گردشگری

آشنایی با صنعت حمل و نقل در برزیل

برزیل یکی از بازار‌های خاص خودرو‌های کار و تجاری در دنیاست به نحوی که برای این بازار که سرعت رشد فوق‌العاده‌ای دارد، بسیاری از شرکت‌های سنگین‌ساز دنیا، محصولات خاصی تدارک دیده‌اند به نحوی که این تولیدات را فقط می‌توان در برزیل، مکزیک و آمریکای جنوبی دید.
برزیل از نظر فرهنگ ماشین‌بازی نیز تفاوت‌های زیادی با بقیه نقاط دنیا دارد به نحوی که با دیدن کامیون‌های این منطقه به‌راحتی می‌توان فهمید که این خودرو از کشور برزیل است.

بازار خاص فولکس واگن‌

بخش سنگین‌سازی فولکس واگن که شامل اسکانیا، MAN و فولکس واگن است، محصول منحصربه‌فردی برای این بازار به نام Constellation دارد که فقط آن را در آمریکای جنوبی و خصوصا برزیل می‌توان یافت. این کامیون در تناژ 14 تا 68 تن تولید می‌شود که در تناژ‌های بالا به صورت عادت خاص این منطقه یعنی با دو تریلر یا همان B-double همراه خواهد شد. این فولکس واگن از سال 2005 برای این منطقه تدارک دیده شد که نقش MAN نیز در این زمینه بسیار پر‌رنگ بود. Constellation در انواع 2 تا 4 محور و با پیشرانه‌های 177 تا 367 اسب بخاری و همچنین در نمونه‌های نظامی تولید می‌شود. دیگر محصول خاص فولکس برای این بازار، کامیونت سبک Delivery است که از سال 2012 تولید می‌شود. دیگر اعضای این مجموعه یعنی MAN  و اسکانیا، محصول خاص و منحصر‌به‌فرد برای این بازار ندارند.

کشور دماغدار‌ها ‌

یکی دیگر از پیشرو‌های این منطقه، مرسدس بنز است که با انبوهی از کامیون‌های جدید و یا قدیمی با طرح‌های امروزی و البته مشخصات فنی به‌روز، دیده می‌شود. مرسدس بنز‌های سری L در این منطقه از دیرباز مورد توجه قرار داشتند و مرسدس بنز برای این بازار، نمونه‌های خاصی مثل کشنده‌هایی با موتور 340 اسب بخاری نیز آماده کرده بود. مرسدس بنز‌های سری L که در کنار انواع اسکانیا و ولوو‌های دماغدار به وفور دیده می‌شوند، در 4 نسل تولید شدند که هر نسل دچار بهینه‌سازی‌های زیادی می‌شد. تا اینکه در سال 2012 کامیون دماغدار Atron روی خط تولید رفت که یک کامیون دماغدار به‌روز تلقی می‌شود. اسکانیا نیز از اولین نمونه‌های دماغدار تا آخرین سری T آن که در سال 2005 برای همیشه از خط تولید کنار رفت در کنار نمونه‌های دماغدار ولوو از سری N آن تا مدل‌های جدیدی که برای بازار آمریکای شمالی و استرالیا ساخته می‌شوند، در این منطقه حضور دارند. البته ولوو در حال حاضر محصول دماغداری برای این بازار خاص ندارد.

مرسدس بنز‌های خاص ‌

مرسدس بنز در کنار آترون، نمونه‌های خاص دیگری نیز برای این بازار دارد. برای مثال کامیون سبک Accelo نیز فقط در این منطقه دیده می‌شود و ضمن اینکه مرسدس بنز، نسل سوم آکتروس خود را با کمی تغییرات در نمای جلویی در کنار آکسور نسل سوم، روی خط تولید دارد. آکسور و آکتروس‌های تولیدی در این کشور، عموما از انواع سه‌محوره هستند تا برای حمل بار‌های تا تناژ بالای 60 تن که به صورت دو تریلره می‌شوند، مجاز باشند.

ولوو در کشور فوتبال‌‌

ولوو نیز از شرکت‌های پر‌طرفدار این منطقه است که از گذشته با سری F و N خود در این بازار حاضر بوده و امروزه نیز به عرضه مدل‌های بی‌دماغ خودش می‌پردازد. سری‌F کامیونی پر‌طرفدار در این منطقه بود تا اینکه با روی کار آمدن سری FH، این کامیون نیز توانست نظر ولوو‌دوستان را جلب کند. نکته مهم در خصوص ولوو در این کشور، عرضه سری VM است که در بازار اروپا با نام FE شناخته می‌شود. این کامیون در نسخه آفرود خودش که سپر متفاوتی دارد، کاملا یک رنو میدلام با نشان ولوو است. رنو در این بازار محصول خاصی ندارد.

ایتالیایی‌های خاص ‌

ایویکو نیز بازار رو به رشد و گرمی را در این کشور دارد و به همین خاطر سبد محصولاتش حسابی تکمیل است. در کنار استرالیس و تراکر که در رده سنگین‌وزن‌های این شرکت هستند، دیلی عضو سبک‌وزن‌های ایویکو محسوب می‌شود. اما در کنارکامیون معروف میان‌وزن ایویکو یعنی یورو کارگو که در این منطقه با نام Tector شناخته می‌شود، یک کامیون میان‌وزن دیگر نیز دیده می‌شود که مختص بازار آمریکای جنوبی بوده و Vertise نام دارد. این کامیون که نمایی شبیه به کامیون‌های شرقی دارد، از دو پیشرانه 177 و 182 اسب بخاری بهره می‌برد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا