درآمد پورشه از فروش هر خودرو

دوشنبه ۷ فروردین ۱۳۹۶

درآمد پورشه از فروش هر خودرو

 

فولكس واگن بعد از سال بسيار سخت ٢٠١٥ توانست در سال ٢٠١٦ دوباره به سود آوري بازگردد. قسمتى از موفقيت اين خودروساز فروش ٢٣٨ هزار دستگاه خودرو است كه توانست به ركورد فروش ٤/١ بيليون دلار برسد و نسبت به سال گذشته ١٤ درصد رشد داشته است.

بر اساس اعداد، پورشه با فروش هر خودرو ١٧٢٥٠ دلار درآمد داشته است، اين مطلب را بلومبرگ در مقاله ى اخير خود اعلام كرد. اين عدد پورشه را در رتبه اي بالاتر از دايملر و بى ام و قرار داد كه در سال گذشته توانسته اند به سختى به عدد ٥ هزار دلار برسند.

پورشه كه بازار خودروهاى لوكس را در اختيار دارد، خودروهاى كمترى نسبت به بى ام و و مرسدس به فروش رسانده است و مانند ديگر خودروسازان خودروهاى اسپورت وسواس ندارد. در مقايسه با پورشه، سود عملياتى فرارى از هركدام از خودروها تقريباً حدود ٩٠هزار دلار است. در حالى كه اين خودروساز فقط ٨هزار دستگاه خودرو در سال گذشته به فروش رسانده است.اين خودروساز همچنين درآمدهايى از پارك هاى تفريحى، موتورها و لوازم جانبي مارك فرارى داشته است.

در مقايسه با سود عملياتى در هر خودرو، ميانگين درآمد پورشه در هر وسيله نقليه به صورت قابل توجهي بيشتر از اين عدد و در حدود ٩٩ هزاو دلار است. براى درك بهتر اين موضوع به قيمت آپشن هاى اضافه ى توجه كنيد. در پورشه ماكان كه قيمت آن كمتر از ٥٠ هزار دلار است صندلى هاى چرم طبيعى با رنگ espresso ٤٩٢٠ دلار و رنگ سفارشى ٦٥٢٠ دلار هزينه دارند. اين SUV كوچك در حال حاضر حدود ٤٠ درصد از فروش اين برند را به خود اختصاص داده است.


بدون دیدگاه