اخباراخبار خارجی

پروژه ى افزايش محبوبيت برند لكسوس، حسادت لکسوسی!

برند لكسوس داراى كيفيت عالى، خدمات به مشترى و تكنولوژى هاى برتر است. اما همچنان يك چيز از ديگر رقباى آلمانى خود كم دارد:محبوبيت اين برند كم است و اينگونه نيست كه مردم آرزو كنند يك لكسوس داشته باشند.

‏Tokuo Fukuichi معتقد است كه

:”هنگامى كه شما در ترافيك گير كرده ايد، مردم به راننده مرسدس بنز نگاه می کنند، اما به شما حسودی می کنند. ما هنوز به طور كامل نمى توانيم خود را با رقباى آلمانى در این زمینه مقايسه كنيم.”

لكسوس در حال حاضر خواهان اين جلب توجه است و مى خواهد كه در نهايت آن را به دست بياورد.

اين كمپين توسط شخص Fukuichi شروع شده است.

 

پست Fukuichi در لكسوس تغيير كرد و در يك آپريل به سمت مديريت اين كمپين براى برند تويوتا و لكسوس در آمد.

در اين سمت جديد Fukuichi مى خواهد هويت خاصى براى برند لكسوس به وجود بياورد.

خبرگزارى هاى تويوتا در هنگام معرفى لكسوس LC اين مراسم را بسيار خاص و پر رزق و برق انجام دادند. اين خودرو به قيمت حدود ١٣ ميليون ¥ (در حدود ١١٥٦٥٠ دلار) در ژاپن به فروش خواهد رسيد و در ايالات متحده به اين قيمت ٩٢٩٩٥ دلار اضافه خواهد شد.

همچنين لكسوس از قايق تفريحى مجلل و فوق العاده ى Lexus Sport Yacht رونمايى كرد. قايقى با طراحى بسيار حرفه اى و مجلل كه در ژانويه در ميامى رونمايى شد. اين قايق تفريحى فيبركربنى داراى موتور ٥ ليترى V8 است. اين موتور بر اساس موتور 2UR-GSE در لكسوس RC F كوپه است.

همچنين لكسوس يك سفيه ى فضايى تك سرنشين را براى فيلم علمى تخيلى Valerian and the City of Thousand Planets را طراحى كرد. زمان اين فيلم نشان دهنده ى ٧٠٠ سال آينده است. در اين فيلم به وضوح لوگوى لكسوس بر روى جلو پنجره ى اين سفينه ى فضايى ديده مى شود.

حتى مراسم معرفى خودرو نيز مدرك ديگرى بر اين مدعا است. معرفى خودروها با مدل قبلى كه در ژاپن مرسوم بود كه به صورت كاملاً كسل كننده همراه و با يك پاورپوينت انجام مى شد تغيير كرده است و در عوض آن از موسيقى به همراه نورپردازى و مراسمى خاص همراه با سرو غذا از خودرو رونمايى مى كنند.

حتى مدل پوشش Fukuichi ٦٥ ساله نيز متفاوت بود.

رئيس تويوتا، آكيو تويودا به Fukuichi ليستى از مناطقى كه لكسوس در آنجا مشكل برندينگ داشته است داده است تا در سمت جديد خود هرگونه مشكل مربوط به اين قضيه را حل كند. مشكلاتى از قبيل برنامه ريزى توليدات، بازاريابى و تبليغات.

‏ Fukuichi اعلام كرد:

” من قادر به انجام هر كاري مى خواهم هستم.”

او همچنين در سمتى در بخش طراحى نيز دارد.

او معتقد است لكسوس بايد يك برند جدا از تويوتا باشد و با تويوتا تفاوت داشته باشند. بايد كسانى كه لكسوس خريداراى مى كنند با كسانى كه خواهان تويوتا هستند متفاوت باشند.

اين مشكل را تقريباً خود لكسوس درست كرده است. او مى گويد استفاده از پلت فرم مشترك و بعضى شباهت هاى ظاهرى بين اين دو برند، مانند لكسوس HS و تويوتا Sai باعث ايجاد اين مشكل شده است . به طور كلى تكنولوژى هاى جديد و گران قيمت ابتدا در لكسوس استفاده مى شود و سپس تويوتا از آنها استفاده مى كند.

تمام اين مشكلات و مسائل باعث مى شوند كه مصرف كنندگان براى خريد لكسوس در حد رقباى آلمانى آن تمايل نداشته باشند.

‏Fukuichi مى گويد:

” مى خواهيم لكسوس را به تنهايى نشان دهيم. برندى كه فقط لكسوس است و زير سايه ى تويوتا قرار ندارد. مى خواهيم تمايز بين تويوتا و لكسوس را به وضوح بكشيم.”

لكسوس بى رحمانه در حال تعقيب رقباى سر سخت آلمانى خود است.

‏Fukuichi اعلام كرد:

“نقاط قوت لكسوس مانند كيفيت و خدمات پس از فروش نتوانسته است به طور كامل مشتريان را راضى كند. چيزى كه احتياج داريم يك نام تجارى بسيار قوى است.”

در ايالات متحده لكسوس براى مدت زمان طولانى پر فروش ترين برند اين كشور بود. اما اخيراً مرسدس بنز و بى ام و اقدام به كسب اين جايگاه كرده اند. فروش اين دو برند در ماه فوريه افزايش يافت، در حالى كه در دو ماه اول سال ٢٠١٧ فروش لكسوس ٢٣ درصد كاهش داشته است و در نتيجه لكسوس در جايگاه سوم قرار گرفت.

اين برند در آمارگيرى فروش جهانى وضعيت بدترى در مقابل رقباى آلمانى خود دارد.

‏ Chris Richter تحليلگر خودرو معتقد است:

“دليل اصلى موفقيت و محبوبيت بيشتر برندهاى آلمانى تاريخچه ى بيشتر آنها و همچنين تعداد زياد مدل هاى افسانه اى است كه اين خودروسازان توليد كرده اند.”

با اينكه لكسوس به طور معمول در صدر نمودار دوام و رضايت مشترى قرار دارد، اما بر اساس اطلاعات Kelley Blue Book قيمت كار كرده ى اين خودرو همچنان نسبت به آلمانى ها كمتر است.

در يك نظرسنجى كه Kelley Blue Book درباره ى خودوهاى لوكس انجام داد، لكسوس در رده ى بالاترى از بى ام و و آئودى و در كنار برندهاى آستون مارتين و پورشه قرار گرفت. اما همچنان رده ى اول در اختيار مرسدس است.

چشم انداز لكسوس اين است كه مرحله به مرحله بتواند به سطح محبوبيت مرسدس نزديك شود.

او مى گويد:

” بعد از اينكه شما يک لكسوس خريدارى مى كنيد، كل شيوه ى زندگى شما تغيير مى كند. مردمى كه ملاقات مى كنيد و مدل تفريح كردن شما تغيير خواهد كرد، به این معنى كه يك خودرو مى تواند كل زندگى شما را تحت تأثير قرار دهد.”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا