اولين پيروزى لوييس هميلتون در فصل ٢٠١٧

دوشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۶ | 2 نظر

اولين پيروزى لوييس هميلتون در فصل ٢٠١٧

پس از شكست هميلتون و مرسدس در برابر فرارى سباستين فتل در استراليا اين بار مرسدس بود كه توانست با به دست آوردن پل پوزيشن در روز شنبه عنوان اول را در رقابت هاى فرمول يك چين به دست آورد.

براي استارت مسابقه به دليل احتمال بارش باران در حين مسابقه همه ي رانندگان به جز كارلوس ساينز (لاستيك سوپر سافت) و جولين پالمر مسابقه را با لاستيك نيمه باراني(intermediate) آغاز كردند.

 

با خاموش شدن چراغ هاى استارت هميلتون كه در جايگاه پل پوزيشن قرار داشت توانست رده ى خود را حفظ كند. فتل نيز توانست ماشين دوم مرسدس يعنى والترى بوتاس را در پشت سر خود نگه دارد.

استارت مسابقه براى دو راننده ى تيم ردبول بسيار عالى بود. ريكياردو كه در جايگاه چهارم خط استارت قرار داشت توانست با گذشتن از كيمي رايكونن به جايگاه سوم دست يابد. همچنين راننده ى جوان تيم ردبول، مكس ورشتپن توانست با استارتى فوق العاده از رده ى شانزدهم به رده ى هفتم دست يابد. فرناندو آلونسو نيز با استارتى بسيار ديدنى از جايگاه سيزدهم به هشتم رسيد.

در اواسط دور اول مسابقه، لنس استرول راننده ى تيم ويليامز، كسى كه توانسته بود براى اولين بار در روز شنبه به قسمت Q3 راه يابد، در برخوردى كه سرجيو پرز با او داشت پنجر شد و با از دست دادن كنترل خود از پيست خارج شد كه در نتيجه ى آن وضعيت خودروى ايمنى مجازى اعلام شد.

در اين زمان تعداد ديگرى از رانندگان از جمله سباستين فتل از اين فرصت استفاده كردند و لاستيك هاى خود را عوض كردند.

زمانى كه پرچم سبز به حركت در آمد بسيارى از رانندگان همچنان از تايرهاى نيمه بارانى استفاده مى كردند. در همين حين تصادف ديگرى رخ داد كه منجر به ورود سيفتى كار به پيست شد. آنتونيو جيوويناتزى كه جايگزين پاسكال ورلاين (به دليل مصدوميت) شده است، در مستقيمى اصلى كنترل خود را از دست داد و به ديواره ى پيت برخورد كرد.

 

پس از خروج سيفتى كار در دور هفتم، هيچ راننده اى ديگر از تايرهاى نيمه بارانى استفاده نمى كرد. فتل نيز به دليل پيت استاپ زودتر جايگاه خود را از دست داده بود. ريكياردو نيز بعد از هميلتون در جايگاه دوم قرار داشت. بوتاس نيز در زمان حضور سيفتي كار در هنگام تلاش براى گرم نگه داشتن تايرهاى خود، اسپين شد ودر جايگاه دوازدهم قرار گرفت و رده هاى زيادى را از دست داد.

در ادامه ى مسابقه شاهد سبقت گيرى فوق العاده ى مكس ورشتپن از هم تيمى اش ريكياردو در پيچ ٦ بوديم كه با اين سبقت به جايگاه دوم صعود كرد. اين سبقت زيبا را مى توان يكى از جذابترين قسمت هاى مسابقه ى چين دانست.

در دور نوزدهم تيم مكلارن به استافل وندرورن مشكلى را در مخزن سوخت اعلام كرد و اين راننده بعد از مراجعه به پيت لين از مسابقه خارج شد.

رايكونن در جايگاه چهارم قرار داشت، فتل نيز كه به دليل پيت استاپ زود هنگام رده هاى زيادى از دست داده بود و در جايگاه پنجم قرار داشت و توانست نهايتا بعد از ١٩ دور در خروج از پيچ ٦ از هم تيمى خود سبقت بگيرد.

در ادامه دنيل كويات نيز به دليل مشكل از دست دادن قدرت فرمان از پيست خارج شد.

سباستين فتل نيز در طى سبقتى زيبا از ريكياردو گذشت كه منجر به برخورد چرخ هاى اين دو راننده به هم شد.

در ادامه ى مسابقه زمانى كه فتل قصد داشت كه از ورشتپن سبقت بگيرد، اين راننده ى جوان چرخ هاى رد بول خود را فقل كرد و رده ى دومى را از دست داد. به دليل فقل شدن چرخ هاى ورشتپن تيم او را به پيت فراخواند و ورشتپن با لاستيك هاى سوپرسافت وارد پيست شد، در حالى كه بوتاس قبل از خروج ورشتپن از پيت لين از او گذشته بود، اما در ورودى پيچ ٦ اشتباه كرد و خيلي باز وارد پيچ شد، مكس از اين فرصت استفاده كرد و در حركتى بسيار زيبا از او سبقت گرفت.

فرناندو آلونسو نيز به دليل مشكل از دست دادن قدرت موتور از مسابقه خارج شد.

از سبقت هاى زيباى اين مسابقه مى توان به سبقت رومن گروژان از فيليپه ماسا اشاره كرد. گوين مگنوسن نيز توانست با سبقت از سرجيو پرز به رده ى هشتم راه يابد.

در پايان نيز لوييس هميلتون قهرمان اين مسابقه شد.

در رده هاى بعدى به ترتيب ، سباستن فتل، مكس ورشتپن در رده هاى دوم و سوم قرار گرفتند. ريكياردو و رايكونن نير نتوانستند نتيجه ايى بهتر از چهارمى و پنجمى كسب كنند. سريع ترين دور مسابقه نيز با ١:٣٥.٣٦٨ به لوييس هميلتون تعلق گرفت.


2 دیدگاه

  1. Pony car | فروردین 21, 1396 | لینک نظر

    تكنولوژي فرمول يك اول مرسدس بيشتر خودروها هم موتور مرسدس دارند بعد فراري و مك لارن و افتضاح ترين موتورهاي فرمول وان رو هم كه همه دنبال كنندگان فرمول وان مي دونند رنو داره

    • در پاسخ به: Pony car

      احمد | فروردین 21, 1396 | لینک نظر

      خیلی سخته عشقت کره ای باشه ولی همیشه حسرت اینو داشته باشی که تو فرمول وان رات بدن! حتی یه بار! حتی یه اسم ازت تو فرمول وان باشه! همین باعث میشه نتونی از ته دل سنگ فرشهای سئول رو بوس کنی و همیشه یه بغض ته گلوت باشه?