تغییرات گسترده در ساختار مدیریتی رنو در ایران: پیمان کارگر از رنو پارس رفت / جانشینان کارگر را بشناسید

چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۵

تغییرات گسترده در ساختار مدیریتی رنو در ایران: پیمان کارگر از رنو پارس رفت / جانشینان کارگر را بشناسید

پیمان کارگر، مدیرعامل رنو پارس و قائم‌مقام مدیر رنو در خاورمیانه، شمال آفریقا و هندوستان کمتر از یک ماه آینده از رنو جدا خواهد شد و به نیسان می‌پیوندد.

در یک تغییر و تحول بزرگ در سطح ارشد مدیریتی رنو و رنو پارس، پیمان کارگر، مدیرعامل رنو پارس و قائم‌مقام مدیر منطقه خاورمیانه، شمال آفریقا و هندوستان این شرکت از رنو جدا شد و با ارتقا جایگاه به نیسان پیوست تا در سمت قائم‌مقام مدیرعامل نیسان در منطقه فعالیت کند. این تغییر از 12 فروردین سال آینده (1 آوریل) اجرایی خواهد شد و پس‌ازآن رامتین اسماعیلی، قائم‌مقام فعلی رنو پارس به‌عنوان مدیرعامل این شرکت فعالیت خواهد کرد. این تغییرات را می‌توان نشانه‌ای آشکار از اعتماد بالای کارلوس گون، مدیر اتحاد رنو-نیسان به پیمان کارگر دانست ضمن آنکه پیمان کارگر در دوران مدیریتی خود بر رنو پارس توانست تحولات بزرگی را در این شرکت ایجاد کند و با عبور دادن این شرکت از دوران سخت تحریم، هم‌اکنون شاهد افزایش تولید و عرضه خودروهای جدید از سوی رنو در ایران هستیم.
پیمان کارگر به کجا رفته است؟
پیمان کارگر هرچند از فعالیت‌های رنو در ایران و منطقه جدا شده، اما به دلیل موفقیت‌هایی که در این سمت به دست آورده است توانسته جایگاه بالاتری را در اتحاد رنو-نیسان به دست آورد و اکنون در سمت قائم‌مقام مدیرعامل نیسان فعالیت خواهد کرد و عملا فعالیت‌های نیسان در منطقه را مدیریت می‌کند. این یک ارتقا مقام قابل‌توجه برای این مدیر ایرانی رنو-نیسان است چراکه تا پیش از این کارگر به‌عنوان قائم‌مقام منطقه خاورمیانه، شمال آفریقا و هندوستان در رنو فعالیت می‌کرد و به این ترتیب جابجایی او از رنو به نیسان با یک ارتقا مقام قابل‌توجه برای وی همراه بود. در سمت جدید، پیمان کارگر به مدیرعامل نیسان گزارش خواهد داد.
جانشین پیمان کارگر در رنو پارس را بشناسید
پس از ارتقا پیمان کارگر و رفتن او از رنو پارس، رامتین اسماعیلی به‌عنوان جانشین وی و مدیرعامل رنو پارس منصوب شد. اسماعیلی با ساختار رنو غریبه نیست چراکه حدود یک دهه سابقه کار در مجموعه رنو پارس را دارد و از این نظر کاملا با فعالیت‌های رنو در ایران آشنا است. وی در حال حاضر به‌عنوان قائم‌مقام پیمان کارگر فعالیت می‌کند و به دنبال تغییرات روی داده در رنو پارس اکنون به‌عنوان جانشین وی به سمت مدیرعاملی رنو پارس منصوب خواهد شد. در سمت فعلی، رامتین اسماعیلی عملا مدیریت بخش عمده‌ای از فعالیت‌های رنو در ایران را بر عهده داشت و با توجه به مشغله‌های گسترده کاری پیمان کارگر در سایر بازارهای رنو در منطقه، بخش عمده‌ای از امور اجرایی رنو در ایران از سوی رامتین اسماعیلی مدیریت می‌شد.
همان‌گونه که عنوان شد رامتین اسماعیلی پیش از این تجربه گسترده‌ای از فعالیت‌های رنو در ایران داشته و مهم‌تر آنکه در زمینه فعالیت‌های تولیدی رنو در ایران نیز سابقه مدیریت مستقیم دارد، امری که قطعا با توجه به رویکرد جدید رنو پارس در ایران بسیار موثر خواهد بود. اسماعیلی پیش از آنکه به سمت قائم‌مقام مدیرعامل رنو پارس منصوب شود، از سوی پیمان کارگر به‌عنوان مدیرعامل شرکت ACI Pars (شرکت شاسی سازی رنو در ایران) منصوب شده بود و در این شرکت پروژه‌های متعددی در زمینه افزایش ظرفیت تولید به انجام رساند. اسماعیلی پیش از ACI Pars، در واحد قوای محرکه رنو پارس حضور داشت و به این ترتیب در مدت یک دهه فعالیت خود در ساختار رنو در ایران بخش‌های مختلفی را تجربه کرده است که می‌تواند در آینده کاری وی در ایران موثر باشد.
جانشین پیمان کارگر در منطقه کیست؟
با تغییرات روی داده در مدیریت رنو در منطقه، عملا فعالیت‌های پیمان کارگر به دو بخش تقسیم شده است و توسط دو فرد متفاوت مدیریت خواهد شد. از یک‌سو وی سمت مدیریت عامل رنو پارس را بر عهده داشت که این سمت اکنون در اختیار رامتین اسماعیلی فرار گرفته است اما از سوی دیگر وی قائم‌مقام مدیر منطقه خاورمیانه، شمال آفریقا و هندوستان بود که برای بخشی از فعالیت‌های وی در این سمت، پاسکال فلتن فرانسوی جانشین وی خواهد شد. فلتن در 1993 به رنو ملحق شده است و در این مدت سمت‌های مختلفی ازجمله مدیر ارشد کیفیت در رنو اسپانیا، مدیر ارشد مهندسی کیفیت در نیسان، معاون کیفیت و مدیرعامل در آوتواز و همچنین معاون ارشد تولید و زنجیره تامین در منطقه آفریقا، خاورمیانه و هند اشاره کرد. وی البته قرار است بر فعالیت‌های رنو در ایران نظارت کند و با سمت Country Manager وارد فعالیت‌های رنو در ایران خواهد شد. وی هم‌اکنون مدیر پروژه رنو در ایران است و مدیریت فعالیت‌های جوینت‌ونچر‌های رنو بر ایران را بر عهده خواهد داشت.
نظارت پیمان کارگر بر ایران ادامه خواهد داشت
پیمان کارگر علاوه بر ارتقا مقام، با حکم مستقیم کارلوس گون، همچنان بر فعالیت‌های ایران نظارت خواهد کرد. بر این اساس، پیمان کارگر علاوه بر فعالیت در نیسان، نظارت بر فعالیت‌های اتحاد رنو- نیسان در ایران نیز بر عهده خواهد داشت و در این سمت، به‌طور مستقیم به کارلوس گون، مدیر اتحاد رنو-نیسان گزارش خواهد داد. به این ترتیب پیمان کارگر بر فعالیت‌های رنو، نیسان و حتی میتسوبیشی در ایران نظارت خواهد کرد و در آینده و در صورت ورود برند لادا به ایران نظارت بر فعالیت‌های این برند را نیز بر عهده خواهد داشت. کارگر البته در این زمینه نقش اجرایی ندارد اما با توجه به شناخت گسترده از بازار ایران و البته اهمیت بالای این بازار برای اتحاد رنو-نیسان، نقش نظارتی را بر عهده خواهد داشت.

منبع: عصر ایران


بدون دیدگاه