آزمایش بزرگترین کشتی جنگی جهانی شروع شد

جمعه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶

آزمایش بزرگترین کشتی جنگی جهانی شروع شد

بزرگترین کشتی جنگی جهان که نام USS Gerald R Ford (CVN-78) نامیده خواهد شد سفر آزمایشی دریایی خود را از ساحل شرقی آمریکا آغاز کرده است. این ابرناو هواپیما بر هسته ای با 100000 تن وزن کارخانه کشتی سازی Newport News را ترک کرد و هفته آینده را زیر نظر نیروی دریایی آمریکا و سازندگان کشتی، در آبها خواهد گذراند. این اولین آزمایش دریایی این ابرناو است و در این سفر سامانه ها، قطعات و قسمتهای مختلف کشتی در بوته آزمایش قرار خواهد گرفت.

هنگامی که این ابرناو مجوز انجام عملیات را بدست آورد، قادر به حمل 4660 نفر خدمه و بیش از 70 هواپیمای شکاری F-35Cخواهد بود. این مدلاز F-35 ویژه ناو هواپیمابر ساخته شده است. این ابرناو هواپیمابر، گذشته از هواپیمای جنگی مخلوطی از چرخبال و هواپیماهای پشتیبانی را نیز حمل می کند.

افسر اجرایی برنامه برای ناوهای هواپیمابر اظهار می دارد: نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا و شرکای صنعتی ما از به خدمت گرفتن USS Gerald R. Ford برای انجام آزمایشهای جامع و دقیق برای اولین بارهیجان زده هستند. او ادامه می دهد: این مرحله، اوج سالها کار سخت و فداکاری است و ما به دنبال انجام آزمایشهای بسیار دقیق و دشوار هستیم. ما در کنار یکدیگر کار خود را ادمه می دهیم تا هر چه زودتر USS Gerald R. Ford  به ناوگان نیروی دریایی ایالات متحره آمریکا بپیوندد.


بدون دیدگاه