اخباراخبار خارجی

آیا مرسدس بنز نیز تقلب دیزلی کرده است؟

دادستان های آلمانی به دفاتر دایملر در آلمان هجوم بردند.

شرکت مالک مرسدس بنز به دلیل تقلب احتمالی در رابطه با تبلیغات دروغین و دستکاری احتمالیaftertreatment گازهای خروجی از اگزوز در خودروهای دیزلی اش تحت بررسی قرار گرفته است.

گفته می شود دفتر دادستانی اشتوتگارت اعلام کرده که 23 دادستان و حدود 230 کارمند از جمله مقامات پلیس و مقامات جنایی دولتی مسئول بررسی 11 دفتر این خودروساز در شهرهای بادن-وورتمبرگ، برلین، نیدرز اکسن و زاکسن در آلمان شده اند و در پی فایل های اطلاعاتی و شواهدی برای پرونده سازی در این مورد هستند.

اوایل سال جاری در ماه مارس، دفتر دادستانی اشتوتگارت بازجویی از کارکنان دایملر را به خاطر سوء ظن به تقلب و تبلیغات دروغین آغاز کرد. دفتر دادستانی اشتوتگارت اعلام کرد این بازجویی تمام کارمندان آگاه یا ناآگاه در دایملر را شامل می شود که مظنون به تقلب و تبلیغات دروغین در مورد دستکاری اطلاعات آلایندگی خودروهای دیزلی هستند.

دایملر بیانیه صریحی در رابطه با این بازجویی ها منتشر کرد و اظهار داشت به طور کامل با مقامات همکاری می کند و در گزارش سالانه و گزارش های موقت خود اطلاعاتی در مورد درخواست های اطلاعاتی دولت، سوالات و تحقیقات فراهم کرده است. این خودروساز اعلام کرده که نمی تواند اطلاعات بیش تری در مورد این بازجویی های مقدماتی منتشر کند.

ماه گذشته مرسدس بنز برنامه عرضه مدل های دیزلی 2017 خود به بازار ایالات متحده را لغو کرد و اکنون توسط وزارت دادگستری آمریکا، EPA و انجمن منابع هوایی کالیفرنیا نیز تحت بررسی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا