حضور خودروی DeTomaso Pantera مدل 1971 در نمایشگاه SEMA

شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۲

حضور خودروی DeTomaso Pantera مدل 1971 در نمایشگاه SEMA

حضور خودروی کمیاب توماس پنترای (DeTomaso Pantera ) مدل 1971 در نمایشگاه SEMA در شهر لاس وگاس یکی از جلوه های خاص این نمایشگاه بود ، این خودرو در کالیفرنیا و توسط برادران رینگ (Ring Brothers ) بنا بر سفارش خانمی که همسرش سالها پیش نسخۀ اصلی این خودروی استثنایی را خریداری کرده بود ، بازسازی گردید.

وی بجای فروش و یا رها ساختن خودرو آنرا به تیم برادران رینگ واگذار نمود تا بنا بر سلیقۀ شخصی خودشان با انجام دادن تغییراتی آنرا بازسازی نمایند و تنها درخواست این خانم از تیم رینگ تغییر رنگ این خودرو به رنگ زرد بوده است.

1971-DeTomaso-Pantera-matching-shoes-796x528

مایک رینگ (Mike Ring ) اعلام داشت که پس از دریافت خودروی توماس پنترا به مدت یکسال در مغازه اش به بازسازی این خودروی زیبا مشغول بوده است.

1971-DeTomaso-Pantera-front-796x528

تیم برادران رینگ کار بازسازی این خودرو را با توجه به اندک بخش های سالم باقیمانده از این خودرو با آلومینیوم و کربن آغاز نمودند ، همچنین در تامین نیروی محرکۀ این خودرو از موتور 8 سیلندر شورلت LS3 (Chevrolet LS3 V-8 ) که قدرتی در حدود 600 اسب بخار دارد ، استفاده نموده اند و با توجه به اینکه وزن پنترا در حدود 1350 کیلوگرم می باشد ، تیم رینگ عملکرد خوب این خودرو پس از بازسازی را تضمین نمودند.

1971-DeTomaso-Pantera-engine-796x528

نکتۀ جالب در روند بازسازی این خودرو کمک گیری برادران رینگ از شرکت نایک (Nike —the shoe company) تولید کنندۀ کفش های ورزشی می باشد و با کمک نایک ، رینگ ها توانستند ادوات و تجهیزات داخلی و پوشش صندلی ها و همینطور دکوراسیون خودرو را بازسازی نمایند. طراحی و زمینه های بکار رفته در توماس پنترا منحصر بفرد بوده و طراحی داخلی توسط نایک بصورت دو رنگ مجزا یعنی طلایی برای قسمت راننده و مشکی برای سمت کمک راننده استفاده شده است. به همین مناسبت شرکت نایک آخرین نسخه از کفش مخصوص دوی سرعت خود را با الهام از طراحی توماس پنترا به رنگ طلایی- مشکی در همین نمایشگاه (SEMA) در کنار پنترا به نمایش در آورد .

همچنین در تجهیزاتی همانند سیستم صوتی از شرکت آلپاین (Alpine audio system ) و در مورد فرمان خودرو از شرکت مومو (MOMO) کمک گرفته شده است.

شاید توماس پنترای ارائه شده در SEMA  دقیقا نسخۀ اصلی این خودروی کلاسیک – اسپرتی نباشد ، اما ذوق و سلیقۀ بکار رفته در این خودرو سر تعظیم هر بیننده ای را به فرود وا می دارد.


بدون دیدگاه