اسلایدرموتور اسپرت

اولين پيروزى والترى بوتاس در نهصد و شصتمين مسابقه ى فرمول يك

در روز شنبه و تعيين خط گرندپرى سوچى، فرارى موفق شد تا پس از گذشت ٩ سال به طور هم زمان هم پول پوزيشن و هم رده ى دوم تعيين خط را كسب كند. مرسدس ها نيز موفق شدند در جايگاه سوم و چهارم قرار بگيرند و والترى بوتاس توانست جلوتر از هم تيمى خود لوييس هميلتون قرار گيرد. با توجه به نتيجه ى روز تعيين خط اميد فرارى ها براى كسب جايگاه اول و دومى در روز مسابقه افزايش يافت.

در روز مسابقه خودروها دور گرم كردن را شروع كردن، اما مكلارن فرناندو آلونسو در مسير پيت به دليل مشكل موتور متوقف شد. به همين دليل مسابقه با تأخير شروع شد تا ماشين آلونسو از پيست خارج شود و رانندگان مجبور شدند يكبار ديگر دور گرم كردن را طى كنند.

بالاخره مسابقه آغاز شد. در ابتدا فتل جايگاه اولى خود را حفظ كرد، اما در پيچ شماره ى دو والترى بوتاس كه استارت بسيار خوبى داشت توانست از او سبقت بگيرد. در ادامه ى دور اول در پيچ ٧ رومن گروژان و جولين پالمر به هم بر خورد كردند كه در نتيجه باعث ورود خودروى ايمنى به پيست شد. در همين حين لنس استرو نيز در خروجى پيچ شماره ى ٤ اسپين شد.

بعد از خروج سيفتى كار والترى بوتاس كه در جايگاه اول قرار داشت فاصله ى خوبى با فتل باز كرد. در دور ٦ مسابقه براى دنيل ريكياردو به دليل آتش گرفتن ترمز عقب خودروى او تمام شد و او مجبور به ترك مسابقه شد.

در دور ٩ لوييس هميلتون مدعى قهرمانى، در راديو خود اعلام مى كرد كه مشكل گرم شدن بيش از حد موتور را دارد ولي تيم به او مى گويد مشكلي خاصى وجود ندارد. با گذشت مسابقه بوتاس فاصله ى خود را همچنان از فتل زيادتر و زيادتر مى كرد.

در ادامه رانندگان براى تعويض تايرهاى خود وارد پيت لين شدند. ورلاين دوباره از تايرهاى الترا سافت استفاده كرد. نفر بعد ماسا بود كه به پيت لين آمد. مگنوسن نيز كه مانند وندورن به دليل بريدن پيچ شماره ى ٢، ٥ ثانيه پنالتى دريافت كرده بود، در هنگام انجام پيت استاپ پنالتى خود را نيز انجام داد.

بالاخره در دور ٢٧ تيم مرسدس، بوتاس را به پيت فرا خواند و تايرهاى خود را به نوع سوپرسافت تغيير داد و در رده ى چهارم به پيست بازگشت. در دور ٢٩ نيز كيمى رايكونن به پيت لين آمد و او نيز تايرهاى سوپر سافت را انتخاب كرد و در نهايت در پشت هميلتون و جلوتر از مكس ورشتپن از پيت لين خارج شد. همچنين در دور ٣٠ هميلتون به پيت لين آمد و تايرهاى خود را به نوع سوپر سافت تغيير داد و پشت سر رايكونن و جلوتر از ورشتپن از پيت لين خارج شد. در اين زمان فتل رده ى اول را در اختيار داشت در حالى كه هنوز به پيت استاپ نرفته بود او سعى مى كرد تا فاصله ى خود را تا حد ممكن از والترى بوتاس زيادتر كند تا بتواند بعد از خروج از پيت لين در جلوى او قرار بگيرد. او توانست فاصله ى خود را با بوتاس به ٢٠ ثانيه برساند در دور ٣٣ به پيت لين فراخوانده شد اما قبل از ورود به پيت لين به او اعلام شد كه در پيست بماند. نهايتاً در دور ٣٤ او به پيت لين وارد شد ولى مكانيك هاى فرارى پيت استاپ خوبى براى او انجام ندادند و در تعويض لاستيك جلو سمت چپ دچار مشكل شدند و در نتيجه او پس از خروج از پيت لين در پشت والترى بوتاس قرار گرفت.

در ادامه ى مسابقه هميلتون همچنان با خودروى خود مشكل داشت. در انتها نيز فتل بسيار سعى كرد كه فاصله ى خود را با والترى كاهش دهد، اما او مانند هميشه با خودروهاى لپ شده دچار مشكل شد و زمان زيادى را از دست داد بخصوص پشت سر فيليپه ماسا كه باعث اعتراض فتل شد. در نهايت در دور ٥١ فتل وارد محدوده ى DRS شد اما نتوانست كارى از پيش ببرد و والترى بوتاس با رانندگى فوق العاده خود توانست به اولين پيروزى خود در فرمول يك دست يابد. در رده هاى بعدى نيز به ترتيب فتل و رايكونن قرار گرفتند. هميلتون نيز نتوانست به جايگاهى بهتر از چهارمى دست يابد. سريع ترين دور مسابقه نيز با زمان ١:٣٦.٨٤٤ به كيمى رايكونن تعلق گرفت. با اين نتيجه فتل همچنان جايگاه خود را در صدر جدول قهرمانى جهان حفظ كرد و اختلاف امتياز او با هميلتون به ١٣ رسيد.

در رده بندى تيمى نيز مرسدس با ١٣٦ امتياز يك امتياز جلوتر از فرارى قرار دارد. والترى بوتاس در سال ٢٠١٣ وارد رقابت هاى فرمول يك شد و اولين امتياز خود را در گرندپرى آمريكا همان سال كسب كرد. در گرندپرى اتريش سال ٢٠١٤ موفق به كسب سكو شد. در مسابقه ى قبل يعنى گرندپرى بحرين توانست براى اولين بار موفق به كسب پول پوزيشن شود. همچنين امروز در نه صد و شصتمين مسابقه ى فرمول يك موفق به كسب اولين پيروزى خود در اين رقابت ها شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا