اخباراخبار خارجیاسلایدر

خداحافظی تویوتا با اف جی کروزر

اخبار شنیده شده از تویوتا حاکی از آن است که این شرکت قصد دارد تا با مدل منحصر بفرد بیابانی (OFF-Road) خود یعنی اف جی کروزر (FJ Cruiser ) با احترام خداحافظی نماید و از این رو تویوتا در نمایشگاه SEMA  در شهر لاس وگاس امریکا نسخۀ نهایی این خودرو را  با مدل 2014 و بعنوان آخرین سری از تولید این خودرو به بازار جهانی معرفی نمود.

تویوتای اف جی کروزر در سال 2006 ، بعنوان ادای احترام به نوع کلاسیک خود یعنی مدل FJ40 که در سال 1960 ساخته شده بود ، به بازار جهانی معرفی گردید و شرکت تویوتا مدعی است که بیش از دویست هزار عدد از این خودرو را طی 7 سال گذشته در بازارهای جهانی به فروش رسانیده است.

اینک شرکت تویوتا در صدد است تا با ساخت تعداد 2500 عدد از نسخۀ نهایی اف جی کروزر(Toyota FJ Cruiser Ultimate Edition) با مدل 2014 پایان خوشی را برای این خودروی توانمند رقم زده باشد.

در این نسخۀ ویژه از اف جی کروزر سعی شده تا تمامی توانایی های این خودروی بیاباتگرد (OFF-Road) ارتقا پیدا نماید و عملکرد این خودرو را بیش از پیش تقویت نموده اند.

تویوتا قصد دارد تا این خودرو را با قیمت پایۀ 27,990 دلار از فوریۀ 2014 به فروش برساند اما هنوز پیش فروشی برای علاقه مندان و کلکسیونرداران صورت نگرفته است ، چرا که این خودرو بهایی بیش از این در آینده ای نه چندان دور خواهد داشت .

4 دیدگاه

  1. با درود به دوست عزیز مهندس رضا شاور

    چرا باتوجه به اسقبالی که از این مدل شد تویوتا قصد تولید وجایگزینی انرا ندارد که مثلا فورد برای موستانک دارد

    باسپاس از وقتی که گذاشتید و پاسخ شما

    دوستدار شما اما کیت رویس

    1. عرض ادب و سپاس از لطف شما

      بنده هم با توجه به علاقه ای که به این خودرو دارم بسیار از تصمیم تویوتا متعجب گشتم چون بعنوان یک خودروی خارج جاده ای جایگاه ویژه ای در میان علاقه مندان به این قبیل خودروها پیدا کرده بود و تعداد 2500 عدد برای  نسخۀ نهایی این اسطورۀ تویوتا بسیار کم است ، بنده هم امید دارم که شرکت تویوتا تجدید نظری در این زمینه بنماید.

      شاید در آیندۀ نزدیک تحلیلی بر عملکرد این خودروی قابل ، داشته باشیم

  2. با درود بی کران خدمت دوست بسیار عزیز مهندس رضا شاور

    وسپاس بی کران از پاسخ و  راهنمای و لطف شما

    دوستادر شما اما کیت رویس

  3. salam dostan mamnonam baray tozihat ama bedonid ke sery ghabli in mahsoham az 1960 ta1984 tolid shod va dg tolid nashod ta 2006 ama hamishe ostoreha zamane tolideshon andake ….man khodam modele 1978 daram va alan nazdike 36 sale ke to khanevadamon hast mesle e baradar

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا