اسلایدربررسیژاپنی

بررسی نیسان قشقایی جدید 2017

نیسان از مدل فیس لیفتِ کراس اوور معروفش یعنی قشقایی با ظاهری به روز شده و مجهز به آخرین تکنولوژی های روز در نمایشگاه خودرو ژنو پرده برداری کرد. این فیس لیفت تغییر زیادی در ظاهر نیسان قشقایی ایجاد نکرده است، بلکه بیشتر تغییرات در باطن این خودرو اعمال شده است. در جای جایِ کابین این کراس اوور ژاپنی همانند مدل فعلی قشقایی از انواع تکنولوژی های مختلف استفاده شده و در ساخت این خودرو تمرکز زیادی روی سیستم های پیشرفته کمکی شده است.

ویدئو فضای داخلی و خارجی نیسان قشقایی 2017

نیسان قشقایی 2017

نمای خارجی نیسان قشقایی فیس لیفت را می توان برگرفته از مدل مفهومی نیسان به نام قشقایی پریمیوم (Qashqai Premium) دانست که سال گذشته در همین نمایشگاه رونمایی شد. تغییرات ظاهری این خودرو شامل سپر ها، چراغ ها و جلو پنجره به روز شده می شود. اما یکی از موضوعات مهم در قشقایی فیس لیفت، بهره مندی آن از نسخه 1.0 سیستم نیمه-خودکار نیسان موسوم به پرو پایلوت (ProPilot) است. این سیستم که می تواند اختیار فرمان، ترمز و گاز خودرو را در دست بگیرد، امکان رانندگی خودکار را در بزرگراه ها با ترافیک سنگین فراهم می کند. نیسان بیان کرده است که پرو پایلوت روی نیسان میکرا و نیسان جوک هم نصب خواهد شد و این سیستم را با قیمت مناسبی در اختیار مشتریان قرار خواهد داد.

نیسان قشقایی 2017

البته در ابتدا سیستم پرو پایلوت نیسان همانند تسلا امکان تعویض لاین خودکار و بدون دخالت راننده را نخواهد داشت، اما نیسان اعلام کرده است که طی چهار سال آینده، این امکان را تحت عنوان “سیستم کنترلِ چندین لاین” به پرو پایلوت اضافه خواهد کرد. به نظر می رسد نیسان قصد دارد در آینده سیستم پرو پایلوت را همانند سیستم “سپر ایمنی” نیسان در اکثر خودروهایش به کار بگیرد، چیزی شبیه به سیستم ترمز ضد قفل که امروزه بخشی جدا نشدنی از همه خودرو ها به حساب می آید.

 

قشقایی که یک کراس اوور جمع و جور به حساب می آید، از سال 2006 تاکنون به تولید می رسد و در حال حاضر در نسل دوم به سر می برد. جالب است بدانید که نام قشقایی برگرفته از ایل قشقایی است که در مناطق کوهستانی جنوب غربی کشورمان زندگی می کنند و شنیده ها حاکی از این است که این کراس اوور ژاپنی به زودی با موتور 1.2 لیتری توربو مجهز به سیستم تزریق مستقیم سوخت و گیربکس اتوماتیک CVT وارد بازار ایران خواهد شد. نسل دوم این خودرو که از نظر ابعاد بین جوک و ایکس تریل قرار می گیرد، سال 2013 معرفی شد و بر پایه پلتفرم مشترک رنو-نیسان به نام CMF-CD ساخته شده که نیسان ایکس تریل، رنو کَجار، رنو تلیسمان و رنو کولئوس جدید هم از همین پلتفرم بهره می برند. رقبای قشقایی را می توان کیا اسپورتیج، هیوندای توسان، تویوتا CH-R، مزدا CX-5، سئات آتکا، رنو کَجار، هوندا CR-V و میتسوبیشی اِکلیپس کراس در نظر گرفت.

5 دیدگاه

    1. البته فکر کنم از لحاظ قیمتی و سایز و موتور هم این مدل رقیب راو۴ نیست و ایکس تریل که الان هم موجوده در بازار رقیب راوفور هستش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا