اعمال مالیات های حمل و نقل جدید در امریکا

یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶

اعمال مالیات های حمل و نقل جدید در امریکا

جری براون، سناتور امریکایی، از آغاز برنامه SB–1 با هدف ایجاد بودجه 52.4 میلیارد دلاری از طریق جمع آوری مالیات برای هزینه در زیر ساخت های جاده ای خبر داد.

برنامه فوق به معنای افزایش مالیات بنزین و دیزل است و از سویی دیگر هزینه 100 میلیون دلاری سالانه را برروی شماره گذاری خودروهای بدون آلایندگی اعمال می کند. این هزینه همه دارندگان خودروهای تمام الکتریکی و هیدروژنی مدل 2020 به بعد را ملزم به پرداخت مالیات شماره گذاری می کند و باعث جمع آوری رقم 200 میلیون دلار می شود. همچنین مالیات خودروهای بنزینی از یکم نوامبر 2017 حدود 20% افزایش پیدا میکند و مالیات خودروهای دیزلی 5.75 درصد بیشتر از قبل می شود همچنین مالیات ها براساس ارزش خودرو تعیین می گردد.

در  واقع مالیات اعمال شده بر خودروهای برقی و هیدروژنی آن قدرها هم بالا نیست ولی این میزان مالیات برای خودروهای سوختی مرسوم قابل توجه است. این مسئله می تواند به معنای تلاش دولت برای سوق دادن مردم به سمت استفاده از خودروهای با سوخت پاک و دوستدار محیط زیست باشد. در حال حاضر ایالات متحده از کشورهای پیشرو در تولید خودروهای با سوخت پاک است ولی هنوز خرید این محصولات سهم عمده ای از بازار را  به خود اختصاص نمی دهد.


بدون دیدگاه