اخبارفناوری و تکنولوژی

توسعه خودروهای متصل در میشیگان

خودروهای با سامانه های اتصالی و خودران دیگر فقط متعلق به فیلم های علمی تخیلی نیستند و لااقل در ایالت میشیگان فاصله چندانی با واقعیت ندارند.

میشیگان که همه آن را به سه غول خودروسازی دیترویتیش می شناسند رو به سوی آینده دارد. حالا قوانین بسیاری برای آزادی دادن به ازمایش خودروهای خودران دراین ایالات وضع شده. خودروسازان در  تلاشند تا سامانه هایی را برای برقراری ارتباط میان یکدیگر برقرار و آن را  در شرایط واقعی مورد آزمایش قرار دهند.

گفته می شود که این پروژه V2X نام دارد و بدین صورت عمل می کند که یک خودرو با جاده هوشمند ارتباط برقرار می کند و در مسیر خود از موانع و تصادفات مطلع می شود. سپس این اطلاعات به خودروهای دورتر مخابره می گردد.

در حال حاضر این همکاری که میان مقامات حمل و نقل میشیگان و شرکت های فعال در این زمینه بسته شده در مرحله آزمایشی قرار دارد و در مسیری سه مایلی  از یکی از بزرگراه های اوکلند انجام می گیرد. قرار است که در طی این مسیر از علائم جاده ای هوشمند و دستگاه های ارتباطی برد کوتاه استفاده شود. متاسفانه مقامات میشیگان فعلا اطلاعات بیشتری رادر این زمینه منتشر نکرده اند ولی با این حساب میشیگان را می توان اولین ایالت پذیرای جاده های هوشند دانست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا