شاسی بلند جنسیس GV80 کانسپت

چهارشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۶

شاسی بلند جنسیس GV80 کانسپت

شرکت خودروسازی هیوندای، برند جنسیس خود را تنها با دو مدل سدان باقی گذاشته بود اما امروزه  هیچ برندی  نمی تواند بدون خودروهای SUV و تنها با چند مدل سدان به کار خود ادامه دهد و بتواند در بازار رقابتی بماند. پس می شد پیش بینی کرد که جنسیس قصد ورود چه چیزی را به بازار دارد.

 

گزارش شده است که برند جنسیس تا سال 2020 از دو مدل خودرو به شش مدل رشد خواهد کرد.  دو مورد از آن شش مورد ، شاسی بلندها (SUV) خواهد بود:  اس یو وی لوکس سایز متوسط ( مانند BMW X5)  و اس یو وی لوکس  entry- level (مانند BMW X3 ). GV80 ، یک وسیله نقلیه پر زرق و برق است که در حالت کانسپت دارای اشاراتی از Bentley Bentayga  است
این یک اتفاق نیست.

جنسیس GV80

چند ماه قبل از راه اندازی برند جنسیس در ماه نوامبر سال 2015، هیوندای بریتانیا طراح اصلی Bentley را با نام Luc Donckerwolke  از کارخانه خودروهای لوکس بریتیش در اختیار گرفت جایی که وی یک تیم را از سال  2012 رهبری می کرد.  در حالی که خودروهای سدان G80 و G90 جذاب هستند، اما آنها در بهترین حالت، بدون برند هستند و در بدترین حالت یک معجونی از نشانه های طراحی قبلی هستند. Donckerwolke فکر می کند که GV80 وسیله نقلیه ای است که می تواند آن معما را حل کند.

جنسیس GV80

مهم نیست که GV80  دارای چه قدرتی است( از باطری های قابل شارژ و پیل سوختی هیدروژنی استفاده می کند)  جنسیس می خواهد ثابت کند که قادر است تعادل ظریف نسبت ها، جزئیات سطحی، و نگاه ظریف را با سبک خود ، ایجاد کند.  در قسمت جلوی این خودرو جلو پنجره نمادین جنسیس تعبیه شده است که یک ستون مرکزی مناسب را ایجاد کرده که در طول خودرو کشیده می شود. جلو پنجره مشبک الماس شکل این خودرو به همراه چراغ های جلوی چهارگانه افقی عریض که طرحی جواهر شکل دارند، ظاهری قدرتمند و در عین حال جذاب به خودرو داده است. رنگ بدنه این خودرو گرانیتی یخی نامیده می شود که به خوبی حس فانتزی و لوکس بودن را ایجاد می کند. گلگیرهای عضلانی این خودرو رینگ های 23 اینچی را در خود جای داده اند و به منظور کاهش وزن و خنک سازی سیستم ترمز ساخته شده اند.

دیگر ویژگی‌های بیرونی این ماشین شامل خطی سراسری که از کاپوت تا عقب خودرو کشیده شده، گلگیرهای عضلانی، رینگ‌های آلیاژی 23 اینچی و دستگیره درهای الکترونیکی است که برای افزایش عملکرد آیرودینامیکی و سادگی ظاهری خودرو در زیر خط سراسری تعبیه شده‌اند. جنسیس ستون‌های B و C را هم با طراحی مشبک آراسته است . در قسمت جلو، جلو پنجره بزرگ تاج شکل به‌عنوان امضای جنسیس بکار رفته است که در اطراف آن چراغ‌های جلوی بسیار باریک با گرافیک جواهر مانند کار شده است.  در عقب چراغ‌های باریک چهارتایی بکار رفته است که از فناوری فیبر نوری استفاده می کند.

در داخل اما جنسیس با ساخت عالی، تکنولوژی پیشرفته و توجه به جزئیات به‌وضوح به دنبال تحت تأثیر قرار دادن بینندگان بوده است. در اینجا یک صفحه آمپر دیجیتالی و یک نمایشگر عریض 22 اینچی منحنی بکار رفته که تا صفحه آمپر کشیده شده است. این صفحه‌نمایش که از نوع OLED است، از قابلیت نمایش دوگانه برخوردار است و بنابراین می‌توانند برای راننده و سرنشین جلو موارد متفاوتی را به نمایش درآورد.

در لبه دسته صندلی، یک چرخ فلزی دندانه دار  با یک پد لمسی شیشه ای قرار دارد که از چرخش، ضربه زدن، کشیدن، و حرکات دیگر پشتیبانی می کند. کنسول وسط که مانند تونلی تمام داخل این اس یو وی را طی کرده ، فضای اختصاصی خوبی برای سرنشینان عقب ایجاد کرده ، که هر کدام ویژگی های کنترل سرگرمی لمسی خازنی را دارند.  داخل این خودرو برای چهار نفر به راحتی جا دارد.

جنسیس اطلاعاتی درباره زمان تولید این خودرو (یا قطعا خودرویی شبیه به GV80 ) اعلام نکرده است اما به هرحال روزی می آید.


بدون دیدگاه