حمایت تویوتا از ایده طراحی و توسعه خودروی پرنده

جمعه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶

حمایت تویوتا از ایده طراحی و توسعه خودروی پرنده

شرکت تویوتا با اعلام برنامه خود برای کمک 42.5 میلیون ینی به گروه Cartivatorدر طول سه سال آینده، جدیدترین شرکت خودروسازی است که از ایده این نوع خودروهای پرنده حمایت می‌کند.

تویوتا قصد دارد با این کار خود از طراحی و توسعه خودروهای پرنده این گروه پشتیبانی کند، گفته می‌شود از این منابع مالی قرار است برای ساخت یک نمونه اولیه خودروی پرنده سرنشین دار تا پایان سال 2018 استفاده خواهد شد. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، گروه Cartivatorقصد دارد از یک خودروی پرنده برای روشن کردن مشعل المپیک در مراسم جشن افتتاحیه بازی‌های المپیک تابستانی 2020 توکیو استفاده کند.

مدل اسکای درایو این گروه هم اکنون در دست طراحی و توسعه است ولی طراحی نهایی آن قرار است در ماه جولای رونمایی شود. این خودروی پرنده 2900 میلی متر طول، 1300 میلی متر عرض و 1100 میلی متر ارتفاع خواهد داشت.

این خودرو پرنده سه چرخه توانایی تیک آف و فرود روی جاده‌ها و خیابان‌ها را داشته و سرعت پرواز آن 100 کیلومتر بر ساعت می‌باشد. روی زمین، راننده می‌تواند تا سرعت 150 کیلومتر بر ساعت رانندگی کند. خودروی اسکای درایو ارتفاع پروازی 10 متری دارد، ولی این ارتفاع به اندازه‌ایمی‌تواند کافی باشد که از ترافیک‌های سنگین بتوان عبور کرد.

اطلاعات بیشتری هم اکنون در مورد این پروژه در دست نیست، ولی پروژه اسکای درایو به اعتقاد کارشناسان توانایی ایجاد تحول در صنعت حمل و نقل را دارد. تا به امروز علاوه بر تویوتا خودروسازها و شرکت‌های قطعه ساز دیگری مانند آیسین و دنسو حمایت خود را از این پروژه اعلام کرده‌اند.


بدون دیدگاه