اخبار داخلی

مزایای فعالیت تاکسی های آنلاین شهرداری (کارپینو)

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در رابطه با راه اندازی تاکسی آنلاین شهرداری (کارپینو) گفت: سازمان تاکسیرانی در طول 4 سال گذشته در تلاش بوده تا در قالب طرح کال سنتر اقدام به راه اندازی تاکسی آنلاین کارپینو نماید.

ابوالفضل قناعتی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو افزود: در طی این مدت زمان شرکت های اسنپ و تپسی که به دنبال راه اندازی این سامانه آنلاین بوده اند موفق شدند ظرف مدت زمانی کوتاه تر اقدام به فعالیت در حوزه تاکسی های آنلاین در سطح شهر تهران نمایند و پیشگام این عرصه شوند.

وی در ادامه تصریح کرد: تاکسی های آنلاین از مزایای بسیاری برخوردارند و شهروندان رضایت بیشتری از وجود اینگونه تاکسی ها در پایتخت دارند.

وی خاطرنشان کرد: سازمان تاکسیرانی کلیه رانندگان تاکسی های آنلاین را در چهارچوب قوانین آموزش داده و آنها را همچون تاکسیرانان دیگر از نظر سوابق کاری، عدم اعتیاد، عدم سوء سابقه، وضعیت تاهل و سلامت جسمی و روحی مورد گزینش قرار داده تا شهروندان و مسافرین با اطمینان و اعتماد کامل از این خدمات استفاده نمایند.

قناعتی اظهار داشت: متاسفانه شرکت های آنلاین اسنپ و تپسی همچون سازمان تاکسیرانی فعالیت نمی کنند و رانندگان خود را مورد گزینش قرار نداده اند و از این نظر مورد اطمینان نیستند در حالی که سازمان تاکسیرانی سامانه 1888 را برای دریافت انتقادات، پیشنهادات و شکایات مسافرین در نظر گرفته است و از این طریق به تخلفات رانندگان رسیدگی می کند.

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در پایان اذعان داشت: تنها مزیت تاکسی های آنلاین اسنپ و تپسی در نرخ دریافت کرایه آن است که به نسبت سازمان تاکسیرانی پایین تر است و این قابل تقدیر می باشد ولی بهتر است این شرکت ها ساماندهی شوند و مجوزهای لازم را از معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اخذ نمایند تا بتوانند در چهارچوب قوانین به ادامه فعالیت خود بپردازند.

3 دیدگاه

  1. با عرض سلام…چرا من تاکسی دار باید ماشینم را هر ده سال عوض کنم…به خاطر آلودگی هوا و بهینه کردن خودرو عمومی…اما مسافر بر شخصی مثل خودروهای اسنپ که حالا از عمومی ترند با هر مدل وهر مقدار آلایندگی بتوانند در شهر آلوده تهران کار کنند… در حال حاظر خیلی از تاکسی رانان خودروهای مدل 86 دارند را فرسوده اعلام شده …خودروهای بسیار تمیز دارند ولی طبق قوانین شامل خودرو فرسوده می شوند..اما خودرو شخصی که انها هم حالت عمومی فعالند شامل قانون ده سال نمی شوند..مگر آنها شهر را آلوده نمی کنند..عباس 09195681854

  2. سلام
    حدود چهار ماه هست که برای خرید تاکسی سمند از یکی از شرکتهای خصوصی شهر تهران اقدام کردم مبلغ زیادی هم هزینه جاری این کار نمودم برا گرفتن کارنامه از چند مرحله رد شدم که بسیار زمان بر بود حالا سایت ایران خودرو بسته هستش
    با این همه مشقت تازه تاکسی بگیرم که راه برگشتی هم نیست .
    ولی هر کسی با هر ماشینی بدون هیچ کدام از این ضوابط ی ماشین شخصی میخره تو این دوتا شرکت مشغول میشه پس چرا نباید قانون برای همه یکسان باشه گناه ما اینه که تاکسی خریدیم سازمان تاکسیرانی تهران باید فکر درستی در این مورد بکنه یا شرایط واگذاری تاکسی رو راحت تر بکنه یا ضوابط رو برای رانندگان این دو شرکت هم اعمال بکنه در غیر اینصورت بهتره که تاکسی دارها هم ماشین هاشون رو بفروشن و تو این دو شرکت نشغول بشن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا