استفاده از فناوری خودروهای نظامی توسط لندروور

پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۶

استفاده از فناوری خودروهای نظامی توسط لندروور

شرکت بریتانیایی جگوار لندروور در نظر دارد رینج روور جدید را با برخی امکانات خودروهای نظامی عرضه کند. افشای یک برگه ثبت اختراع نشان می دهد که JLR به دنبال نصب سامانه تنظیم باد تایر خودروهای نظامی بر روی محصولات رینج روور است.

به گزارش خبرخودرو،خودروهای نظامی می توانند با توجه به نوع ناهمواری که در آن ها حرکت می کنند. باد تایرهایشان را به صورت خودکار کم و زیاد کنند. این ویژگی می تواند در رانندگی آفرود بسیار حائز اهمیت باشد و حتی به کاهش مصرف سوخت کمک کند. لندروور نیز با گرفتن این ایده سامانه ای را برای خودروهای رینج روور طراحی کرده که می تواند به صورت خودکار و با اخذ داده های لحظه ای از حسگرهایش فشار تایرها را تنظیم کند. گواهی ثبت فوق نیز طرح کلی این سامانه بر روی خودروهای رینج روور را نشان می دهد.

این سامانه هنگام حرکت خودرو در سطوح صاف فشار تایرها را افزایش می دهد و هنگار رانندگی آفرود آن را به کم ترین حالت ممکن می رساند. در واقع با کاهش سرعت درسطوح ناهموار فشار تایرها نیز کاهش پیدا می کند تا خودرو در بهترین وضعیت حرکتی قرار بگیرد و با قدرت ازموانع عبور کند. در حال حاضر هنوز هیچ اظهار نظر رسمی در این باره انجام نشده است و لذا اطلاعات بیشتری در درسترس نیست.


بدون دیدگاه