راه حل های بادوام؛ شعار هیتاچی در بازگشت به بازار صنایع راهسازی و معدنی ایران

شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۶

راه حل های بادوام؛ شعار هیتاچی در بازگشت به بازار صنایع راهسازی و معدنی ایران

مسلما بازار خودرو  و تحریم های آن در طول سالیان اخیر تنها محدود به خودروهای سواری نبوده است و بخش تجاری و راهسازی و صنایع معدنی نیز از این تحریم ها آسیب های فراوانی دیده اند.

برای مثال شرایط در چند سال قبل به گونه ای پیش رفت که مسئولان وزارت صنعت و مجلس سرانجام رای به آزاد سازی واردات کامیون های دست دوم دادند تا بلکه بخشی از نیازهای کشور به خودروهای تجاری مدرن (و نسبتا ارزان قیمت) از این طریق تامین شود.

اما حالا که سرانجام سایه این تحریم ها از صنعت خودرو کنار رفته است، به تدریج شاهد بازگشت برندهای مطرح جهان به بازار تشنه و نیازمند ایران هستیم.

هیتاجی به عنوان بزرگترین سازنده بیل های مکانیکی جهان یکی از این شرکت هاست که چند روز قبل فعالیت خود را به شکل رسمی از طریق نمایندگی خود در ایران (آرین ماشین راهبر) آغاز کرد.

بیل های مکانیکی این شرکت سابق بر این نیز در بازار ایران عرضه می شدند اما در پی وضع تحریم ها و مشکلات ناشی از آن، این روند دچار وقفه شده و خدمات دهی به بیل های قدیمی موجود در کشور نیز با مشکلاتی همراه بوده که حالا آرین ماشین راهبر قصد حل و فصل این مسائل را دارد.

مرکز خدمات دهی و تعمیرات 5500 متری این شرکت واقع در جاده مخصوص به همین منظور احداث شده است که البته در کنار خدمات دهی به محصولات هیتاچی در زمینه خدمات به خودروهای تجاری JAC نیز فعالیت خواهد داشت.

علاوه بر بیل های مکانیکی زنجیری 2 تا 87 تن که با موتورهای دیزلی ساخت ایسوزو عرضه می شوند، آرین ماشین یک لودر چرخ لاستیکی را نیز در فهرست محصولات خود گنجانده که از پیشرانه 300 اسب بخاری ساخت دایملر کرایسلر نیرو می گیرد.

هیتاچی شرایط گارانتی قابل تاملی را شامل یکسال گارانتی بدون محدودیت کارکرد برای دستگاه های خود در نظر گرفته است که با توجه به فعالیت 2 یا 3 شفیت این دستگاه ها در طول شبانه روز، گارانتی مناسبی به نظر می رسد.

همچنین این شرکت در راستای ایجاد تسهیلات برای مشتریان، شرایط فروش ویژه ای را شامل فاینانس های مالی در نظر گرفته است تا خرید محصولات راهسازی و صنایع معدنی هیتاچی برای مشتریان ایرانی راحت تر شود.

قیمت بیل های مکانیکی هیتاچی بین 537 میلیون تا 1.3 میلیارد تومان تعیین شده و لودر چرخ لاستیکی این شرکت نیز در حدود 1.1 میلیارد تومان قیمت دارد، از این میان پرداخت 35 درصد مبلغ در زمان سفارش و 65 درصد مابقی در زمان تحویل دستگاه صورت می گیرد.

 


بدون دیدگاه