اخباراخبار خارجی

تولید تویوتا در عربستان سعودی!

تویوتا موتورز ژاپن در نظر دارد مطالعه برای احداث کارخانه تولید خودرو در پادشاهی عربستان سعودی را با همکاری حکومت این کشور آغاز کند.

عربستان سعودی با اندیشه اقتصاد منهای نفت تصمیم گرفته تا تولید خودرو را با همکاری ژاپن آغاز کند؛ به همین منظور روز یکشنبه در پایان دیدار پادشاه عربستان و نخست وزیر ژاپن توافقنامه ای در این زمینه بین طرفین امضا گردید.

بازار خودرو در عربستان سعودی رشد فزاینده ای را همواره تجربه می کند و شرکت ژاپنی تویوتا که خودروهایش در عربستان طرفداران زیادی دارد توانسته با در دست گرفتن 30 درصد از ظرفیت بازار عربستان ، مقام اول صادرات خودرو به این کشور را داشته باشد.
 احداث این کارخانه با پشتیبانی کامل دولت ژاپن انجام خواهد شد زیرا این کشور بیش از 30 درصد نفت خود را از عربستان تامین می کند، البته با توجه به فقدان صنعت قطعه سازی در عربستان، تویوتا از قطعات تولید شده در ترکیه، مصر و ژاپن برای تولید خودرو استفاده خواهد کرد.

ایسوزو، دیگر خودروساز ژاپنی هم توانسته از سال 2012 میلادی به طور متوسط سالانه بیش از 1800 دستگاه کامیون سایز متوسط را در شهر دمام عربستان سعودی تولید نماید.
بر اساس تحقیقات مشترک دستگاه اطلاعات نظامی روسیه و شرکت تویوتا، گروه تروریستی داعش اکنون بیش از 60 هزار دستگاه از محصولات شاسی بلند تویوتا را در اختیار دارد.
 براساس این گزارش 22 هزار و 500 دستگاه خودرو توسط عربستان سعودی، 32 هزار دستگاه خودرو توسط قطر، 11هزار و 650 دستگاه خودرو توسط امارات متحده عربی و چهار هزار و 500 دستگاه خودرو نیز توسط ارتش اردن و تامین مالی عربستانی ها خریداری شده است که از نوع هایلوکس و لندکروز هستند.

3 دیدگاه

  1. ایران هم با تمام خودرو سازهای چینی داره قرارداد امضا میکنه که ماشین های بی کیفیت خودشونو راحت بیان تو ایران تولید کنن
    واقعا چه کاریه خودرو با کیفیت بدین دست مردم
    تویوتاو دیگر خودرو سازهای معتبر رشد خودرو سازهای داخلی رو میارن پایین ولی خودرو چینی بدین به ملت که بعد از یه مدت سوار شدن بگن قربون همون ماشین های ایران خودرو و سایپا………..

  2. معنی علامت تعجب در جملۀ عنوان موضوع ” تولید تویوتا در عربستان سعودی! “واسه چیه ؟ حالا این عربها عقلشون رسیده بیان یه برند درست و حسابی رو تو کشورشون تولید کنند جای تعجب داره ؟ ما که بعد از پنجاه سال خودروسازی مملکتمون معلوم نیست چکارست ،خوبه ؟؟

  3. با سلام
    والا موندم چی بگم ایتن آشغالسازهای داخلی مونتاژکارای ما می رن به یه شرکتهای در پیتی مثل پژو قرارداد می بندن و این عربها به قول ما ….می رن با تویوتا قرارداد می بندن و مطعن باشید تو چند سال اولیه رکورد تولید خودرو در خاور میانه که الان ایران خودرو بهش می باله رو می شکونند اون هم با تویوتا و صادرش هم می کنند چون تویوتا داره کارخونه می سازه اینها هم نشستن چراغ این سپر اونو عوض کنند بگن ته خلاقیت و اوج هنر دست ماست و ما بهترینیم و…..بیچاره ماهای مصرف کننده که باید خریدار این بنجل ها باشیم ………

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا