اخباراخبار خارجی

جشن تولد هفتاد سالگی فراری شروع شد

فراری جشن هفتاد سالگی تاسیس خود را آغاز کرده است.

انزو فراری رسما در 12 مارس 1947 استارت مدل 125 S را زد و 700 سال پس از این تاریخ، این خودروساز ایتالیایی به طور رسمی جشن هفتادمین سال تاسیس خود را جشن می گیرد.

فراری در این روز در 70 سال قبل اولین خودروی خود را تست کرد تا نامش را در خیابان های مارانلو به نمایش درآورد و اکنون این خودروساز به مناسبت همین امر یک فیلم مخصوص را منتشر کرده که نهایی شدن 125 S و حرکت آن از دروازه های کارخانه در Via AbetoneInferiore را نشان می دهد. یک حرکت نمادین در این فیلم دیده می شود که در ابتدا 125 S را و در سکانسی دیگر لافراری Aperta را در سال های کنونی نشان می دهد.

اولین فراری در 11 می سال 1947 در پیست Piacenza با رانندگی Franco Cortese وارد مسابقات شد. انزو فراری این مدل را یک شکست امیدوار کننده نامید چرا که این خودرو در هنگام مسابقه به دلیل مشکل مخزن سوخت قادر به ادامه رقابت نشد. البته این شکست مدت زیادی طول نکشید چرا که 9 روز بعد در 20 ماه می فراری 125 S در گرند پریکس رم پیروز شد و اولین موفقیت از شش پیروزی این خودرو در سال 19477 را رقم زد.

اکنون پس از گذشت سال ها، 60 کشور دنیا میزبان مراسم های جشن هفتاد سالگی فراری خواهند بود. این جشن ها پایان هفته منتهی به 9 و 10 سپتامبر در مارانلو به اوج خود می رسند اما با نوآوری های دیگر برای یادبود تاریخ فراری همراه می شوند.

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا