کاهش تولید رنو و نیسان تحت تأثیر حمله سایبری اخیر

جمعه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶

کاهش تولید رنو و نیسان تحت تأثیر حمله سایبری اخیر

خط تولید بریتانیایی نیسان در ساندرلند در کنار چند کارخانه رنو تحت تأثیر حمله سایبری جهانی اخیر قرار گرفته‌اند که طی روزهای اخیر بیش از 100 کشور را درگیر خود کرده است.

روز شنبه رنو اعلام کرد که خط تولید ساندوویل آن‌ها در شمال غرب فرانسه، به منظور جلوگیری از گسترش حمله‌ای که روی سیستم‌های کامپیوتری آن انجام شده بود، مجبور به توقف تولید شده است.

علاوه بر این، شرکت نیسان که شریک تجاری رنو محسوب می‌شود نیز در کارخانه خود در ساندرلند با این مشکل مواجه شده و این حمله تاثیرات زیادی روی تولید خودروهای مختلف شامل نیسان قشقایی و اینفینیتی Q30 گذاشته است.

در یک بیانیه، سخنگوی رنو بریتانیا گفته که ” رنو تأیید می‌کند تحت حمله سایبری جهانی که از اواخر روز جمعه 12 مه شروع شد قرار گرفته است. این حمله سایبری توسط یک ویروس باج گیر انجام می‌شود. اقداماتی مؤثر برای جلوگیری از گسترش ویروس و محافظت از گروه انجام داده است. یک بررسی کامل وضعیت هم اکنون در دست اقدام است تا وضعیت خطوط تولید به وضعیت سابق باز گردد.”

این حمله سایبری که طبق گزارش‌های متعدد بزرگ‌ترین از نوع خود در تاریخ می‌باشد، کامپیوترها را آلوده کرده و نرم افزار باج گیر آن، با قفل کردن فایل‌ها و اطلاعات، برای آزادسازی آن‌ها درخواست پول می‌کند.


بدون دیدگاه