رونمایی از مرسدس بنز S680 و S560 میباخ در نمایشگاه شانگهای

شنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ | 1 نظر

رونمایی از مرسدس بنز S680 و S560 میباخ در نمایشگاه شانگهای

حالا بعد از گذشت اندکی از رونمایی S-Class فیس لیفت شده حالا نوبت به رونمایی از میباخ فیس لیفت شده رسیده است. این لیموزین توانا همان ویژگی های S-Class فیس لیفت شده را بعلاوه یک ست رینگ منحصر بفرد و براق دارد. این خودرو در دو مدل S680 و S560 ارائه خواهد شد.

 

مدل S680 تنها برای ارائه به بازار چین است و اساساُ همان S600 است اما با نامی جدید. درواقع عدد 8 اضافه شده، زیرا این عدد در فرهنگ چین  عدد شانس ، مال و ثروت  است. این تنها تفاوت بارز S600 با S680 است چراکه حتی در آن از همان موتور V12 تویین توربو 530 اسب بخاری استفاده شده است.

چین از قدیم بزرگترین بازار فروش برای میباخ بوده است و پرفروش ترین مدل هم S400 4Matic است. با اینکه ارزان ترین مدل بوده اما بدلیل فروش زیاد سودآورترین مدل برای میباخ می باشد. شاید مرسدس امیدوار است با اضافه کردن عدد 8 به همان S600 قدیمی فروش خودرو خود را بیشتر کند.

فرمان و داشبورد جدید ، چراغ خطرهای عقب و لوله اگزوزهای درخشان  جدید  که بیضی بوده و در وسط یک جدا کننده دارد و در واقع می توان گفت که 4 خروجی است ، ارتقا سیستم صوتی و سیستم خودران که حالا می تواند در مواقع ضروری به صورت اتوماتیک ترمز کند، نیز به S600 قدیمی اضافه شده است.

مرسدس میباخ S560 نیز جانشین S500 است و از یک موتور V8 تویین توربو 4 لیتری 470 اسب بخاری با توانایی تولید 700 نیوتن متر گشتاور استفاده می کند. این موتور بر روی S-Class های معمولی نیز استفاده می شود.

در واقع میباخ، شرکت های BMW و Audi را غافلگیر و جایگاه شان را تصاحب کرد. تنها کاری که BMW می تواند برای بازگشت به جایگاه اش انجام دهد، تولید یک محصول جدید یا تولید یک خودرو ارزان  از محصولات رولز رویس اش است. Audi نیز با همچین شرایطی روبرو است، تولید خودرو جدید یا معرفی یک بنتلی ارزان قیمت. Volkswagen هم می تواند برای پر کردن این فضای خالی ایجاد شده یک مدل پورشه با توانایی های فوق العاده ارائه دهد. در هر حال این شرکت ها برای باز پس گیری جایگاه شان باید مدتی تلاش کنند تا بتوانند به جایگاه قبلی شان بگردند، در نتیجه تا آن زمان میباخ جایگاه اش را حفظ خواهد کرد.

 


1 دیدگاه

  1. حسین | اردیبهشت 2, 1396 | لینک نظر

    عالیه!
    البته من شخصا رولزرویس و بنتلی رو بیشتر دوس دارم