اروپاییاسلایدربررسی

آشنایی با جگوار XFR-S ، مدل2014

 چند سالی میشود که انتخاب بهترین سدان در میان برند های بزرگ خودروسازی جهان تبدیل به امری بسیار سخت و دشوار شده است. بزرگانی همچون BMW M5 ، مرسدس بنز E63 AMG و آئودی RS7 گوی سبقت را از دیگر رقبای خودروساز جهان ربوده اند ، به همین منظور کمپانی خودروسازی جگوار نسخه XFR-S را با تغییراتی اساسی تر معرفی کرد.

2014-jaguar-xfr-s-photo-547722-s-986x603

این کمپانی در حال گسترش تولیدات خود می باشد بطوری که تنها سرعت و قوای پیشرانه در خط تولید جگوار مدنظر قرار نگرفته است ، طراحی داخلی و نمای ظاهری جگوار در سال جدید میلادی نیز لوکس تر شده و به نحوی روح بریتانیانی در آن دمیده شده است.

پیشرانه فنی

در زمینه فنی و طراحی موتور برای XFR کار برای مهندسین انگلیسی بسیار دشوار شده است ، زیرا رقبایی همچون BMW M5 با 0 تا 100 کیلومتر 3.7 ثانیه و پیمودن مسیر 400 متر تنها در 12 ثانیه اشتیاق ادامه کار بر روی پیشرانه این خودرو را از آنها میگرد ، اما حقیقت امر چنین نبوده ؛ اصلاحات در سیستم خروجی اگزوز و ستاپ جدید ECU این خودرو باعث شده تا افزایش بازده 40 اسب بخاری حاصل شود و رقم آن به 550 اسب بخار برسد ، که همین امر باعث گردیده 0 تا 100 کیلومتر این خودرو با 0.3 ثانیه کاهش به رقم 3.9 ثانیه برسد.

پیشرانه مورد استفاده در XFR ، 5 لیتر حجم را داراست و 32 سوپاپ موجود به همراه سوپرچارجر ، 550 اسب بخار را در 6500 دور در اختیار راننده می گذارد. تورک این خودرو نیز به لطف پاشش سوخت مستقیم به 502 پوند فوت در 2500 دور رسیده است.

گیربکس 8 سرعته جگوار ساخت کارخانه ZF بوده و نسبت به نسل قبلی گیربکس های 6 سرعته مورد استفاده در XKR نسبت کوتاه تری داشته به خوبی هر چه تمام تر قدرت را به چرخ های عقب این خودرو انتقال می دهد.

در تست های انجام شده ، این خودروی لوکس بریتانیایی توانست مسافت 400 متر را با سرعت 188 کیلومتر در مدت زمان 12.3 ثانیه بپیماید.

در ادامه تغیرات این خودرو نیز برای بهبود پایداری از سامانه کنترل پایداری دینامیکی و رینگ 20 اینچی استفاده شده است.

 همچنین برای تغییر رنگ چرم صندلی های خودرو نیز باید بهای بیشتری را بپردازید.

مصرف سوخت این خودرو در شهر 15 و در جاده 12.5 لیتر  به ازای پیمودن 100 کیلومتر می باشد.

قیمت این خودرو در نسخه پایه 99.895 هزار دلار و در نمونه سفارشی به 105.770 هزار دلار می رسد.

4 دیدگاه

  1.  با عرض سلام و خسته نباشی خدمت شما، مهندس ایزدی ،از سبک مقالاتتون خیلی لذت می برم.توی ماهنامه ای اسپرت هم که در دبی منتشر میشه به هر سختی ممکن مجله را از دوستان فراهم می کنم تا از مقالاتتون استفاده کنم. با تشکر فروان از شما و سایت خیلی خوبتون.

    1. سلام عرض می کنم..مهندس قربانی ، آقا ما درس پس میدیم..چوب کاری می فرمایین .قربان…شما به بنده همیشه لطف داشتین..ایشالا به زودی زود می بینیمتون 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا