تکنولوژی حیرت انگیز ترکیب نانو باتری با بدنه خودرو

یکشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۲ | 1 نظر

تکنولوژی حیرت انگیز ترکیب نانو باتری با بدنه خودرو

سهیل زنگنه: ولوو و نه شرکت دیگر بر روی پروژه ای جالب که توسط اتحادیه اروپا حمایت میشود تحقیق میکنند. این پروژه به پنل های قابل شارژ بر روی بدنه می پردازد. با ترکیب الیاف کربن و پلیمر رزین محققان توانستند نوع جدیدی از خازن های نانومتری بسازند. فیبرهای کربن تقویت شده باتری های جدید را دربر میگیرند و به شکل بدنه خودرو در می آیند. در نتیجه این تکنولوژی می تواند حجم زیادی از فضای داخل خودرو را آزاد نماید و تحول شگرفی در خودروهای الکتریکی ایجاد نماید.

Volvo nano battery project-3

این ماده قابلیت ذخیره سازی و شارژ انرژی را دارد و می تواند جایگزین قطعاتی چون درب صندوق، پانل های در، کاسه چرخ و… شود. علاوه بر این امکان شارژ با برق شهری و انرژی ترمز وجود دارد. محققان می گویند این ماده میتواند انرژی را سریع تر از باتری های عادی ذخیره کند.

Volvo nano battery project-5

این تکنولوژی می تواند جایگزینی برای باتری های Start/stop نیز باشد و نقش rally bar را نیز ایفا نماید. در تئوری اگر این ماده جایگزین تمام اجزای یک ماشین الکتریکی شود وزن کلی آن 15 درصد کاهش میابد.

Volvo nano battery project-4

این ماده نتیجه سه و نیم سال تحقیق است که برای آزمایش به شکل پنل بدنه درآمده و بر روی ولوو S80 نصب شده است. اگرچه این ماده چشمگیر است ولی تعمیر یک قطعه از بدنه از جنس این ماده بسیار گران تر از پنل های عادی تمام خواهد شد.از این رو ناگفته پیداست که بهتر است چنین ماده ای در قطعاتی استفاده شود که به طور معمول کمتر در خطر آسیب دیدگی ناشی از تصادف قرار دارند.

Volvo nano battery project-1


1 دیدگاه

  1. EMMA KATE ROYCE | آذر 18, 1392 | لینک نظر

    با درود به دوست عزیز مهندس سهیل زنگنه

    و سپاس از مقاله  ومطلب عای شما این ماده ضایعات سمی باترهای معمولی برای محیط زیست را نیز از بین می برد و سپاس مجدد

    با سپاس از وقتی که گذاشتید وپاسخ شما دوستدار شما

    اما کیت رویس