اخبارفناوری و تکنولوژی

شارژ بيسيم اتومبيل ها از طريق جاده/ رنو

 

بسيارى از مردم نگرانند كه اگر از خودروى برقى استفاده كنند، مصرف باترى آنها زياد باشد و نتوانند خودروى خود را به موقع شارژ كنند. اما اگر خودروها بتوانند در هنگام حركت از طريق جاده به صورت بى سيم شارژ شوند اين مشكل حل مى شود. براى حل اين مشكل رنو و شركت كوالكام تكنولوژى با همكارى كمپانى فرانسوى Vedecom در تلاش هستند تا اين ايده را با سيستمى به نام DEVC عملى كنند. این فناوری که مخفف عبارت شارژ الکتریکی دینامیک خودرو (Dynamic Electric Vehicle Charging) است، با استفاده از تکنولوژی شارژ بی سیم می تواند مدام خودروی در حال حرکت را تغذیه کند.

اين پروژه در پنجشنبه ى گذشته در مسافتى ١٠٠ مترى (٣٢٨ فوت) تست شد. مسير اين تست توسط Vedecom طراحى شد و در ورساى فرانسه نزديك پاريس قرار دارد.

در اين مسير مجموعه اى از پدها قرار داده شده است كه از طريق بى سيم ٢٠ كيلو وات از انرژى را از طريق زير خودرو به دو رنو Kangoo ZE انتقال داد. با اين تكنولوژى باترى خودروها در سرعتى بالاى ١٠٠ كيلومتر بر ساعت (٦٢ مايل بر ساعت) شارژ مى شود.

در آينده آزمايشات بيشترى توسط Vedecom انجام خواهد شد، که از جمله آنها می توان به تایید هویت خودروها هنگام ورود به مسیر، تنظیم میزان نیروی انتقالی بین مسیر و وسیله نقلیه، تنظیم سرعت و همچنین هم ترازی خودرو با مسیر اشاره نمود.

سيستم DEVC به عنوان بخشى از پروژه ى ٩ ميليون يورويىFabric(FeAsiBility analysis and development of on-Road charging solution for future electricC vehicles) اتحاديه اروپا است. در اين پروژه ٢٥ سازمان با يكديگر همكارى مى كنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا