اخباراخبار خارجی

ترانس ای ام 455 سوپر دیوتی 1000 اسب بخاری در نمایشگاه خودروهای نیویورک

اگرچه دوج چلنجر اس آر تی دیمون 2018 با 840 اسب بخار قدرت اینترنت را منفجر کرد ولی یکی دیگر از ماشین های بزرگ آمریکایی با قدرت بالا نیز در نمایشگاه خودرو نیویورک 2017 معرفی شد. ترانس ام ورلدواید در فلوریدا در این هفته سوپر دیوتی 455 ترانس ای ام را با قدرت 1000 اسب بخار رونمایی کرد. فقط 50 نمونه از سوپر دیوتی 455 ساخته خواهد شد.

با اینکه ماشین های قبلی ترانس ام ورلدواید بر اساس شورلت کامارو نسل پنجم ساخته شده بودند ، سوپر دیوتی 455 ترانس اِی ام اولین مدل ساخته شده بر اساس نسل ششم کامارو است.  سوپر دیوتی 455 از نسل فعلی موتور جنرالV8 ،  455 اینچ مکعبی (7.4 لیتری) استفاده می کند که به یک سوپرشارژر با توانایی 14 psi بوست مجهّز شده و این شرکت  ورودی هوای خنک، هدرز با پوشش سرامیکی و سیستم اگزوز ارتقا یافته را نیز به مجموعه اضافه کرده است. این تغییرات باعث شده‌اند خروجی خودرو به 1000 اسب بخار و گشتاور آن به 1416 نیوتون متر برسد.

 

 

ترانس ام ورلدواید می گوید که موتور با کمک یک سازنده ناشناس موتور NASCAR از مارتینزویل، ویرجینیا ساخته شده است. جستجوی سریع گوگل نشان می دهد که می تواند از عملکرد آرینگتون متعلق به مسابقه دهنده نسکار و صاحب تیم جوی آرینگتون آمده باشد.

Tod Warmack بنیانگذار ترانس ام ورلدواید گفت:”مدل جدید یک طراحی مجدد کامل است که دارای خطوط بدنه براق و یک ظاهر طراحی شده یکپارچه با سیستم عامل سنتی است. اما شاید قابل توجه ترین عنصر این دستاورد تاریخی این ست که ما در حال حاضر به صفوف منحصر به فرد  شرکت هایی که توانسته اند 1000 اسب بخار در یک وسیله نقلیه تولید کنند، ملحق شده ایم.”

 

مثل ماشین قبلی، سبک سوپر دیوتی 455 مشابه با سبک بوتانیک ترانس ای ام دهه 1970 شاخته شده است اما ویژگی های بسیاری از جمله کاپوت، گلگیرها، نمای جلو، لبه‌ی صندوق و اسپویلر عقب را با قطعات سبک‌وزن‌تر جایگزین نموده اند. علاوه بر استفاده از قطعات فیبر کربنی، این تیونر فلوریدایی پکیج ground effects را نیز نصب کرده که شامل گرافیک‌های الهام گرفته از ترانس ام و رینگ‌های 20 اینچی به همراه لاستیک‌های میشلین پایلوت اسپرت می‌باشد. همچنین از فنرهای کم ارتفاع‌تر 10 اینچی و میله‌ی ضد لغزش بزرگ ‌تری سود برده شده است. کالیپر ترمز به صورت سفارشی پوشش داده شده است، در حالی که ارتقاء ترمز برمبو نیز وجود دارد. بسته ترمز برمبو شامل رتورهای عظیم جلویی 15.0 x 1.3-inch  و روتور عقبی 15.0 x 1.1-inch  که توسط شش پیستون در کالیپرهای جلو و چهار پیستون در  کالیپرهای عقب محکم شده اند، است. و در آخر نیز در داخل سوپر دیوتی ترانس ای ام 455 ، اهرم شیفتر جدید ، دریچه های تهویه هوا، صندلی چرمی سفارشی ، پنل های درب رنگ آمیزی شده، کف‌پوش‌های خاص و رکاب‌های جانبی  تعبیه شده است

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا