اخباراخبار خارجیاسلایدر

رونمایی از بی ام و سری 5 تورینگ جدید در نمایشگاه خودرو ژنو

پس از معرفی نسخه سدان نسل جدید بی ام و سری 5، اکنون نوبت به رونمایی از نسخه استیشن آن یعنی بی ام و سری 5 تورینگ رسیده است. این خودرو که رقیب مرسدس بنز E کلاس استیشن، آئودی A6 آوانت و ولوو V90 محسوب می شود، در نمایشگاه خودرو ژنو رونمایی شد و هم اکنون امکان ثبت سفارش برای این خودرو وجود دارد. قیمت مدل پایه سری 5 تورینگ نسبت به مدل پایه سدان آن، افزایشی 6.5 درصدی را تجربه کرده است.

 

در مدل تورینگ سری 5 جدید هم مانند نسخه سدان آن، شاهد همان شیوه طراحی بی ام و هستیم که شامل تغییرات جزئی و تکاملی می شود. از ستون وسط تا قسمت جلوی خودرو تفاوتی بین ظاهر مدل تورینگ و سدان سری 5 به چشم نمی خورد، اما در قسمت عقب شاهد چراغ های LED بزرگتر هستیم و خط سقف نسبت به مدل تورینگ نسل قبلی، در انتهای خودرو بیشتر به سمت پایین متمایل شده است. با 4940 میلی متر طول، سری 5 تورینگ جدید 36 میلی متر از نسخه تورینگ نسل قبلی سری 5 کشیده تر است. علاوه بر این، سری پنج تورینگ جدید نسبت به مدل تورینگ نسل قبلی سری پنج، 8 میلی متر عریض تر و 10 میلی متر مرتفع تر شده و فاصله محوری آن هم 7 میلی متر افزایش را تجربه کرده است. در این خودرو به جهت استفاده از آلومینیوم شاهد چیزی در حدود 100 کیلوگرم کاهش وزن نسبت به مدل تورینگ نسل قبلی سری 5 هستیم.

 

در کابین این خودرو شاهد صفحه نمایش لمسی 8.8 اینچی برای سیستم اینفوتِینمِنت به همراه آخرین نسخه از نرم افزار آی درایو (iDrive) بی ام و هستیم. فضای بار این خودرو که کاربردی ترین مدل بی ام و محسوب می شود، معادل 570 لیتر است که نسبت به مدل قبلی 10 لیتر بیشتر شده و 40 لیتر هم از مدل سدان بیشتر است. البته سری 5 تورینگ جدید در مقابل مرسدس بنز E کلاس استیشن با فضای بار 640 لیتر حرف زیادی برای گفتن ندارد. بی ام و مدعی است که فضای بار سری 5 تورینگ جدید در حالتیکه صندلی های عقب خوابیده باشد به 1700 لیتر می رسد که 30 لیتر از مدل قبلی بیشتر است. قسمت پشتی صندلی های ردیف عقب از طریق کلیدی که داخل صندوق تعبیه شده بصورت برقی به حالت خوابیده در می آیند و همه مدل های این خودرو به درب صندوق برقی مجهز هستند. همچنین سیستم تعلیق عقب از نوع بادی است.

 

سری 5 تورینگ جدید از موتور های چهار و شش سیلندر توربوی بنزینی و دیزلی بهره می برد. مدل پایه یعنی 520d تورینگ می تواند حداکثر 187 اسب بخار قدرت توسط موتور 2 لیتری دیزل تولید کند که طبق ادعای بی ام و مصرف سوخت آن در هر صد کیلومتر 4.31 لیتر بوده و در هر کیلومتر 114 گرم دی‌اکسید کربن تولید می کند. مدل 530d با موتور 6 سیلندر 3 لیتری می تواند قدرتی معادل 261 اسب بخار را تولید کند که مصرف سوخت آن 5.01 لیتر به ازای هر صد کیلومتر اعلام شده است. مدل های دیزلی با گیربکس 6 دنده دستی یا 8 سرعته اتوماتیک به فروش می رسند. کوچکترین موتور بنزینی این خودرو، موتور چهار سیلندر 2 لیتری توربو با حداکثر قدرت 248 اسب بخار است که بر روی 530i هم نصب شده، در حالیکه مدل 540i تورینگ با موتور شش سیلندر 3 لیتری 335 اسب بخاری فعلاً قدرتمند ترین مدل این خودرو محسوب می شود و شتاب صفر تا صد کیلومتر آن 5.1 ثانیه اعلام شده است. مدل های بنزینی فقط با گیربکس 8 سرعته خودکار عرضه خواهند شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا