اخباراخبار خارجیاسلایدر

سریعترین نسخه پورشه پانامرا

سدان اسپرت و لوکس پورشه چندی پیش فیس لیفتی کامل را تجربه کرد که شامل طراحی مجدد جزییات ظاهری و بهبود مشخصات فنی می شود، حال سری تازه پانامرا توربو S به عنوان قدرتمند ترین و سریعترین مدل از خانواده پانامرا نیز معرفی شده است.

به لطف تغییر مشخصات توربوچارجر ها و بهبود جریان هوای حاصل از کمپرسور بزرگتر ، قدرت این مدل تازه با 20 اسب بخار افزایش نسبت به سری پیشین به 570 اسب بخار رسیده است که البته از پیشرانه V8 و 4.8 لیتری معروف تویین توربو استخراج می شود.

اصلاحات اندک آیرودینامیکی و استفاده از مجاری بزرگتر برای خنک کاری بهتر رادیاتور و اینترکولر از دیگر تغییرات فنی توربو S تازه نسبت به مدل قبلی محسوب می شوند.با چنین مشخصاتی شتاب گیری صفر تا صد کیلومتر بر ساعت ظرف مدت 3.6 ثانیه مقدور می شود و حداکثر سرعت نیز به 309 کیلومتر بر ساعت افزایش یافته است.

جالب آنکه در کنار مدل اصلی توربو S، امکان سفارش نسخه ویژه با پسوند Executive نیز وجود دارد که با افزایش پانزده سانتی متری فاصله محوری برای افزایش قابل توجه فضای سرنشینان عقب عرضه می شود و به نوعی نقش مدل لیموزین پانامرا را در جهت رقابت با ب ام و سری هفت لانگ و نسل تازه مرسدس S کلاس بازی می کند.

بهای در نظر گرفته شده برای توربو S بدون احتساب عوارض مربوط به حمل و نقل در حدود 180.300 دلار آمریکاست که البته این رقم در صورت سفارش مدلExecutive به 200 هزار دلار افزایش خواهد یافت.

1 دیدگاه

  1. زشت به معنای واقعی کلمهع

    من که حتی از طراحی نسل قبلش هم بدم می اومد دیگه چه برسه به اینن…

    پورشه فقط 911 بس!!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا