واکنش صنعت خودرو به انتخابات فرانسه

پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ | 2 نظر

واکنش صنعت خودرو به انتخابات فرانسه

رقابت‌های نفسگیر ریاست‌جمهوری فرانسه سرانجام به نتیجه رسید و در دور دوم انتخابات، امانوئل ماکرون، نامزد میانه‌رو و حامی اتحادیه اروپا در برابر مارین لوپن، نامزد پوپولیست راست‌افراطی به پیروزی رسید. این برای صنعت خودروی فرانسه و حتی جهان خبر مهمی بود چون او به‌عنوان رئیس‌جمهوری کشوری معرفی شد که با فروش نزدیک به 5/ 2 میلیون دستگاه خودرو در سال 2016 عنوان بزرگ‌ترین بازار خودروی اروپا را به خود اختصاص داده است و یازدهمین صادرکننده و تولیدکننده بزرگ خودرو در جهان محسوب می‌شود و بی‌دلیل نیست که چشم فعالان صنعت خودروی جهان به نتیجه انتخابات فرانسه بود.

در واقع انتخاب ماکرون به‌عنوان رئیس‌جمهوری فرانسه خبری خوش برای خودروسازان فرانسوی محسوب می‌شود، زیرا این بانکدار سابق وعده داده است مالیات بر کارفرمایان را کاهش خواهد داد و در زمینه استخدام و اخراج کارکنان به شرکت‌ها آزادی عمل بیشتری خواهد داد. پیروزی ماکرون همچنین تهدید وقوع یک جنگ تجاری را که در صورت انتخاب لوپن محتمل بود، ازمیان برد.


2 دیدگاه

  1. sunmartin | اردیبهشت 21, 1396 | لینک نظر

    احسنت

  2. Pony car | اردیبهشت 21, 1396 | لینک نظر

    افرين به مردم فرانسه و جوانان كه همگي از سرنوشت بريتانيا درس گرفتن و در انتخابات شركت كردند تا پوپوليستها راي نياورن پيشنهاد من به دوستان قديمي دنده ٦ اين است كه بين بد بدتر ما بد را انتخاب كنيم و به روحاني راي بدهيم و به پوپوليست ها مجالي ندهيم كه مارا با دلار ده هزارتوماني اشنا كنند و اندك روابط و توسعه اقتصادي بدست امده را از بين ببرند يادمان باشد كه اصولگرايان و طرفدارانشان همواره در انتخابات شركت مي كنند پس با قهر با انتخابات فرصت را به انها ندهيم روحاني و دولتش از راي ما حفاظت مي كند