اخباراخبار خارجی

نیسان های خودران وارد لندن شدند

نیسان تصمیم گرفته نسل جدید خودروهای مجهز به سامانه رانندگی خودرانش را برای آزمایشات بیشتر و درک عملکردشان به خیابان های شلوغ لندن بیاورد.

نیسان در حال پیوستن به گروه طرفداران خودروهای خودران در بریتانیا است و میتوان آن را یکی از طرفداران سامانه های بدون راننده در اروپا دانست. حالا این شرکت تصمیم گرفته  تا محصولات خودرانش را به خیابان های لندن بیاورد و آن ها را در محیط های واقعی شلوغ آزمایش کند. این شرکت اعلام کرده که نسل نوینی از سامانه های خودران را طراحی کرده که قادر است بدون کمک انسان فعالیت کند و درمناطق شهری و بزرگراهی راهش را پیدا کند. از مهم ترین ویژگی های این سامانه امکان تصمیم گیری مناسبش در مناطق شلوغ شهری مثل چهارراه ها و میدان ها است.

تاکائو آسامی، معاون تحقیقات و مهندسی پیشرفته نیسان گفت: این آزمایش  فناوری نوین خودروهای خودران نیسان درخیایان های واقعا چالش برانگیز لندن تعهد به ارائه حمل و نقل هوشمند به مشتریانمان را نشان میدهد.

این خودروها ازسامانه های راداری میلی متری، تراشه های رایانه ای با سرعت بالا، اسکنرهای لیزری، دوربین و سامانه های درک حرکات انسان ها برای مسیریابی و هدایت صحیح وسیله نقلیه استفاده می کنند. گمان میرود که سامانه فوق بر روی خودروهای لیفت و قشقایی نصب گردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا