر به تصویب رسیده، از خودروسازها می‌خواهد تا به‌صورت داوطلبانه جزئیات سیستم‌های خودروهای خودران را در یک «ارزیابی ایمنی» 15 بخشی به مقامات ارائه کرده و از ایالت‌ها بخواهند در تصویب مقررات خودرویی با دولت فدرال همکاری کنند. خودروسازها پس از تصویب این دستورالعمل بارها نگرانی‌های خود را در مورد آن ابراز کردند، از جمله موارد اصلی الزام آنها به ارائه اطلاعات قابل‌توجه به مقامات بود که می‌توانست تست و آزمایش خودروهای خودران را ماه‌هابه تاخیر انداخته و اجرای این دستورات داوطلبانه را برای آنها به نوعی اجباری کند.

در ماه نوامبر، بسیاری از خودروسازان بزرگ از دولت جدید ترامپ درخواست کردند تا این دستورالعمل را بازبینی کرده و تغییراتی قابل‌توجه در آن ایجاد کند. برخی از این کمپانی‌ها اوایل ماه جاری میلادی از کنگره خواستند تا با تصویب برخی قوانین به ورود خودروهای خودران به جاده‌های آمریکا سرعت ببخشند.

چائو، در اولین سخنرانی بزرگ خود پس از انتخاب در کابینه ترامپ به انجمن فرمانداران آمریکا گفت: «این کابینه در حال بازبینی این دستورالعمل بوده و با شما و دیگر شرکا در مورد آن مشورت خواهد کرد و تبصره‌ها و به روزرسانی‌هایی در آن به منظور ایجاد تعادل صحیح در آن اعمال خواهیم کرد. وی در بخشی از سخنان خود گفته که خودروهای خودران می‌توانند به‌طور قابل‌توجهی ایمنی رانندگی را افزایش دهند. در سال 2015، حدودا 35092 نفر در تصادفات رانندگی در آمریکا جان خود را از دست دادند، این عدد در مقایسه با سال قبل 7 درصد بیشتر شده بود و از سال 1966 به بعد، بالاترین میزان مرگ و میر تصادفات رانندگی بود. در 9 ماه اول سال 2016، میزان این دست مرگ و میر 8 درصد بیشتر شد.

چائو با اشاره به اینکه 94 درصد علت تصادفات رانندگی خطای انسانی است، می‌گوید: برای به سرانجام رسیدن این تکنولوژی هزینه زیادی کرده‌ایم. کابینه ترامپ تکنولوژی خودران را به چشم یک کاتالیست برای افزایش ایمنی و بهره‌وری می‌بیند، نه یک مانع. به‌طور خاص، من می‌خواهم سیلیکون‌ولی، دیترویت و دیگر مراکز صنعت خودروی کشور را به چالش بکشم تا بیشتر در مورد این تکنولوژی و مزایای آن با مردم صحبت کنند. شرکت‌هایی مانند گوگل، جنرال موتورز، فورد، اوبر، تسلا و چند کمپانی دیگر در حال حاضر با جدیت تمام روی تکنولوژی خودروهای خودران کار می‌کنند.


بدون دیدگاه