اخباراخبار داخلی

4 خودرویی که 4 ستاره باقی ماند

گزارش کیفی خودروهای داخلی اولین ماه از سال96 در حالی توسط شركت بازرسي كيفيت و استاندارد ايران (ISQI)، منتشر شده است که هیچ تغییرات کیفی در بخش خودروهای سبک نسبت به آخرین ماه سال گذشته صورت نگرفته است.

بر اساس جدیدترین گزارش ارزشیابی کیفی خودروهای داخلی در فروردین ماه امسال از مجموع 37 مدل خودرو در گروه سبک و 5 مدل خودرو در گروه سبک مورد ارزیابی قرار گرفتند که در گروه سبک از مجموع 37 مدل خودرو ، 4  مدل خودرو 4 ستاره ، 8 مدل سه ستاره ، 5 خودرو 2 ستاره و 20 خودرو تک ستاره شدند.

در این دوره از ارزیابی کیفی خودروها از مجموع 31 مدل خودرو در بخش سواری ، نیو مزدا 3 شرکت بهمن موتور خودرو ، گراند ویتارا ایران خودرو ، کیا سراتو سایپا و رنو ساندرو محصول شرکت پارس خودرو با دریافت 4 ستاره کیفی ، بالاترین خودروهای تولیدی ساخت داخل را به خود اختصاص دادند.

این گزارش در حالی منتشر شده است که در مقایسه با اسفند ماه سال 95 هیچ تغییر کیفی در خودروهای مورد ارزیابی در حوزه سواری صورت نگرفته است .

بر اساس گزارش کیفی خودروها در فروردین ماه 96 در مجموع 41 هزار و 916 دستگاه خودرو تولید شده است که 99 درصد از حجم تولیدات به گروه سبک و یک درصد دیگر به خودروهای گروه سنگین اختصاص دارد .

در گزارش این ماه نیز خودروها بر اساس سبک و سنگین و همچنین رده بندی قیمتی‌، مورد ارزیابی قرار گرفتند به طوری که در گروه سبک دو بخش وانت و سواری هر یک در جدولی مجزا مورد بررسی قرار گرفتند .

در آخرین گزارش ارزیابی کیفی خودروهای سواری داخلی در فروردین ماه امسال، در کلاس قیمتی بالای 100 میلیون تومان هر دو مدل خودرو نیو مزدا 3  محصول شرکت بهمن موتور و گراند ویتارا محصول شرکت ایران خودرو خراسان با کسب 4 ستاره به ترتیب در جایگاه اول و دوم در این رنج قیمتی قرار گرفتند همچنین در رده قیمت 75 تا 100 میلیون تومان از 3 خودرو مورد ارزیابی ، خودرو کیاسراتو محصول شرکت سایپا ، با کسب 4 ستاره کیفیت در جایگاه اول در این رنج قیمتی قرار گرفته است و پس از آن  تیگو5 مدیران خودرو و جک S5 محصول کرمان موتور به ترتیب با کسب 3 ستاره و 22 ستاره کیفی در جایگاه دوم و سوم در این رده قیمتی قرار گرفتند.

همچنین در رده قیمتی 50 تا 75 میلیون ، 4 مدل خودرو مورد ارزیابی قرار گرفتند که به ترتیب آریزو 5  محصول مدیران خودرو با کسب 3 ستاره در بالاترین رده کیفی قرار گرفت و پس از آن جک J5محصول کرمان موتور دو ستاره و  MVM 550 مدیران خودرو و لیفان X60 کرمان موتور هر دو  تک ستاره کیفیت را کسب کرده کردند.

در کلاس قیمت 25 تا 50 میلیون نیز 17 مدل خودرو مورد ارزیابی قرار گرفتند که به ترتیب رنو ساندرو  محصول پارس خودرو با کسب 4 ستاره کیفی در رتبه اول در این رده قیمتی قرار گرفت ، پس از آن پارس تندر شرکت پارس خودرو ، تندر 90 اتومات ایران خودرو ، تندر 900 پارس خودرو ، ، تندر 90 ایران خودرو ، پژو 206 معمولی و 206 SD ایران خودرو با دریافت 33 ستاره به ترتیب در رده های دوم تا 7 در این کلاس قیمتی قرار گرفته و 3 خودرو نیو MVM315 مدیران خودرو و دنا شرکت ایران خودرو و سمند سورن با کسب دو ستاره در رده های بعدی قرار گرفتند.

در آخرین کلاس قیمتی و زیر 25 میلیون تومان نیز همچون ماه قبل 5 مدل خودرو مورد ارزیابی قرار گرفتند و به ترتیب خودروهای تیبا محصول سایپا کاشان ، سایپا X132 ، سایپا   X131 ، و سایپا X111 سایپا کاشان و سایپا X131 پارس خودرو همگی با کسب یک ستاره به ترتیب در رده های اول تا پنجم در این گروه قیمتی قرار گرفتند.

 

عدم تغییر کیفی وانت بارها

در  گزارش کیفی خودروها در فروردین 96، در مجموع  6 مدل خودرو زیر 50 میلیون تومان در گروه وانت مورد ارزیابی قرار گرفتند.

در این بخش تمامی خودروها با اخذ یک ستاره کیفی ، پایین ترین کیفیت خودروهای تولیدی ساخت داخل را به خود اختصاص دادند

در این گروه به ترتیب وانت سایپا X151 شرکت بن رو ، وانت مزدا 2000 تک کابین و دو کابین بهمن موتور، وانت نیسان تک سوز محصول شرکت زامیاد، وانت آریسان ایران خودرو دیزل و وانت نیسان دو گانه سوز شرکت زامیاد به ترتیب با کسب یک ستاره در  گروه وانت قرار گرفتند.

کامیونت ایسوزو بهمن دیزل دو ستاره شد

همچنین در بخش خودروهای سنگین که به دو بخش باری و مسافری تقسیم می شود  از مجموع 5 مدل خودرو ، کامیونت ایسوزو NPR 75K  نیز با کسب یک ستاره بیش تر در مقایسه با ماه قبل ، دو ستاره شد .

بر اساس این گزارش ، در بخش باری کشنده ولوو FH500 و کشنده ولوو FH460  با اخذ 4 ستاره کیفی بالاترین کیفیت خودروهای تولیدی ساخت داخل را به خود اختصاص دادند و در بخش مسافری هیچ خودرویی تولید نشده است.

همچنین در بخش کامیونت، پس از کامیونت ایسوزو بهمن دیزل ، محصول الوند سایپا دیزل تک ستاره و در رده دوم قرار گرفت همچنین در بخش کامیون بنز WH ایران خودرو نیز تک ستاره شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا