تویوتا FT-4X کانسپتی با ایده های عجیب

پنجشنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۶

تویوتا FT-4X کانسپتی با ایده های عجیب

شرکت خودروسازی تویوتا در نمایشگاه خودروی امسال نیویورک با یکی از جذاب ترین خودروهای کانسپت خود یعنی FT-4X حاضر خواهد شد.

با اینکه این خودرو به خط تولید نخواهد رسید و برای کشف ایده های جدید خلق شده است، اما کاملا کاربردی است و به هدف جذب نسل جدید نیز طراحی شده است.

 

 

پلت فرم FT-4X توسط بخش TNGA شرکت تویوتا (Toyota New Global Architecture) طراحی شده که قبلا بر روی کمری 2018 و CH-R کراس اور نیز استفاده شده بود.

FT-4X همچنین از نظر اندازه نیز مشابه CH-R است، 424 سانتیمتر طول، 182 سانتیمتر پهنا و 162 سانتیمتر ارتفاع. با این که قصدی برای ساخت FT-4X وجود ندارد، تویوتا اعلام کرده است که می تواند آن را به یک موتور 4 سیلندر با یک گیربکس با  انتقال قدرت پیوسته CVT مجهّز کند.

این کانسپت در مرکز طراحی تویوتا به نام Calty در کالیفرنیا، خلق شده و آن ها ترجیح داده اند که استایلی یکپارچه و جعبه مانند داشته باشد. طبق گفته های شرکت دیزاین داخلی جذاب بوده و در همه نواحی حس چسبندگی را می توان لمس کرد و شاید جذابترین قسمت طراحی، به اصطلاح مولتی هچ (Multi Hatch) آن باشد. در نسخه خارج شهری، درِ عقب خودرو به سمت بالا و در نسخه شهری، درِ عقب از وسط به دو قسمت جدا و به سمت کناره ها باز می شود. از دیزاین های قابل تغییر نیز می توان به اضافه کردن یک پنجره با شیشه ی رنگی روی ستون C خودرو نیز اشاره کرد. FT-4X حتی یک دوربین GoPro یکپارچه در روی آینه سمت راست راننده دارد.

در داخل کابین نیز یک کیسه خواب بین دو صندلی جلو در زیر آرم رست (arm rest) ، یک محفظه رنگی و یک دستگاه پخش(رادیو) قابل جدا شدن که حتی می توان از آن در خارج از خودرو استفاده گردد، قرار داده شده است.


بدون دیدگاه