اسلایدرموتور اسپرت

گزارش، مسابقه درگ آبان ماه

اولین مسابقه درگ در نیمه دوم سال ، روز جمعه 17 آبان  ماه در شهر ورزش بوستان ولایت برگزار شد.

شهر ورزش در حالی میزبان شرکت کنندگان در دومین درگ سال بود که حضور 44 شرکت کننده ، گرمای خاصی به آن بخشیده بود. در حاشیه این مراسم نیز می توان به حضور ریاست محترم ورزش و جوانان منطقه 19 و همچنین کیا برهان رئیس اسبق پیست آزادی اشاره نمود.

مسابقه نیز رأس ساعت 11.30 با کلاس ریس استریت استارت خورد. حاضرین در این بخش با پراید های مجهز به پیشرانه BP و 206 های تقویت شده به مصاف یکدیگر رفتند که در پایان کارن هاکوپیان موفق شد مسیر باند 400 متری مسابقه را در زمان 14.42 ثانیه بپیماید و سکوی نخست را به خود اختصاص دهد ، مقام دوم نیز به خودرو P.K تجهز شده به پیشرانه نیسان (SR20) مهدی علمائی رسید ، بنظر می رسد در مسابقات بعدی جدال بر سر جایگاه اول کلاس ریس استریت در بین این دو شرکت کننده و خودروهایشان جذاب تر شود ، حضور بانویی از خطه اصفهان به همراه پراید آبی رنگ خود و مجهز به موتور BP از دیگر نکات در خور توجه در این کلاس بود.

بعد از ثبت تایم ها در کلاس ریس استریت این بار نوبت به پیشرانه های 6 و 8 سیلندر بود که قدرت خود را به رخ حاضرین در میدان بکشند. در این کلاس نیز رقابتی بسیار حساس بین بی ام و E30 تارگا کارن مگردورمیان که به پیشرانه S54 تجهیز شده و کامارو آبی رنگ حسن جلیلی در جریان بود که در پایان کارن مگردورمیان موفق به کسب رکورد جدید 13.01 ثانیه شد و کامارو حسن جلیلی را پشت سر گذاشت ، البته رکورد 14.00 ثانیه ای کاماروی جلیلی علیرغم تعویض پیشرانه در خور توجه بود.

در ادامه مسابقه نیز  SLK 55 AMG سالار سلجوقیان و داتسون سامان خنجری تلاش بسیاری برای کسب رتبه کردند ولی بی ثمر ماند. طبق قانون جدید وضع شده توسط مسئولین برگزاری درگ ، نفر اول از هر کلاس در صورت درخواست راننده برتر می تواند در کلاس بالاتر بصورت انفرادی تایم خود را ثبت کند ، کارن هاکوپیان نیز که توانسته بود تایم نخست را در کلاس ریس استریت ثبت کند توانست با ثبت تایمی بالاتر نسبت به رقبای پر حجم و پرقدرت خود (14.52) رده سوم کلاس 6 و 8 سیلندر را هم به خود اختصاص دهد.

کلاس بعدی که رخصت ورود به میدان را طلب می کرد ، کلاس موتور های پرخوران شده توسط توربو (جی تی) بود که در این کلاس بیش از همه آئودی های TT خود نمایی می کردند ، البته فولکس مشکی رنگ بیتل نیز در ابتدا برای حریفان خود خط و نشان می کشید اما در ادامه در حد انتظار ظاهر نشد! در پایان رقابت در این کلاس ، مهدی گزستانی با مزدا 323 خود توانست بالاتر از رقبایی همچون پرهام زربافی( آئودی TT) و پدرام بابایی ( تویوتا قرمز رنگ ) در رده نخست بایستد ، همچنین نبود پراید توربو بهنام مرادی در این مسابقه کمی از جذابیت این کلاس کاسته بود ولی در عوض شعله حرارت از کلاس سوپر جی تی زبانه می کشید و رقبایی تازه نفسی همچون BMW Z4 مجهز به پیشرانه 3.5 لیتری توربو نظر همگان را به خود جلب می کرد! ولی در عوض نیسان آلتیمای مصطفی خلف نژاد مجهز به پیشرانه 2JZ صدای خود را در زمین به گوش رقبای خود می رساند و در عرض 13.45 ثانیه توانست مسافت 400 متر را طی کند که پیشرفت چشم گیری نسب به دفعات قبلی برای آن محسوب می شد  ولی در پایان یارای مقابله با پورشه پانامرای توربو AWD ایمان عباسی با زمان 12.43 را نداشت و در جایگاه دوم ایستاد ، شاید مهم ترین عامل در بهبود رکورد های ثبت شده توسط شرکت کنندگان ، چسبندگی بیشتر خط استارت بود که توسط تیم اجرایی به چسب اسلیک آغشته شده بود و هرزگردی کمتری را برای خودرو ها به دنبال داشت.

در پایان مراسم ضمن تشکر و قدردانی از مسئولین سایت CarXr.ir که با تلاش فراوان سعی در برگزاری هر چه بهتر مسابقه درگ را داشتند و ما را در تهییه گزارش یاری کردند.

2 دیدگاه

  1. جناب ایزدی خسته نباشید و سپاسگذار از گزارش کامل و جامع شما در مورد این مسابقۀ درگ،لذت بخش بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا