تست هاى پيش از توليد هواپيماى بدون سرنشين Fury انجام شد

سه شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶

تست هاى پيش از توليد هواپيماى بدون سرنشين Fury انجام شد

تست هاى بسيار زيادى بر روى اين هواپيماى بدون سرنشين در ١٢ ماه گذشته انجام شده است و آشكار شده است كه اين هواپيما قابليت پرواز بيش از ١٢ ساعت را دارا مى باشد. اين هواپيما وظيفه ى ديده بانى و كشف و شناسايى براى مأموريت هاى جاسوسى و مأموريت هاى اطلاعاتى را دارد. اخيراً آزمايش هاى مورد نياز جهت توليد اين هواپيما كه در گروه ٣ هواپيماهاى بدون سرنشين قرار دارد انجام شده است.

اين هواپيما دارى يك ملخ هل دهنده ى كوچك است و طول دو بال آن نيز ١٧ فوت (٥/٢متر) مى باشد. در نتيجه اين هواپيما اندازه ى بسيار مناسبى جهت دستيابى به اهداف مورد نظر خود دارد. همراه با سوخت و و محموله هاى ديگر وزن اين هواپيما به ٢٠٠ پوند (٩١ كيلوگرم) مى رسد.

اين هواپيما احتياج به باند براى پرواز و فرود ندارد، در عوض توسط يه منجنيق به بالا فرستاده مى شود كه به پشت يك Ground vehicle به عنوان يدك كش قلاب شده است.

براى فرود آمدن نيز از يك expeditionary recovery system استفاده مى كند. سازمان پروژه هاى تحقيقاتى پيشرفته ى دفاع (DARPA) در حال تحقيق و توسعه بر روى سيستم هوشمندانه است كه SideArm ناميده مى شود.

نكته ى مهم اين هواپيما استقامت و پايدارى پرواز آن است. تخمين زده شده است اين هواپيما مى تواند تا ١٥ ساعت به طور مداوم پرواز كند. پرواز ١٢ ساعته اين هواپيما تست و ثابت شده است. همراه با محموله ها اين هواپيما سنگين تر مى شود. گروه ٤ هواپيماهاى بدون سرنشين سنگين تر هستند مانند Predator كه احتياج به باند ٥٠٠٠ فوتى دارد تا پرواز كند.

اين هواپيما ى بدون سرنشين، كوچكتر، ارزان تر است و قابليت مانور بهترى دارد و مى تواند بعضى از مأموريت هاى گروه ٤ هواپيماهاى بدون سرنشين را انجام دهد. اين هواپيما در ماه آينده به تعداد محدود توليد خواهد شد و براى توليد در تعداد بالا آماده خواهد شد.


بدون دیدگاه