سایر نقلیههوا-فضا

فضای پیمای سری آمریکا X-37B

فضاپیمای نه چندان سری نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا به نام X-37B رکورد جدیدی را در زمینه  تحمل مداری برای فضاپیماهای بدون سرنشین قابل استفاده مجدد به ثبت رساند. این فضاپیما در مرکز فضایی کندی واقع  در فلوریدا به زمین خواهد نشست. ماموریت آزمایش مداری بعد از 718 روز ساعت 8 صبح زمانی که فضا پیما در تجهیزات فرود شاتل قرار گرفت به پایان رسید.

نیروی هوایی آمریکا از فضاپیمای X-37B به منظور مطالعه در زمینه کاهش ریسک پروازهای فضایی، تجربیات مداری و توسعه عملیاتهای وسایل نقلیه فضایی قابل استفاده مجدد استفاده می کند.

چهارمین ماموریت مداری این فضاپیما از ایستگاه نیروی هوایی کیپ کاناورال در فلوریدا 20 ماه می 2015 توسط راکت اطلس وی آغاز گشت. این شاتل وظیفه آزمایش Aerojet Rocketdyne XR-5A Hall-effect thruster به عنوان بخشی از برنامه ماهواره ارتباطی فرکانس فوق العاده بالا را به عهده داشت. همچنین ماده با قابلیت نگهدای بلند مدت را برای آزمایش ناسا حمل می کرد.

 

فضاپیمای X-37B بعد از 718 روز فرود خواهد آمد که در مجموع در زمینه آزمایش مداری به مجموع 2085 روز دست خواهد یافت. رکورد قبلی متعلق به ماموریت مداری سوم بود . این اولین فرود این فضاپیما در فلوریدا بود.

مدیر اداره قابلیتهای سریع نیروی هوایی اظهار می دارد که تیم آزمایش مداری X-37B و چهل و پنجمین بال فضایی، انعطاف پذیری و نیاز به حل مسایل را برای ادامه پیشرفتهای ملی فضایی با موفقیت به نمایش گذاشتند.

او ادامه می دهد، توانایی فرود، نوسازی و پرتاب از یک مکان قابلیتهای آزمایش های مداری برای ادغام سریع و کیفیت تکنولوژیهای فضایی جدید را افزایش می دهد.

نیروی هوایی می گوید که پنجمین آزمایش مداری از ایستگاه فضایی کیپ کاناورال اواخر امسال انجام خواهد شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا