کوچکترین خودروی شهری برقی جهان رونمایی می شود

یکشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ | 1 نظر

کوچکترین خودروی شهری برقی جهان رونمایی می شود

بعد از آن که CES لاس وگاس توانست به نقطه عطفی برای خودروسازان تبدیل شود حالا نوبت به کنگره جهانیMobile در بارسلون اسپانیا رسیده تا بیش از پیش میزبان خودروسازان باشد.

چندی است که شاهد معرفی اولین خودروی مسابقه ای روباتیک با قابلیت هدایت خودران بوده ایم. این خودرو که ساخت سئات اسپانیا است حالا برای رونمایی درنمایشگاه Mobile این کشور در نظر گرفته شده است.

سئات به تازگی یک خودروی شهری با نام e – Mii را طراحی کرده که با ظاهری نو و سامانه موتوری جدیدیش عنوان کوچک ترین خودروی شهری جهان را یدک می کشد. همان گونه که از نام e – Mii مشهود است یک موتور الکتریکی با برد تقریبی 1600 کیلومتر جای موتور 1.0 لیتری 599 اسب بخاریش را گرفته است.

این خودرو در برخی نمایشگاه ها به عنوان نسخه تغییر نام یافته فولکس واگن e – Up! با موتوری 81 اسب بخاری خودروی الکتریکی فوق میتواند ظرف مدت 11.33 ثانیه سرعتش را از صفر به صد کیلومتر برساعت برساند و میتوان آن تلفن همراه یا هر وسیله دیگر از طریق پریزهای معمولی برق شارژ کرد.

درصورت استفاده از یک  شارژر 40 کیلو واتی قدرتمند میتوان ظرف مدت تنها نیم ساعت 80% ظرفیت باتری را پر کرد. متاسفانه در حال حاضر سئات هیچ برنامه زمانبندی شخصی را برای تولید e – Mii اعلام نکرده و لذا مشخص نیست که فروش آن از چه زمانی شروع می شود.

سئات اعلام کرده که تصمیم دارد با عرضه این خودرو قدمی  بزرگ را در تبدیل شدن به شرکتی پیشرو در زمینه فناوری بردارد.


1 دیدگاه

  1. سعید | فروردین 17, 1396 | لینک نظر

    ایران خودرو سایپا مهندسی معکوس کنید