سایر نقلیههوا-فضا

خودروی پرنده ایرباس + کلیپ

امروزه از پهبادها استفاده های زیادی در صنایع مختلف می شود. اما وسیله نقلیه پرنده شخصی هنوز در ابتدای راه قرار دارد.

کمپانی ایرباس در نمایشگاه موتور ژنو از خودروی پرنده این کمپانی پرده برداری کرد.

این خودروی پرنده مفهومی که پاپ آپ نام دارد ماژولار، کاملا الکتریکی و بدون آلودگی است که برای کمک به کاهش ترافیک شهری در شهرهای پرجمعیت طراحی شده است.

طراحی این خودروی پرنده به صورت چند ماژولی است به نحوی که راننده می تواند هم بر روی زمین حرکت کند و هم در مواقع مورد نیاز با آن پرواز کند.

کپسول مسافر به ماژول حمل و نقل هوایی چهار ملخه متصل می شود تا مسافر بتواند بر بالای ترافیک سنگین پرواز کند.

یکی از مقامات ایرباس: من فکر می کنم خارق العاده خواهد بود، شما در کپسولتان هستید. نیازی به ورود و خروج ندارد . یک محفظه بسته و بدون درز. بهترین و لذت بخش ترین راه برای دور زدن در شهر، پرواز کردن است. به نظر من بسیار زیبا و دلپذیر است.

به نظر می رسد که راه زیادی برای به حقیقت پیوستن این رویا وجود دارد. اما این مقام ایرباس اظهار می دارد که آنها در تلاش هستند که طی 5 تا 10 سال آینده این رویا را عملی کنند.

یکی از بزرگترین موانع پیش روی تحقق این طرح، زیرساختهای مورد نیاز ومقرراتی است که اجازه پرواز خودروهای مسافرین ناشناس را بر روی مناطق پر رفت و آمد شهری صادر کند.

به نظر ما الان زمان مناسبی برای متخصصان فن آوری و سازمانهای تنظیم مقررات است تا با همکاری یکدیگر طی 5 تا 20 سال آینده زمنینه استفاده از خودروهای پرنده را فراهم سازند.

پاپ آپ از سامانه هوش مصنوعی برای بدست آوریدن اطلاعات و مدیریت پروزا در زمانهای مورد نیاز استفاده می کند.

پاپ آپ به دو مدل رانش الکتریکی متصل است. از یکی برای حرکت چرخها بر روی زمین   و از دیگری برای حرکت ملخها بر روی هوا استفاده می شود.

ماژول کاربری به سرنشینان این اجازه را می دهد که مقصد خود را تعیین کنند سپس با استفاده از پویش رسانه اجتماعی موزیک مناسب را برای پخش انتخاب می کند.

مسافران با استفاده از اپ که بر روی تلفن هوشمند نصب می شود می توانند مسافرتهای آینده خود را رزرو کنند.

مقام ایرباس اضافه می کند که ما یک فن آوری پوشیدنی داریم که وقتی وارد پاپ آپ می شوید شما را شناسایی می کند. یک صفحه نمایش بزرگ هرچه را که اتفاق می افتد به شما نشان می دهد. در زمان پرواز شما به تمام چیزهایی که نیاز دارید دسترسی خواهید داشت. در زمان مسافرت با پاپ آپ راحت روی صندلی می نشینید و مسافرت خود لذت می برید.

او ادامه می دهد: صنایع متنوعی در حال حرکت به سمت ساخت وسیله هستند که اتومبیل و هواپیما را با هم ترکیب کنند.

چهار فن آوری اصلی که در حال حاضر ما در کمپانی ایرباس در جستجوی آن هستیم اتصال، برق رسانی، خودران بودن و راه حلهای حرکتی جدید است.

این مشکلات در دنیای خودروسازی حال حاضر وجود دارد. به همین دلیل است که اشتیاق زیادی از طرف نیروها و همکاران دیگر برای حل این مشکلات وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا