ماشین های حمل زباله هم خودران می شوند

شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۶

ماشین های حمل زباله هم خودران می شوند

ولوو با همكارى با شركت سوئدى مديريت زباله هاى Revona در حال تست كاميون زباله ى خودران هستند. اين كاميون خودران مى تواند جاده هاى شهرى را شناسايى كند و در كنار پياده روها سطل هاى زباله را پيدا كند.

در اين كاميون زباله از تكنولوژى بسيار شبيه به تكنولوژى كه ولوو در خودروهاى خودران خود استفاده مى كند، استفاده شده است. در ابتدا كاميون به صورت دستى و توسط راننده در مسير مربوط به سطل هاى زباله حركت مى كند و در كنار سطل هاى زباله توقف مى كند و طبق نقشه ى مشخصى پيش مى رود. دفعه هاى بعد كاميون به صورت خودران هدايت مى شود و به طور مداوم به محيط اطراف خود واكنش نشان مى دهد و بر اساس تغييرات اطراف هدايت مى شود.

زمانى که کاميون جمع ‌آورى زباله در حال جمع آورى سطل ‌ها است، راننده به عنوان ناظر در کابين قرار دارد. از طرفى جابه جايى دستى سطل‌ هاى زباله بر عهده کارمند مديريت زباله است. آنها سطل ‌ها را در برابر جايگاه مخصوص در كاميون قرار داده و دوباره به سر جاى اوليه باز مى گرداند.

پس از اين مرحله، کارمند سوار كاميون شده و كاميون در جايگاه بعدى به صوت خودکار توقف خواهد کرد. كاميون جمع ‌کننده زباله، در صورت مواجهه با يک مانع که به صورت ناگهانى رو به ‌روى آن قرار مى گيرد، ترمز خواهد کرد. از طرفى كاميون در مقابله با خودروى ديگر که از رو به ‌روى آن حرکت مى کند، به خط مجاورش تغيير مسير مى ‌دهد.

‏ Hand Zachrizson مدير توسعه استراتژيك در رنووا مى گويد:” دنده عقب و حركت به سمت عقب با اين خودرو بسيار آسوده است.”

حركت به سمت عقب براى كاميون زباله ى خودران به مراتب بسيار راحت تر است تا كاميونى كه توسط راننده هدايت مى شود. در بعضى مناطق دنده عقب گرفتن با كاميون ممنوع است يا اينكه حتماً بايد يك كمك راننده باشد و در پشت كاميون بايستد و راننده را راهنمايى كند. اين كاميون خودران با توجه به سنسورهايى كه دارا است، در اين شرايط مى تواند مسير خود را پيدا كند و ايمنى را افزايش دهد.

ولوو اعلام كرده است كه جنبه هاى تكنيكى اين كاميون آماده است اما همچنان بايد آزمايش هاى بيشترى روى اين خودرو انجام شود تا اين خودرو به مصرف تجارى برسد. اين پروژه ى مشترك بين ولوو و رنووا تا پايان سال ٢٠١٧ ادامه خواهد داشت. بايد تمام جوانب ارزيابى شود از جمله واكنش هاى رانندگان و پذيرش عمومى. ولوو معتقد است كه به زودى شاهد خودروهاى خودران بسيارى خواهيم بود و اين خودروها در تمام شرايط در استخراج معادن حمل محموله ها و حمل و نقل عمومى استفاده خواهند شد.


بدون دیدگاه