قيمت خودرو افزايش نمي بايد، دست كم تا پايان سال

دوشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۲ | 1 نظر

قيمت خودرو افزايش نمي بايد، دست كم تا پايان سال

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیات عامل ایدرو با بیان اینکه تا پایان سال افزایش قیمتی در خودرو نخواهیم داشت، گفت: براساس مذاکراتی که با دو گروه خودروسازی سایپا و ایران خودرو انجام دادیم، تا پایان سال افزایش قیمت در انواع خودروها نخواهیم داشت.

مهر نوشت: غلامرضا شافعی رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران -ایدرو- با اشاره به اینکه خودرو یک کالای مورد نیاز مردم است، افزود: هم اکنون در غیاب بعضی از زمینه‌های فعالیت اقتصادی، خودرو تبدیل به یک کالای سرمایه ای و البته وسیله تأمین نیازهای اولیه مردم شده است.

وی به مشکلات خودروسازان طی سال‌های اخیر اشاره کرد و اظهار داشت: نوسانات قیمت ارز، مشکلات گشایش اعتبارات بانک‌ها و اعمال تحریم‌های غرب، افزایش تولید و ثبات قیمت‌ها را در حوزه خودرو دچار مشکل کرد.

شافعی با اشاره به اینکه اخیرا صنعت خودروی کشور تحت فشار بوده است، گفت: اما با این وجود مدیران عامل ایران خودرو و سایپا تصمیم گرفته اند تا پایان سال افزایش قیمتی برای محصولاتشان نداشته باشند، گرچه با زیان هایی نیز مواجه هستند.

رئیس سازمان ایدرو تصریح کرد: هم اکنون بعضی از خطوط تولید خودروسازان از ظرفیت و آمادگی لازم جهت افزایش تولید برخوردار است اما بدلیل تحریم ها و نبود امکاناتی همچون منابع اقتصادی و نقدینگی قادر به استفاده از تمام ظرفیت خود نیستند.

همچنین سعید مدنی مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با بیان اینکه افزایش 3 تا 4 درصدی خودروها مربوط به محصولات ارزبر این خودروسازی است افزود: درصورت افزایش تولید هیچگونه افزایش قیمتی نخواهیم داشت.

به گفته مدنی، فعلا افزایش قیمتی در محصولات این گروه خودروساز به وجود نخواهد آورد.

مدنی با بیان مطلب فوق اذعان داشت: محصولاتی همچون کولیوس، سراتو ، تیبا 2 و پراید وانت در برنامه تولید هستند.

وی افزود: همچنین مذاکراتی را با خودروسازان خارجی آغاز کرده ایم اما نتیجه این مذاکرات زمانبر است و احتمالا تا نیمه سال آینده به طول انجامد.

در ادامه یکه زارع مدیرعامل ایران خودرو در خصوص محصولات جدید این شرکت گفت: در این گروه به زودی تولید پیکاپ آغاز می شود و از بهمن ماه نیز تولید دنا آغاز می گردد.

وی افزود: همچنین با خودروسازان خارجی مذاکراتی را آغاز کرده ایم که در صورت بهبود فضای سیاسی این مذاکرات نتیجه بخش خواهند بود.


1 دیدگاه

  1. مجید | مرداد 12, 1393 | لینک نظر

    باید بگم عمراً !!!
    از این حرفهای مفت زیاد زدن ولی کو عمل؟؟؟ تا توانسته اند روی قیمت کشیده اند اگر خودروهای داخلی را نتوانستند زیاد گران کنند، تلافی اش را سر واردات خودروهای خارجی پیاده کرده اند !!! هیچکس هم رسیدگی نمیکند. درد جامعه ما اینجاست که آقازاده ها هر کاری دلشان خواست می کنند. یکروزه مرز ها را بدون گمرکی باز می کنند و بعد از آنکه خرشان از پل گذشت، برای بقیه می بندند. و سپس همان خودروهائی را که بدون پرداخت گمرکی وارد نموده اند را به بهانه ی اینکه وارداتی هست و مالیات و گمرک داده اند ( در واقع نداده اند! ) چندین برابر قیمت گران می کنند. این هست که میگویم هیچ نظارتی نیست! نظارتی هم باشد، قدرت آنرا ندارند که جلوی این قبلی کارهای خلاف را بگیرند!!!