اخباراخبار داخلی

رونمایی از کراس اوور جدید میتسوبیشی، اِکلیپس کراس، در نمایشگاه خودرو ژنو

شرکت ژاپنی میتسوبیشی موتورز، بطور رسمی از کراس اوور جدیدی به نام اِکلیپس کراس (Eclipse Cross) در نمایشگاه خودرو ژنو رونمایی به عمل آورد. طبق اظهارات میتسوبیشی، دلیل انتخاب نام اِکلیپس این است که کراس اوور ذکر شده ظاهری شبیه به خودرو های کوپه دارد و به همین دلیل بر اساس مدل مشهور میتسوبیشی یعنی اِکلیپس که خودرویی دو درب بود، نام گذاری شده است. همچنین میتسوبیشی واژه “کراس” را برگرفته از کراس اوور می داند. استفاده از نام اِکلیپس که یک خودروی ژاپنی کلاسیکِ اسپرت بوده و از سال 1989 تا 2012 عرضه میشد برای یک کراس اوور خانوادگی کمی عجیب به نظر می رسد. اِکلیپس یک خودروی ژاپنی نمادین در دهه 90 محسوب میشد و در فیلم سریع و خشمگین (The Fast and the Furious) هم حضور داشت. بد نیست بدانید از سال 1989 تا 2012 بیش از 1.4 میلیون دستگاه میتسوبیشی اِکلیپس به فروش رفته است.

طراحی اِکلیپس کراس که هماهنگ با زبان طراحی فعلی میتسوبیشی است، عجیب و عضلانی بوده و شباهت زیادی به مدل مفهومی میتسوبیشی موسوم به XR-PHEV II دارد که در نمایشگاه خودرو ژنو 2015 رونمایی شد. قسمت جلوی این خودرو به نظر ترکیبی از طرح لکسوس LS و تویوتا آیگو می آید و از نمای جانبی، این کراس اوور جدید به یک خودروی استیشنِ اسپرت شباهت دارد. میتسوبیشی، اِکلیپس کراس را یک خودروی کوپه با قابلیت های یک خودروی شاسی بلند می داند و رنگ قرمز جدید این کراس اوور، مخصوص این مدل بوده و رنگ آمیزی این خودرو توسط شیوه ای نوین انجام می شود. می توان طرح کلی این خودرو را که بی شباهت به تویوتا CH-R نیست، تلفیقی از یک شاسی بلند، یک هاچ بک و یک خودروی سدان دانست.

مهندسی این کراس اوور جدید، تماماً توسط میتسوبیشی انجام شده و شریک جدید این خودروساز یعنی نیسان، در آن نقشی نداشته است. اِکلیپس کراس به عنوان یک کراس اوور متوسط، در سبد محصولات این خودروساز ژاپنی مابین میتسوبیشی اوتلندر و میتسوبیشی ASX قرار خواهد گرفت. میتسوبیشی انتظار دارد اِکلیپس کراس نظر بسیاری از طرفداران خودروهای کراس اوور را به سمت خود جلب کرده و فروش خوبی داشته باشد. فروش اِکلیپس کراس در ایالات متحده از اوایل سال 2018 آغاز خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا